کد خبر: ۴۵۰۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: از ابتدای مهر ماه دو کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور شناسایی شده که مربوط به طیور بومی بوده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر قاسم رضاییان‌زاده» درباره وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهار کرد: در برهه زمانی جدید یعنی از ابتدای مهر ماه دو کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان شناسایی شده که مربوط به مرغ بومی بوده و به خوبی مراقبت و کنترل شد .

وی با بیان این‌که در هیچ نقطه دیگر کشور کانونی از این بیماری گزارش نشده، یادآوری کرد: در طیور صنعتی نیز مشکلی نداشتیم و دو کانون شناسایی شده نیز صرفا طیور بومی بوده است .

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با اشاره به نزدیک شدن فصل مهاجرت پرندگان و افزایش احتمال ورود بیماری آنفلوآنزای از طریق پرندگان وحشی و از کشورهای اروپایی که درگیر بیماری هستند، افزود: پایش فعال تمام مناطق کشور ادامه دارد و در صورت وجود هرگونه مشکل، کنترل بیماری صورت خواهد گرفت .

رضاییان‌زاده یکی از راه‌های مهم ورود بیماری آنفلوآنزای پرندگان به داخل کشور را قاچاق پرندگان زینتی دانست و خاطرنشان کرد: این پرندگان از طریق کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله هند یا از طریق ترکیه و عراق وارد کشور می‌شوند .

وی با اشاره به هم‌مرز بودن کرمانشاه با عراق، این استان را از جمله مراکز در معرض خطر دانست که نیازمند مراقبت‌ و کنترل بیشتر است و افزود: خوشبختانه امسال تاکنون کانونی از این بیماری در کرمانشاه نداشتیم .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
به نظر می رسد ویروس AI در کشور اندمیک شده است
نظر شما
ادامه