کد خبر: ۵۴۵۷۴
تعداد نظرات: ۵۸ نظر
پس از گذشت ۲ سال از پذیرش مسئولیت این سازمان:
سکان‌دار سازمان دامپزشکی کشور پس از گذشت ۲ سال از پذیرش مسئولیت این سازمان، در گفت‌وگو با حکیم مهر به تشریح کارنامه دو ساله خود پرداخت ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: سکان‌دار سازمان دامپزشکی کشور پس از گذشت ۲ سال از پذیرش مسئولیت این سازمان، در گفت‌وگو با حکیم مهر به تشریح کارنامه دو ساله خود پرداخت. «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» علت اصلی این موفقیت را خروج از حاشیه‌ها و افزایش همکاری بین‌بخشی با تمام دستگا‌ه‌های مرتبط می‌داند. او اولین اقدام موثر خود را تفویض اختیار و تمرکززدایی از حوزه دستگا‌ه‌ها و دفاتر تخصصی و انتقال آن به مجموعه‌های استانی و شهرستانی می‌داند. همچنین به افزایش همکاری‌های بین بخشی سازمان اشاره می‌کند و می‌گوید: «تشکیل کمیته‌های راهبردی در سازمان دامپزشکی یکی از اقداماتی بود که در این شرایط سخت کمک زیادی به پیشبرد اهدافمان کرد.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز معتقد است که در حوزه بهداشتی و کنترل بیماری‌ها در یک شرایط ایده‌آل هستیم، به شکلی که حتی حرف بیماری‌های استراتژیک هم شنیده نمی‌شود.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، وضعیت کنونی سازمان دامپزشکی کشور از لحاظ عملکرد چگونه است؟

سازمان دامپزشکی طی ۲ سال گذشته با بحران‌های شدیدی مواجه بود اما به لطف خدا و با اعمال استراتژی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها، بحران‌ از حوزه تولید دور شد و امروز در حوزه‌های بهداشت و کنترل بیماری‌ها با ۲ دهه گذشته قابل مقایسه نیستیم. طی ۲ سال گذشته، به غیر از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، یکی از بحران‌هایی که دامپزشکی را واقعا گرفتار و شرایط بسیار حادی را ایجاد کرد، بحث تحریم‌ها بود که خوشبختانه از آن عبور کردیم. تحریم‌ها از آنفلوانزا هم بدتر بود چون این قسمت شامل نهاده‌های پشتیبان تولید ازجمله واکسن، دارو، مواد بیولوژیک، ریزمغذی‌ها و اقلامی بود که باید به اندازه و با کیفیت و در زمان خود به تولید کننده می‌رسید. با این شرایط ارزی و مشکلاتی که وجود داشت، خوشبختانه از هر ۲ بحران و مشکلی که طی دو سال گذشته گریبانگیر سازمان دامپزشکی بود، توانستیم موفق بیرون بیاییم.

برای پیش‌برد اهداف سازمان دامپزشکی، طی ۲ سال گذشته چند کار مهم را سرلوحه اقدامات قرار دادیم:

اولین موضوع بحث تفویض اختیار و تمرکززدایی از حوزه دستگا‌ه‌ها و دفاتر تخصصی و انتقال آن به مجموعه‌های استانی و شهرستانی بود. هدف ما این بود که به حوزه حاکمیت شامل ادارات کل و شبکه‌های دامپزشکی اختیارات بدهیم و بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها به سمت واگذاری پیش ببریم که این واگذاری‌ به سمت نظام دامپزشکی و بخش خصوصی بود. تفویض اختیارات یکی از محورهای شروع موفقیت ما بود.

دومین موضوعی که در شرایط تحریم و طغیان بیماری‌ها مثل آنفلوانزا، تب برفکی و PPR ، بهای زیادی به آن دادیم، این مساله بود که بدون همکاری بین بخشی نمی‌توان خیلی کارها را انجام داد. طی ۲ سال گذشته سطح همکاری‌های سازمان دامپزشکی با همکاران عزیز خودمان در نظام دامپزشکی، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، سازمان حفاظت از محیط زیست و بدنه وزارت جهاد کشاورزی قابل مقایسه با گذشته نیست. درواقع ما همکاری بین بخشی را سرلوحه و الفبای مدیریت قرار دادیم و اهداف سازمان را پیش بردیم.

سومین موضوع تشکیل کمیته‌های راهبردی در سازمان دامپزشکی بود که اجزا و اعضای تشکیل دهنده آن به پیشبرد اهدافمان در این شرایط سخت کمک زیادی کرد. در این کمیته همکاران دفاتر تخصصی سازمان دامپزشکی، اساتید دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی و نماینده تشکل‌ها حضور داشتند و نظام دامپزشکی هم به عنوان صنف و حامی صنف بخش خصوصی دامپزشکی حضور داشت.

