کد خبر: ۳۵۹۰۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
 

«دکتر فرهاد تیمورزاده» مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده در جدیدترین یادداشت خود، مجدداً نامه خود به وزیر بهداشت را فاقد توهین به دامپزشکان دانست.

به گزارش حکیم مهر، متن این یادداشت به شرح زیر است:

سلام. متعجبم از تحصیلکردگان رشته دامپزشکی. گفته اند دکتر تیمورزاده مرتکب توهین مجدد شده است؟ اولین آن نیز نبوده چه زمانی به دومی رسیدید؟! من یک بار و فقط یک بار برای اشاره به افراد خاصی به جای نام آنان از عبارت " دامپزشک- مدیران وزارت نشین" استفاده کردم که از نگاه من توانسته بودند بر روی وزیر محترم بهداشت تاثیر بگذارند.

هنوز متوجه نمی شوم کجای این عبارت توهین آمیز است؟ این 3 کلمه باهم یا به تنهایی چه بار اهانت آمیزی دارند؟ "دامپزشک" ؟ "مدیر"؟ " وزارت نشین"؟

کدامیک ناسزا محسوب می شوند؟

یا ترکیب " دامپزشک- مدیر"؟ "دامپزشک- وزارت نشین"؟

اگر فرد یا افراد مزبور فرضا معمار بودند من از عبارت "معمار- مدیران وزارت نشین" بهره می بردم. اصولا مراد من، حرفه شریف دامپزشکی نبود بلکه افراد خاص و مشخصی بودند فارغ از نوع تحصیلات و شغل آنان.

تاسف بار است که با وجود توضیح روشنی که پیش از این نیز داده بودم، باز هم غبارآلود کردن فضا خواسته با ناخواسته در دستور کار عده ای قرار گرفته است. در این راه فضایی ایجاد کردند که به جز طرح سوال و انتقاد منطقی عده ای به خود اجازه دادند که توهین های زشتی را صورت دهند. عده ای نیز به تصور خود با اعلام تحریم انتشارات تیمورزاده در خرید کتاب و همکاری ترجمه، اقدام به تهدید ضمنی کردند. عجیب است که با وجود توضیحات پیشین در مورد حیطه بالینی فعالیت انتشارات و همراهی دانشجویان پزشکی و رزیدنت ها، اصرار دارند که الا و لابد شما ناشر کتب علوم پایه و دامپزشکی هستید و .... بسیار خوب،  حالا چه کنیم؟! نظرتان محترم است. تحریم بفرمایید. کتاب هایی که تاکنون منتشر نکرده ایم از این پس نیز منتشر نخواهیم کرد. با دانش آموختگانی که تاکنون همکاری نداشته ایم از این پس نیز همکاری نخواهیم داشت. اما دون شان شماست که اجازه دهید و فضایی ایجاد کنید که از دایره ادب خارج شوند و از الفاظ و مفاهیم زشت و مستهجن برای تخریب شخصیت مخالف خیالی خود استفاده کنند.

به هر روی همانگونه که پیش از این نیز گفتم برای دامپزشکان گرامی احترام فراوانی قائلم همانگونه که برای تحصیلکردگان رشته های علوم آزمایشگاهی و علوم پایه.

اما معنای این احترام این نیست که ورود غیر پزشکان را به حیطه فعالیت هایی که ضرورتا نیاز به "درک و بینش بالینی" دارد پس از طی دوره های کوتاهی منطقی بدانم. البته در این مخالفت به هیچ وجه نه از مدار ادب خارج شده و نه خواهم شد.

توضیح و تفصیل پیرامون مدارج علمی دانش آموختگان علوم پایه و نیز دامپزشکان گرامی را نیز خارج از موضوع می دانم. کسی منکر داشته های علمی این عزیزان نیست، اشکال مطرح شده این است که با علوم تک رشته ای - که در جای خود بسیار مورد احترامند- نمی توان دید و بینش بالینی مورد نیاز برای گزارش آزمایشات بیماران را کسب کرد.  آیا به صرف هوش و تحصیلات دانشگاهی با طی یک دوره چند ماهه می توان به بینش بالینی دست پیدا کرد؟ آیا مهندسین کامپیوتر یا برق یا معماری هم می توانند با استناد به هوش و تحصیلات آکادمیک و طی دوره تکمیلی مجوز آزمایشگاه دریافت کنند؟

