کد خبر: ۴۰۷۱۲



جلسه ستاد استانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مازندران با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و دیگر اعضای ستاد صبح روز پنجشنبه 10 اسفند ماه به دبیری دامپزشکی در محل استانداری تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل ار روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، ابتدا «دکتر رضوانی» مدیر کل دامپزشکی استان مازندران گزارشی از وضعیت این بیماری در جمعیت طیور استان ارائه داد و خواستار همکاری بین بخشی بیشتر از سوی اعضای ستاد در زمان وقوع بیماری شد.

وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی در زمان وقوع بیماری مشخص و ابلاغ شد و انتظار می‌رود هر یک از ادارات بر حسب وظایف محوله اقدامات مربوطه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه، همکاری بین دامپزشکی، محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی را در جهت پیشگیری از بروز این بیماری ویروسی خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت با ردیابی انجام شده در استان مازندران شامل، پایش، نمونه‌برداری و انجام آزمایشات لازم از طیور بومی، بازار پرندگان و طیور صنعتی، خوشبختانه این ویروس با سویه جدید H5N6 که مشترک بودن آن بین انسان و پرندگان به اثبات رسیده، جدا نشد.

حسین زادگان معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران که اولین جلسه کاری خود را در این سمت به آنفلوانزای پرندگان اختصاص داده بود بر پیگیری مصوبات قبلی این ستاد تاکید کرد.

وی گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی استان دقیقاً بر حسب شرح وظایف محول شده در دستورالعمل ابلاغی باید در این ستاد عمل کنند و خواستار ارائه گزارش از سوی دامپزشکی شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در پایان مقرر نمود که موضوع برخورد قانونی با عوامل عرضه کنندگان طیور بومی و پرندگان مهاجر آبزی در بازارهای سنتی و محلی طی مکاتبه‌ای از سوی استانداری با فرمانداران شهرستانها پیگیری شود و سازمان جهاد کشاورزی را برای ساماندهی و برخورد با واحدهای غیر مجاز پرورش طیور مامور کرد.


 

نظر شما
ادامه