حکیم مهر: در این کمیته راهبردی چه اتفاقاتی افتاد؟

در این کمیته به منظور کمک به تولید، در راستای اصلاح و ارتقای دستورالعمل‌های خود عمل کردیم. تصمیماتی که در این کمیته راهبردی گرفته می‌‌شد به این شکل بود که حتما ۳۲ مدیرکل ما نیز در استان‌ها در مورد آن دستورالعمل و بخشنامه اظهار نظر می‌کردند و کمیته یک پیش‌نویس به استان‌ها می‌فرستاد. استان‌ها هم نظر خود را می‌دادند و ماحصل این نظرات، مثلا می‌شد طرح ملی ارتقای تخم مرغ یا شیر خام یا طرح ملی ارتقای کیفیت گوشت مرغ. همه طرح و بخش‌نامه‌هایی که در حوزه کنترل بیماری‌ها مثل نیوکاسل، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، سالمونلا و ... اجرایی کردیم، در این کمیته راهبردی تصمیم‌گیری شد.

به طور کلی ما در زمینه تصمیماتی که بتوانیم سازمان دامپزشکی را در حوزه مسئولیت‌های مهم خود پیش ببریم، عالمانه و خستگی‌ناپذیر عمل کردیم و امروز به لطف خدا در حوزه بهداشتی و کنترل بیماری‌ها در یک شرایط واقعا ایده‌آل هستیم. به شکلی که حتی حرف بیماری‌های استراتژیک هم شنیده نمی‌شود. سازمان دامپزشکی در حوزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بسیار موفق عمل کرده و کاهش بیماری‌های جمعیت انسانی را شاهد بودیم.

حکیم مهر: به شرایط سخت تحریم اشاره کردید. مهمترین اقدامات حوزه بین‌الملل سازمان دامپزشکی چه بوده است؟

در حوزه بین‌المللی کارهای شگفت‌انگیزی صورت گرفته است. از جمله اینکه سازمان دامپزشکی توانست اولین کرسی دبیر کلی سازمان جهانی بهداشت دام را بعد از یک قدمت صد ساله به دست بیاورد. در زمان تحریم دشمنان زیادی داشتیم که می‌توانستند به ایران رای ندهند. ۱۸۴ کشور بودند اما رای دادند و سازمان دامپزشکی با اقتدار این کرسی مهم را کسب کرد. در حوزه پروتکل‌ها، تعداد پروتکل‌های امضا شده طی ۲ سال گذشته با چند دهه گذشته برابری می‌کند. ما با کشورهای گوناگون در قاره‌های مختلف دنیا خصوصا با اولویت همسایگان و کشورهای حوزه آسیا و اروپا که به هم نزدیک هستند، مثل روسیه، چین و ژاپن پروتکل امضا کردیم.

درحال حاضر تعداد پروتکل‌های امضا شده ما نسبت به سال‌های گذشته ارتقا پیدا کرده است و در نوبت امضای پروتکل‌های جدید هستیم. برای اولین‌بار ۹ پروتکل با کشورهای حاشیه خلیج فارس تبادل کردیم و نظرات کارشناسی ۲ سازمان دامپزشکی مبدا و مقصد نوشته شده و ان شاالله به تصویب ۲ کشور برسد. کشورهای حوزه خلیج فارس اگرچه همسایه ما هستند، اما ما برای اولین‌بار با آنها وارد مذاکره شدیم و جالب‌تر اینکه همه اینها مبداء صادرات ما هستند و محصولات و فراوده‌های خام دامی ما به آنجا صادر می‌شود.

همچنین در کشورهای آسیای دور با مالزی تفاهم‌نامه داریم و محصولاتمان را صادر می‌کنیم. این اتفاقات در حوزه بین‌المللی، کار بزرگی بود چون تحریم ما را گرفتار کرده بود و نمی‌توانستیم با کشورها تبادل یورو و دلار داشته باشیم. اما با کشورهایی مثل چین، هندوستان، ترکیه، روسیه و ارمنستان تبادل پروتکل و همکاری‌های دوجانبه و جند جانبه کردیم و این موضوع کمک زیادی به خرید نهاده‌های حساس دامپزشکی مثل واکسن، دارو، مواد بیولوژیک، مکمل‌ها و ... از این کشورها کرد. امروز برای ۳ ماه و ۶ ماه آینده پیش‌بینی نهاده‌های حوزه دامپزشکی را برای پشتیبانی در اختیار داریم. اگر این موفقیت‌ها نبود، در تحریم دچار مضیقه‌های شدیدی می‌شدیم. این مساله حاصل اراده دفتر تخصصی و مجموعه مدیران سازمان و شورای معاونین سازمان بود.

