کد خبر: ۴۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
همانگونه که مستحضرید نمایش چهره متهم قبل از برگزاری دادگاه و صدور حکم قطعی با موازین شرعی و عرف صدا و سیما در تضاد است. بهتر بود چهره متهمه نمایش داده نمی شد تا حرمت ایشان حفظ گردد. بخصوص آنکه آدرس دقیقی از محل سکونت ایشان هم چند بار اشاره شد...
drlotfi

حکیم مهر -  یکی از وبلاگ نویسان حامی حیوانات در وبلاگ شخصی مدیر مسئول نشریه حکیم مهر در بخش نظرات از پخش گزارشی از شبکه تهران در خصوص نگهداری گربه در منزل مسکونی خبر داده بود. مدیر مسئول حکیم مهر ضمن مشاهده کامل این گزارش بلافاصله در نامه ای خطاب به تهیه کننده برنامه در شهر نکاتی را متذکر شده است که به نقل از وبلاگ ایشان در ذیل متن این نامه و نکات مذکور را می خوانید :

 

بسمه تعالی

تهیه کننده محترم برنامه درشهر

سلام علیکم

احتراماْ پیرو پخش گزارش مورخ ۲/۶/۸۸ ساعت ۲۳:۵۰ آن برنامه با عنوان (پرورش گربه در منزل مسکونی؟؟!!) نکات ذیل را به استحضار عالی می رسانم. امید است در آینده توجه لازم و بیشتری به این نکات معطوف فرمایید.

۱ -  همانگونه که مستحضرید نمایش چهره متهم قبل از برگزاری دادگاه و صدور حکم قطعی با موازین شرعی و عرف صدا و سیما در تضاد است. بهتر بود چهره متهمه نمایش داده نمی شد تا حرمت ایشان حفظ گردد. بخصوص آنکه آدرس دقیقی از محل سکونت ایشان هم چند بار اشاره شد.

۲ -  شایسته است بدانید نگهداری صرف گربه در منزل در صورت واکسیناسیون به موقع و انجام درمان ضدانگل به خودی خود باعث بیماریزایی برای انسان نمی شود. لذا بهتر آنست که در چنین گزارشاتی با حضور یک دکتر دامپزشک به مردم به طور واقعی آموزش داده شود که چه زمانی باید نگران انتقال بیماری از گربه به انسان باشند و چگونه از این موضوع پیشگیری بعمل آورند؟

۳ -  نوع مقید کردن گربه در این گزارش که از سوی مأموران بخش مبارزه با حیوانات مزاحم جونده به اجرا گذاشته شد ، به دلیل آنکه گربه نه جونده است و نه مزاحم (با تعریف موجود در شهرداری) و به دلیل عدم آموزش کافی کاملاْ مغایر اصول ابتدایی رعایت حقوق حیوانات و مبانی علمی و تجربی بود و مواردی نظیر کشیدن دم حیوان برای مقید ساختن از سوی مأموران و نمایش آن در صدا و سیما برای کودکان و نوجوانان بدآموزی به همراه دارد.

۴ -  ادبیات به کار رفته در این گزارش در خصوص محل نگهداری گربه ها هم جنبه آموزشی نداشته و بیشتر به سخنان عامیانه و جاهلانه شباهت داشت. انتظار از مسئول محیط زیست ناحیه دو منطقه ۸ شهرداری آنست که به جای بکار بردن کلمه افتضاح در خصوص محل نگهداری گربه ها به جنبه های مخاطره آمیز آن محل به لحاظ علمی و با رعایت ادب و حفظ شأن مخاطبان مبادرت ورزد و مراقبت در این زمینه باید از سوی مسئولین محترم آن برنامه لحاظ می شد.

۵ -  مناسب آن بود که در پایان گزارش سیر نگهداری از گربه ها توسط شهرداری هم به نمایش درمی آمد تا مردم بدانند که پس از جمع آوری تعداد ۱۰ گربه از این منزل چه شرایطی برای نگهداری آنها فراهم می‌آید؟

۶ -  متأسفانه عدم وجود آموزش های لازم به شهروندان در برنامه های صدا و سیما در خصوص نگهداری و مواجهه با حیوانات خانگی مشهود است و امید است آن برنامه در گزارش هایی آموزشی به این امر مهم اهتمام ورزد. در صورت لزوم و تمایل فهرستی از موضوعات پیشنهادی و مهمانان آن برنامه که همگی از دامپزشکان متبحر و متخصص هستند تقدیم خواهد شد.

با احترام

دکتر محمد لطفی زاده

مدیر مسئول نشریه حکیم مهر و رئیس مرکز مجازی پژوهش های راهبردی دامپزشکی کشور

--------------------------

به اطلاع بازدیدکنندگان نشریه حکیم مهر می رساند پیرو ارسال این نامه ، تهیه کننده محترم برنامه در شهر در تماسی با مدیر مسئول حکیم مهر ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص پخش این گزارش ، موارد مطرح در نامه را پذیرفته و با استقبال از پیشنهادات فوق ، تمایل خود را به برگزاری جلساتی با ایشان اعلام و مقرر شد از این پس موضوعات مرتبط با مباحث دامپزشکی با مشاوران دامپزشک هماهنگ شود.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آرش
|
-
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۴
0
0
با سلام خدمت شما دکتر لطفی زاده
خیلی ممنون از زحماتی که کشیدید
من این برنامه را ندیدم
اما مطلبی که در موردش شنیدم بسیار بسیار ناراحتم کرد.
تهیه کننده این برنامه باید در یک برنامه جدا از اون خانم معذرت خواهی کنه. و توضیح بده که چه بلایی بر سر گربه‌ها آمده. و از ماموران توضیح بخواد که با چه مجوزی وارد خانه آن خانم شدند. و چرا از قبل به ایشون ابلاغ نکردند!!!!
S.E.S
|
-
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۶
0
0
با درود خدمت دکتر لطفی زاده
از عکس العمل سریع و تذکرات خیلی به جای شما درخصوص این موضوع بسیار سپاسگزارم .
امیدوارم دیگر چنین برخوردهایی از مسئولین و خصوصا از تهیه کنندگان برنامه های خبری و بطور کلی صدا و سیما که باید الگوهای مناسبی برای مردم باشند، تکرار نشود.

با سپاس
محیا
|
-
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۶
0
0
سلام به همه دوستداران طبیعت خدا و مخلوقاتش
جناب دکتر لطفی زاده همون اندازه که از شنیدن اون برنامه ناراحت شدم.الان با خوندن این نامه خوشحالم...
امیدوارم این قضیه جدی گرفته بشه
با تشکر
سید علی
|
-
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۷
0
0
درود بر شما
ابتدا از نامه ی شما به ان برنامه بسیار ممنونم.
اما ایا می شود اب رفته به جوی باز گردد؟؟
ایا با این حس خونریزی که نسبت به حیوانات مردم ما دارند و همچنین همگی کمر به قتل طبیعت بسته اند به نام عدالت که من می خوانم ان را عداوت . ایا اوضاع را می توان بهتر کرد. یا بچه های ما حالا با فراق بال بیشتر با سنگ گربه ها را خواهند زد. و مورد عنایت خانواده ها قرار خواهند گرفت.

کاش صدا و سیمای ما کمی عاقل بود.
ایران دوست
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۶/۲۸
0
0
درود بر دکتر عزیز و گرامی

فقط میتوانیم برای این کار زیبا و ستودنی از شما سپاسگزاری کنیم. سپاس.
به امید روزی که حیوانات نیز در کشورمان جایگاه خود را پیدا بکنند.
نظر شما
ادامه