کد خبر: ۳۶۸۹۷



«دکتر قاسم رضاییان‌زاده» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان همدان با مدیرکل و معاونین اداره کل دامپزشکی استان همدان دیدار و از قسمت‌های مختلف اداره کل دامپزشکی استان همدان بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان همدان با مدیرکل و معاونین اداره کل دامپزشکی استان همدان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر قاسم رضاییان‌زاده با استماع گزارش اقدامات کنترلی و پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی استان همدان در مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام از اقدامات انجام شده در استان همدان در همین راستا توسط کارکنان دامپزشکی قدردانی کرد.

دکتر رضائیان‌زاده در این دیدار با اشاره به وضعیت بیماری دامی و کانون‌های به وجود آمده در جهان و کشور افزود: دامپزشکی به تنهایی قادر به کنترل بیماری ها نخواهد بود و این امر نیاز به کمک و همکاری دستگاههای اجرایی به ویژه استانداری، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و سایر دستگاههای مرتبط می باشد که خوشبختانه استان همدان با تعامل و همکاری بین بخشی خوب توانسته نیاز خود را در این راستا مرتفع نماید.

وی از برنامه‌ریزی‌های هدفمند مدیران دامپزشکی استان در راستای رسیدن به اهداف سازمانی قدردانی کرد و اجرای پروژه‌هایی از قبیل پژوهشی کردن بهای برق مصرفی آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان، عرضه آلایش دامی به صورت بسته‌بندی و کاملا بهداشتی، واکسیناسیون دام‌های عشایر استان در استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و لرستان، تفکیک اعتبارات آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی از سازمان جهاد کشاورزی، واکسیناسیون بیش از ۱۴۰ درصدی دام های استان نسبت به پیش‌بینی‌های انجام شده، کاهش چشمگیر کانون‌های بیماری و کاهش ۳۶ درصدی بروز تب مالت انسانی در استان را نشان از برنامه‌ریزی و اجرای دقیق اهداف سازمانی دانست.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، دامپزشکی استان همدان را با اقدامات خوبی که انجام داده، یک مدافع بهداشتی خوب برای مردم استان دانست و در ادامه گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده و جذب اعتبارات استانی مناسب امیدواریم دامپزشکی استان همدان در سال ۱۳۹۶ عملکرد درخشانی همچون گذشته داشته باشد.

دکتر محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان نیز در این دیدار اظهار داشت: دامپزشکی استان همدان برای تضمن سلامت مواد خام دامی و بهبود وضعیت کیفی محصولات ارائه شده در سطح استان، طرح لیبل‌گذاری جنسیت و نوع لاشه استحصالی از کشتارگاه را انجام و در جهت عرضه بهداشتی مواد خام دامی، مراکز بسته‌بندی مرغ، گوشت و آلایش دامی را ساماندهی کرده است.

وی ادامه داد : سالن‌های پیش‌سرد کشتارگاه‌های دام همدان، فامنین، نهاوند، ملایر و کبودرآهنگ در سال جاری به کمک مسئولان استان به بهره‌برداری رسیده است که خود کمک بسیاری به افزایش میزان بهداشت گوشت مصرفی استان می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی استان کاهش تلفات طیور در مرغداری‌های صنعتی وبکارگیری مسئولان فنی بهداشتی در همه مبادی تولید، توزیع، بسته‌بندی و چرخه تولید مواد خام دامی از قبیل مرغداری‌ها و رستوران‌ها، کاهش ۳۶ درصدی ابتلا به بیماری تب مالت در انسان با افزایش و پوشش صد در صدی واکسیناسیون دام‌های استان، پیشگیری و کنترل به موقع بیماری آنفلوانزا در استان، ساماندهی بهداشتی سبزه میدان همدان و جلوگیری از عرضه قطعات مرغ و آلایش دامی به صورت فله را از مهمترین اقدامات فنی و بهداشتی انجام شده توسط اداره کل دامپزشکی استان دانست.

دکتر رسولی اجرای طرح بسته‌بندی و آلایش فرآورده‌های دامی همچون جگر، دل‌وقلوه و کله‌پاچه در استان را امری مهم در راستای ایجاد امنیت غذایی خواند و گفت: درج نوع و جنس دام در لیبل‌های گوشت نیز از دیگر اقدامات موفقیت‌آمیز در راستای حمایت از حقوق شهروندی بوده است.

در پایان این دیدار معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به همراه دکتر محمودرضا رسولی مدیرکل، دکتر امیرحسین مکاری معاون سلامت و مهندس علی رضایی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان همدان از قسمت‌های مختلف اداره دامپزشکی بازدید کرد.


 

نظر شما
ادامه