حکیم مهر: مهمترین اقدامات شما در حوزه تشخیص شامل چه مواردی است؟

در حوزه تشخیص هم برون‌سپاری کردیم. اوایل که بنده به‌ سازمان آمده بودم، مرکز تشخیص سازمان تحت‌الشعاع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار گرفته بود به طوری که برخی ورودی‌های مرکز تشخیص پاسخ آزمایش را برای ۶ ماه و یک سال بعد می‌دادند. همکاران درحالی درگیر آنفلوانزا بودند که در کنار آن واردات هم داشتیم و باید تست می‌شدند و نتیجه آن را به وارد کننده اعلام می‌کردند تا مشخص شود که آیا محصول امکان توزیع و مصرف دارد یا خیر؟

تا پیش از آن آزمایش آنفلوانزا فقط در مرکز تشخیص انجام می‌شد که ما براساس مسئولیت حاکمیتی خود آن را به ۱۷ استان دیگر تفویض کردیم. استان‌ها مجهز بودند و زیرساخت‌ها آماده بود، فقط تفویض نشده بود که ما این کار را کردیم و آموزش اولیه هم دادیم. در حال حاضر مرکز تشخیص بین یک تا ۳ هفته، پاسخگوی ارباب رجوع است. جالب اینجا بود که زمانی مثلا اگر قصد صادرات ماهی تازه داشتیم، باید ۲ هفته در نوبت می ماندیم، در حالی که ماهی کلا یک هفته اعتبار داشت. اما امروز کاری کردیم که آزمایشگاه بتواند در حداکثر یک تا ۳ هفته پاسخ‌گوی همه اقلام صادراتی و وارداتی باشد.

مساله مهم‌تر، در کنار اینکه آزمایشگاه دامپزشکی مراکز استان‌ها را فعال کردیم، برای اولین بار در حال حاضر چندین آزمایشگاه همکار داریم که همکاران تخصصی از مرکز ملی تشخیص، آنها را ممیزی کردند و آزمایشگاه در استان‌های مختلف تبدیل به آزمایشگاه همکار سازمان دامپزشکی شده است. خیلی از نمونه‌ها به آزمایشگاه همکاری که از بخش خصوصی دامپزشکی است ارجاع و در آن قسمت آزمایش می‌شود. فرایند کنترل بیماری‌ها نیازمند دقت و سرعت است که باید با امکانات نیروی انسانی، تجهیزات و ساختار، عملیاتی شود.

سازمان دامپزشکی در حوزه خروج از وابستگی هم کارهای ارزشمندی انجام داده است و با افتخار می‌گویم که در یک بخش حوزه نهاده‌های دامپزشکی موفقیت خوبی تجربه کرده و البته در برخی قسمت‌ها نیز وابستگی ما به واردات ۱۰۰ درصد است. اینکه در چه قسمت‌هایی وابستگی داریم را احصا کردیم و به این نتیجه رسیدیم که همه ریز مغذی‌ها که خود آن یک اصل در پرورش دام، طیور و آبزیان است، وارداتی است. برخی اقلام دیگر مانند کیت هم وارداتی بود. در حالی که اگر کیت نباشد، نمی‌توان در حوزه بهداشت و تشخیص بیماری دقیق بود و بدون آن حوزه تولید گرفتار می‌شود. به گونه‌ای که ممکن است بیماری در یک نقطه‌ اتفاق بیفتد و به دلیل تشخیص دیرهنگام، ۳۱ استان کشور را درگیر کند.

حکیم مهر: راهکار شما در این حوزه چه بود؟

به این نتیجه رسیدیم که راهی وجود ندارد مگر اینکه به تولید کنندگان داخلی تکیه کنیم و لذا به سراغ آنها رفتیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که در شرایط تحریم قرار نیست پروژه بنویسیم و در کمیسیون‌های مختلف آن را بررسی کنیم و بعد از ۶ سال بگوییم که این کار جواب داد؛ لذا به سراغ دانش‌بنیان‌ها رفتیم که کارهای خود را با سرعت و شتاب بالا انجام می‌دهند.

همچنین با معاونت علمی و فناوری رئيس جمهور تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که خیلی به ما کمک کرد. به‌عنوان مثال در شرایط تحریم یک کیت ۳ تا ۵ میلیون تومانی را به ما ۱۷ میلیون تومان قیمت می‌دادند که باز هم معلوم نبود بتوانند آن را وارد کنند یا خیر. اما شرکت‌های دانش‌بنیان‌ اعلام کردند که همین کیت را با قیمت یک تا ۲ میلیون تومان تولید می‌کنند. در شرایط تحریم در سازمان دامپزشکی پیش می‌آمد که ۳ مرتبه مناقصه برگزار می‌کردیم و شرکت کنندگان در مناقصه قیمت ۴ برابر سال قبل را می‌دادند اما باز هم نمی‌توانستند نیاز ما را برآورده کنند، چون امکان واردات نداشتند. آنها هم مقصر نبودند و هزاران دلیل برای این معضل وجود داشت. از آنجا که ما به خواسته و نیاز خود نمی‌رسیدیم، یک کمیته اختصاصی دانش بنیان در سازمان دامپزشکی راه‌اندازی و با آنها چند جلسه در سازمان برگزار کردیم.

در ادامه با واردکنندگان عزیز در تمام حوزه‌ها حتی تولید کنندگانی که خیلی از مواد اولیه آنها وارداتی است، مکاتبه و درخواست کردیم که آنها در یک فرجه زمانی مناسب با توجه به شرایط تحریم، از وارد کننده به تولید کننده تبدیل شوند. کمااینکه خیلی وقت‌ها نوع واردات ما محصول نهایی نیست و ما صرفا اقلامی از محصول را وارد و آنها را در کشور تبدیل به یک محصول نهایی می‌کنیم. به آنها گفتیم که اگر قرار است به یک تولید کننده تبدیل شوید، دستورالعمل‌ها را به نفع شما تغییر می‌دهیم که ثبت همزمان با واردات بعضی از اقلام سرعت عمل پیدا کند تا از این طریق محصول ماده اولیه‌ای را که لازم دارید، خیلی سریع تولید کنید و منتظر محصول نهایی نباشید که از کشور دیگر وارد کنید. در مرحله بعدی به آنها گفتیم که تولید قراردادی تحت لیسانس انجام دهید و این فرایند را تسهیل کردیم تا دیگر وقتی محصول نهایی را وارد می‌کنیم، پول کارگر و محصولات جانبی از جمله لیبل، شیشه و ویال را به کشور اروپایی ندهیم و آنها را تحت قرارداد در داخل کشور تولید کنید.

موضوع دیگر درخصوص ماده اولیه‌ای بود که وارد و از آن ماده موثر تولید می‌کردیم. این شرکت‌ها و کارخانجات محدود بوده و حتی به اندازه انگشتان دست هم نیستند که این خیلی بد است. در کشور ما این همه محصول وارد می‌کنیم اما کمتر کارخانه یا شرکتی داریم که ماده موثر را تولید کند و در اختیار کارخانجات تولید داخل بگذارد. ماده اولیه حجیم را به کشور وارد و مواد موثری را که برای تولید دارو و واکسن و دیگر اقلام لازم است، تولید کند و در اختیار تولید کننده داخلی قرار دهد. در این قسمت هم به دنبال عزیزانی رفتیم که این کارها را می‌کردند و آنها را تشویق کردیم.

در گذشته صرفا یک مرکز واکسن‌سازی موثر تحت عنوان رازی داشتیم اما الان سومین شرکت بخش خصوصی هم واکسن‌ساز شده و این کار خیلی بزرگی بوده که انجام شده است. این ۳ شرکت واکسن‌ساز در آینده چندین برابر خواهند شد.

کار بسیار بزرگ دیگری که انجام شد، درخصوص موضوع پشتیبان بود که گاها به آن نیازمند هستیم. مثلا می‌خواستیم واکسن تولید کنیم و بذر آن را وارد می‌کردیم. امروز برای اولین بار در دامپزشکی کشور تصمیم گرفتیم که بخش خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان، موسسه رازی و سازمان دامپزشکی ورود کنند که در حوزه عوامل بیماری‌زا امکان تولید بذر را در کشور داشته باشیم. اگر بذر نداشته باشیم و یک تحت تیپ جدید بیماری به کشور وارد شود، باید آن را به کشورهای دیگر بفرستیم تا خالص‌سازی و تبدیل به بذر شود که البته با توجه به شرایط تحریمی باز هم امکان انتقال آن بذر به کشور وجود ندارد. یعنی بیماری خواهد آمد و ریشه تولید را خواهد زد. اما اگر بذر باشد، هر نوع تحت تیپ ویروس و میکروبی که وارد کشور شود، آن را جدا کرده و در اختیار مرکزی که توان تولید دارد، قرار می‌دهیم و در عرض ۲۰ روز یا یک ماه، بذر خالص شده آماده را به واکسن قبلی اضافه و در نهایت تا ۲ ماه بیماری را کنترل می‌کنیم.

حکیم مهر: جایگاه رسانه‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

یکی دیگر از برنامه‌های سازمان دامپزشکی این بود که هر فصل یک گزارش جامع به رسانه‌ها دهیم و آنجا به شکل شفاف مسائل را بگوییم. طی دو سال گذشته این شفافیت دامپزشکی با رسانه‌ها و حمایت همه جانبه رسانه‌ها از جمله خبرگزاری تخصصی حکیم مهر، کمک زیادی به سازمان دامپزشکی کرد. 

سازمان دامپزشکی در یک جمله تعریف می‌شود و آن اینکه در شرایط تحریم، زلزله، سیل، طغیان بیماری‌ها و بحران‌های مختلف از بحران جلو هستیم و علت آن آموزش است که رسانه‌ها در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی پشتیبان اصلی سازمان بودند. امروز اگر یک مورد بیماری در یک روستا اتفاق بیفتد، دامپزشکی ۲ ساعت بعد در آن روستا مستقر است. لذا در حوزه رصد، پایش و تشخیص در حالت آماده باش و هشدار هستیم و این باعث شده که از عوامل بیماری‌زا جلو باشیم. عامل بیماری در کشور ما هست. هنوز آن H5N8 در کشور گردش می‌کند و آماده حمله به صنعت طیور است اما مراقبت و دیده‌بانی ما دقیق عمل کرده و لذا این بیماری در کنترل است. همکاران ما امسال در زمینه تب برفکی، شاربن، هاری، آبله و لمپی اسکین خیلی کار کردند.

حکیم مهر:‌ و سخن پایانی ...

مسئولیت دامپزشکی سنگین است. زمانی که می‌گوییم مسئولیت ما حفظ و حراست از جان و مال مردم است، این به معنای آماده‌باش شبانه‌روزی هریک از همکاران در مسئولیت خود است. یکی از کارهای ما این بود که سازمان دامپزشکی سیاست‌گذار و ناظر باشد و همکاران ما در استان‌ها، شهرستان‌ها و پست‌های دامپزشکی که مویرگ‌های ما هستند، تبدیل به مجری با اختیار تام شوند. با این رویکرد، دیگر هیچ اتفاقی نمی‌تواند حاشیه ایجاد کند. این روش مویرگی خیلی جواب داد و نتیجه آن در تشخیص و کنترل بیماری‌ها خود را نشان داد. متوجه شدیم اگر در تقابل، تضارب، موازی‌کاری و حاشیه باشیم، کار به درستی پیش نمی‌رود. کمااینکه سازمان دامپزشکی قبلا با خیلی از دستگاه‌ها یا موازی کاری می‌کرد یا درگیر حاشیه بود. ما همه این حاشیه‌ها را کنار گذاشتیم و گفتیم به سمت تولید و خدمت به مردم حرکت کنیم.

بنده از دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور به‌عنوان یک کارشناس کار کردم و روحیه شخصی‌ام به شکلی است شاید جسم من اینجا باشد، اما روح من در مناطق عشایری و روستایی است تا مشکلات دامدار، مرغدار، کارخانه تولید خوراک دام و طیور، زنبوردار، آبزی پرور، کارخانه بسته‌بندی، کشتارگاه و ... را ببینم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
24
2
مرد خستگی ناپذیر دامپزشکی
غریب غریبستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
22
2
و من الله توفیق اجرکم عندالله
الهم عجل لولیک الفرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
10
4
سلام جناب دکتر رفیعی پور،
پس از رد شدن کشور از دوره بحران گوشت قرمز که به هر حال حاصل زحمات شبانه روزی حضرتعالی و همکارانتون در سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد میباشد، اکنون که تولید داخل در زمینه گوشت قرمز به حد خود کفایی و حتی مازاد رسیده است حمایت از تولید را در دستور کار قرار دهید، که مطمئنا در صورت عدم انجام این مهم پاشنه آشیل مدیریت شما واردات بی‌رویه و عدم حمایت از تولید داخل خواهد بود جناب آقای دکتر رفیعی پور چند پیشنهاد این حقیر که به عرض شما بزرگوار میرسانم:
جلوی صدور بی رویه مجوز واردات گوشت قرمز را بگیرید.
همکارانتان پیگیر واردات آلایش خوراکی هستند در صورت تحقق واردات آلایش حلال گوسفندی به کشور ریشه دامداری در این مقطع خواهد خشکید.
وارد کنندگان سودهای کلان برده اند نگران کشتارگاه‌ها و نیروهای شاغل خارجی در این کشتارگاهها نباشید چون صدها کشتارگاه داخلی ما در حال ورشکستگی و اخراج نیروهای خود هستند.
امروز هزینه دارو در واحدهای دامپروری کمر دامدار را شکسته لطفا چاره ای بیندیشید و از توزیع داروهای ضعیف جلوگیری فرمایید.
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
جنبه ندارید تا جلوی واردات گرفته میشود یا خرید تضمینی میشه قیمت را بالا میبرید و خون مردم ضعیف را تو شیشه میکنید باید هم واردات باشه هم خرید تضمینی تا رقایت باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
احسنت، کمر تولید کننده شکست به خدا
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
1
20
عملکرد و دستاورد سازمان دامپزشکی در خصوص عزت و جایگاه پرسنل و نیروی انسانی در بعضی استانها چگونه بوده؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
عالی بوده....!!!
علی-همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
2
17
جناب دکتر واقعیت این هست که با توجه به حساسیت و تعصب حرفه ای که در شما سراغ داریم ،در خصوص انتصاب مدیران کل استان ها بویژه استان های بزرگ و مهم بی توجهی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بعضی مدیران استانی فقط حواس و همتشان را گذاشته اند برای انقراض نسل و ریشه کن کردن افراد منتقد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خیلی از ما بشریت منتقد دامپزشکی، حیات و بقایمان را مدیون همین سانسورها و نقطه چین گذاشتنهای حکیم مهر هستیم که اگر نبود شناسایی و دچار نسل کشی میشدیم. پاینده باشی حکیم مهر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
18
حکیم مهر باید یه فکری برای تعداد نظرات غیر قابل انتشار بکند
...........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
آویختن از دیوار مهربانی
م.س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
2
15
با سلام ودرود خدمت شما جناب آقای دکتر رفیعی پور و آرزوی بهترینها برای مجموعه دامپزشکی، چند نکته که به نظر بنده حقیر مهم آمد را خدمتتان عرض مینمایم: 1-انباشت نیروی انسانی در ادارات کل موجب تولید سامانه،فرم جدید و طرحهای من درآوردی زیادی میشود که جز دردسر چیزی برای نیروهای کم تعداد شبکه ها ندارد. 2-به نظر میرسد با سونامی بروسلوز مواجهیم، به نظر بنده طرح قدیمی تست و کشتار دام سبک راکتور از مایه کوبی خیلی موثرتر بود. 3-سازمان نسبت به ماموریتش و در قیاس با بعضی سازمانها، ناوگان خودرویی مناسبی ندارد. 4-در سنوات اخیر تعداد زیادی خانم سهمیه دار ،به عنوان مایه کوب جذب و سپس به مشاغل دفتری گماشته شده اند که جور این افراد را باید نیروهای خسته مایه کوب بکشند و انصاف نیست. 5-سازمان باید در قبال محسوب شدن شغلمان در زمره مشاغل سخت و زیان آور همت بیشتری به خرج دهد. 6- به نظر میرسد اگر بخش خصوصی را به حال خود بگذاریم بالنده تر خواهد شد، خیلی وقتها دخالت سازمان و عواملش ، حمایت که نبوده جنایت هم بوده. در خاتمه به شما و همه هم صنفی هایم درود می فرستم. دست در دست هم دهیم به مهر،میهن خویش را کنیم آباد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
جانا سخن از دل ما میگویی. صد آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
ایولله..به خاک نخفتیم و دوکلام حرف حساب شنفتیم.دمتان گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بسیار عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
آفرین.ای کاش مدیران سازمان این مشاوره های عالی مجانی را به کار گیرند و از دنیای فانتزی و کارشناسان خیالباف سامانه ساز فاصله بگیرند.
مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
1
16
سلام آقای دکتر. همسرم دو سال پیش در آزمون استخدامی برای شغل مایه کوبی شهر خودمان بالاترین نمره قبولی را کسب کرد ولی قبول نشد چون سهم یک خانم سمیه دار شده بود،همسرم مجبور شد برای استخدام خانه و خانواده را ترک کند و به شهر دیگری برود ((بنا به چند دلیل موجه نتوانستم با دو فرزندمان همراهش بروم)) ، آن دختر خانم سهمیه دار هم نه دام دید و نه دامداری و بعد چند ماه منتقل شد شهر خودشان. اکنون دو سال است که خانواده ما منتظر رحمت الهی است تا عدالت جاری شود و خانواده ما جمع شود.....آقای دکتر آیا شما برای اینگونه موارد نسخه ای دارید ما را راهنمایی کنید؟ منتظریم و ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خواهر و برادر گرامی. از رنجی که شما و خیلی دیگر از دوستان کشیده اند آگاهیم، امیدواریم خدا کمکتان کند .............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
جذب نیرو و محل خدمتشان خیلی رانتی و باندی شده، شما حتما بی کس و کارید ، امیدوارم خدا کمکتان کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
از مردم این روزگار چشمداشت انصاف و رحم و مهر خطاست، به خدا توکل کنید که مهربانترین است. ( دنبال پارتی هم باشید)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
رنج و درد فقط محدود به این موارد نمیشود در استان ............... مدیر کل بر مبنای سخن چاپلوسان و گروههای اشاعه دهنده فرهنگ قومی و نژادی برای هر کسی که از قومشان نباشند مدیریت توهینی و تحقیری را اعمال می کنند و مدیر کل .............. از همه جا بی خبر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بیش از سی سال از جنگ گذشته ولی هنوز.عده ای نانش را میخورند و عده ای فقر و آوارگی آنرا تحمل میکنند
هم وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خوانوادگی برای حل مشکل شما دعا کردیم.
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خواهرگرامی،به نظر بنده و خیلی همکاران دیگر اتفاقی که برای شما و همسر گرامیتان افتاد لکه ننگی به پیشانی سازمان است به خصوص که نیروهای استخدامی امسال هم که تعهد داشتند به آن شهر بروند لابی کردند و نرفتند و نشد که جایگزینی صورت گیرد، متاسفیم و متعجب از این همه.......... خدا پشت و پناهتان باشد.
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
کار دفتر نمایندگی ولی فقیه در این گونه موارد چیست؟ اصلا از چینش نیروهای استانشان و احوالشان خبر دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مسلمان نباشید، انقلابی نباشید، انسان باشید و با وجدان. آن همه شهید در انقلاب و دفاع مقدس دادیم که به اینجا برسیم، آه و ماتم و نارضایتی مردم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
شبانه روز باید پیگیر بود وسماجت به خرج داد ، خوب بودن فایده ندارد........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
احتمالا این اقدامات در راستای منافع سازمان و مصالح دستگاه بوده و برای افراد عادی قابل درک نیست .
درد آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
خیلی از خانواده های دامپزشکی در همه رده ها این محنت دوری و در به دری را کشیده ایم آن هم به صورت غیر ضروری و غیر منطقی.چرا؟ شاید سختی کارمان برایمان کم بوده؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
شما چرا گیر دادی به سهمیه دار ، به خدا عمده زد وبندها مال قسمت غیر سهمیه ای است، بالای نود درصد استخدامی غیر سهمیه ای با سفارش به جاها و پستهای دلخواه خودشان رفتند . و احتمالا شما تو اون ده درصد جامانده از قافله ای.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
10
در مورد مسولین فنی بهداشتی کشتارگاهها چه کاری انجام دادید.خواهشا شفاف پاسخ دهید.در خصوص فساد و رانتی که بین مدیران کشتارگاههای صنعتی با برخی شبکه های دامپزشکی و مدیران ارشد ادارات کل هست چه کاری انجام دادین. چرا مسول فنی بهداشتی باید مستقیما پولش رو از کارفرما دریافت کنه. اخه کجای دنیا این طوره. ..........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
6
0
سلام و عرض خسته نباشید خدمت دکتر عزیز بابت این دوسال، لطفا پیگیر مشکلات عزیزانی که در حوزه شیلات فعالیت میکنند باشید،به حمایتتون واقعا نیاز دارن
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
6
خوب جمع بندی نشده .................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
10
با سلام عملکرد در مورد رفاهیات ، تسری ، محرومیت از مطب مورد سؤال است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
1
16
با همه تلاشها و زحمات دکتر رفیعی پور عزیز یکی از نقاط ضعف مدیریت ایشان کنار گذاشتن و بی انگیزه کردن افراد صاحب نظر و خبره توسط معاونین فنی ایشان بود
و ای کاش خود دکتر به این موضوع ورود میکردند جناب دکتر جنابعالی که فردی معتقد به مبانی و اصول دین هستید بکار نگرفتن ، کنار گذاشتن ، بی انگیزه کردن افراد پر توان از نظر فنی ( نه سیاسی) کفران نعمت است و قطعا در پیشگاه الهی موجب باز خواست
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
گل گفتی . از این بابت ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
11
آزمون اسخدامی سهمیه ندارها کی برگزار میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بعد از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه انشاءالله
امرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
10
........................................... من خودم نقطه چین گذاشتم زحمت حکیم مهر رو کم کنم!
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
1
1
با سلام و درود و سپاس فراوان....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
8
چرا نظرات را به شدت سانسور میکنید بگذارید حرف منطقی بگوش همه برسد اینقدر محافظه کار نباشید ..............
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
8
جناب اقاي دكتر رفيعي پور
با سلام
خانمي هستم شاغل در استان ........... كه به دليل تمكين ننمودن به خواسته ها و زياده خواهي هاي فردي در اداره كل .......... مورد آماج انواع تهمت ها و فشارهاي عصبي و خانوادگي شده ام متاسفانه مدير كل محترم زورشان به ايشان نميرسد و موضوع را رسيدگي نمي نمايد چندين بار برايتان نوشتم ولي به دستتان نرسيده است و بعدها توسط افراد خاصي بازخواست شده ام كه شكايتم را پس بگيرم
لطفا نشستي را با كاركنان استان ............. و نه در جلسه خصوصي با مسئولين و مديران آن بي پرده داشته باشيد تا برايتان موضوعات مهمي روشن شود و من هم بتوانم مشكلم را مطرح كنم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
اقاي دكتر رفيعي
بنده كارمندي هستم كه بيش از بيست و هشت سال سابقه خدمت صادقانه در ادارهةكل ................ داشته ام و در اين مدت هيچ مشكلي در محيط اداري نه تنها نداشتم بلكه مورد تشويق نيز قرار گرفته ام اكنون مواجه با پرونده سازي و تهديد قرار گرفته ام تا هر گونه كه دلشان بخواهد با من رفتار كنند اگر شما مرجع رسيدگي به اين نوع مشكلات ............... نيستيد بگوييد تا من شكايتم را به مراجع بالاتر ببرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
5
کاش میشد آقای رییس بصورت ادواری در استانها جلسات پرسش و پاسخ و ارتباط نزدیک با حظور همه رده ها برگذار کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
مثل همان كاري كه دستور و مطلبي انجام ميدادند يعني با كاركنان قبل از جلسه با مديران جلسه ميگذاشتند و دغدغه هاي كاركنان رو الويت ميدادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
4
انجام طرح تب برفکی دام سنگین بصورت بهادار ، لطمه زیادی به شأن کار زده و عملکرد را نیز کاهش داده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
5
سقط جنین در گله های دام سبک کشور در حال اپیدمی شدن است، آیا سازمان برنامه ای دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
4
سازمان باید فکری برای سر و سامان دادن به نحوه جذب نیروهای قراردادی استانی و کار معین بکشد چون الان اصلا ضابطه ای نیست و فقط بر اساس سلایق و روابط هیئت حاکمه ادارات کل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
سفارش وکیل ، وزیر ، همکار خانم ، باجی مادرخانم، برادرهمکلاسی دختر، استاندار، بخشدار،رییس پاسگاه دهات پسر عمه،هووی جاری برادر و .....همگی بر تصمیم یک مدیر و مسئول استانی در نحوه تایین سرنوشت یک فارغ التحصیل دامپزشکی موثر است.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
3
لطفا برای رفع شبهات و تنویر افکار پرسنل ، دستور بفرمایید بازرسی و حراست سازمان از نحوه استخدام پرسنل و محل خدمتشان تحقیق و تفحص به عمل آورد و نتیجه را در خبرگزاری سازمان اعلام نماید. سپاسگزارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
همچنین بنویسید که مدیر کل فلان استان کشور با چه اجازه ای از سرفصل اضافه کار و ماموریت کارکنان یک استان مامور به خدمت از سایر استانها می آورد و موجب ضرر و زیان به خانواده کارکنان اصلی آن استان می شود
کارمند داریم هنوز یک سال از استخدامش در استان مبداء نگذشته و به تهران منتقل شده و بیشتر از هر کارمند بومی دیگری در حال اضافه کار و ماموریت گرفتن می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
1
آیا شما خط ارتباطی مستقیم دارید که پاسخگو باشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
2
باید یک خانه تکانی اساسی در سطح مدیریت استانها انجام شود، مدیران فعلی هر خدمتی که میتوانستند انجام دادند(بلا نسبت).
دام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
1
سلام
اقای دکتر عزیز شما انسانی شریف و قابل تحسینی هستید ولی انصافا باید قبول داشت در انتصاب برخی از مدیران کل جدید باید بیشتر دقت میکردید. به هر حال هنوز هم دیر نشده و امکان بازنگری وجود دارد . خواهشا گزارشات و عملکرد ها را دوباره مورد بررسی قرار داده و اگرخدایی ناکرده قصوری سهوا در انتصابات بوده توسط خود شما برطرف گردد که هم رضایت خدا را در پیش خواهد داشت و هم رضایت خلق خدا را......
در پناه خدا پاینده باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
1
امسال در استان ............ دو نفر کارشناس که برای پست کاردانی شهر x قبول شده بودند با سفارش آقای y نماینده شهرz در شهرهای z و w که دوست داشتند استخدام شدند. حالا بیا و ادعای عدالت و قانون گرایی مدیرکل و معاونانش را ببین.
دست به قلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
1
حکیم مهر جان،رسالت شما این است که با شفاف سازی و صریح نویسی ضمن نمایش نقاط قوت و ضعف، زمان و مکان بروز فساد و تخلف را برای ریشه کنی آن برجسته نمایان کنی. شما با اینهمه نقطه چین و سانسور کجای کاری؟....ممالک مترقی با رسانه های آزاد و شفاف به پیشرفت رسیدند.
نظر شما
ادامه