در پایان آیا طرح این سوالات اهانت به صاحبان این حرفه ها محسوب می شود؟

فرهاد تیمورزاده- طبیب عمومی

مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده

مدیرمسئول نشریه طبیب
 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس دلسوخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
1
به قول شخصیت نقی در سریال پایتخت خدمت آقای تیمورزاده عرض میکنم ..............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
3
شما باز هم توهین کردید ورشته های علوم آزمایشگاهی و علوم پایه پزشکی و دامپزشکی را از لحاظ بیربطی به موضوع بالین با رشته های مهندسی برق و معماری مقایسه کردید. لطفا تشریف ببرید و برنامه دروس گذرانده شده این عزیزان را نگاهی بیاندازید.
Fateme
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
3
........................، داره رشته دامپزشکی رو با کامپیوتر و سایر مهندسی ها مقایسه میکنه، ................. دامپزشکی اولا دکترای حرفه ایه و جز رشته های بیولوژیه و وقتی بحث در سطح سلولی باشه انسان و حیوان در ازمایشات فرق نداره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
3
آقای تیمورزاده, وقتی صحبت از تخصص بالینی می شود متخصصین دامپزشکی از هر متخصص بالینی متخصص تر هستند, جناب عالی بی خبرید!
روان دامپزشک عمومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
1
شماها اون دستگاه سونوگرافی و نوار قلب را که ..................... در مطبهایتان گذاشته اید،بردارید و مریض را ... به آزمایشگاهی .................... هم جمع بفرمایید.بعد از اینها بیایید ادعا فرمایید
تعجب از این است که پزشکان ........... فکر می کنند مردم در جریان .......... طبیبان عمومی و تخصصی نیستند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
3
........................... با الفاظ قیاسی این رشته را تخریب میکند,جناب دکتر دامپزشکی آسیبی به ..... شما نمیزند و افراد دامپزشک واقعا زحمت کش بوده ک کلا حقشان در حال ضایع شدن است و زمانی ک میخوان به حقشان برسن افرادی .......... در پی مخالفت شدید بلند میشوند,ما دامپزشکان کلا یکپارچه در پی گرفتن حقوقمان در این رشته هستیم,در ضمن دامپزشکی یک خانواده است توهین به افراد در وزارتخانه توهین به شخص بنده است,لطفا بعد از عذر خواهی درپی توهین مجدد نباشید
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
4
دامپزشکی هم مثل پزشکی رشته ی بالینی است. تفاوتش با علوم پایه همین است و شباهتش با پزشکی هم همین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
6
مقاله laboratory medicine in the European union در سال 2015 در ژورنال clinical chem lab med نشان میدهد که در بیش از 30 هزار آزمایشگاه تشخیص طبی موجود در اتحادیه اروپا،60 درصد از مسیولین فنی این آزمایشگاه ها،از متخصصین علوم آزمایشگاهی بوده و تنها 40 درصد مسیولین فنی با پایه پزشکی میباشند.پس با بیس غیرپزشکی هم میشود مسیول فنی ازمایشگاههای پزشکی شد.
دکتر تیمورزاده انتشاراتی متخصص در همه امور به زور می خواهد القا کند که دوره تکمیلی فقط چند ماه هست.در صورتی که 2 سال کامل یا 24 ماه هست.اون هم بعد از گرفتن ph.d در رشته های ازمایشگاهی.که در مجموع میشود 17 سال(6 سال دامپزشکی + 4 تا 5 سال ph.d آزمایشگاهی+4 سال سابقه کار در آژمایشگاه + 2 سال کامل دوره تکمیلی)!یعنی با گذروندن 17 سال باز هم کسی نمیتواند مسیول فنی آزمایشگاه شود؟
اصلا چرا باید نظر یک انتشاراتی اینقدر مهم باشد؟؟دکتر تیمورزاده انتشاراتی در حدی نیست که بخواهد در مورد دکتر دامپزشک اظهار نظر کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
3
ای کاش ایشان نوشتار دوم را منتشر نمی کردند و به همان بیانه ابتدایی بسنده می فرمودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
عالمی گفت:
آنهایی که بیزینسمن در حوزه کتاب هستند و نه دانشمند، نه کتاب نویس و نه کتابخوان بلکه صرفا مطالب علمی را با دید بیزینس میبینند (مثل تیمور زاده) بهتر است ..............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
0
دامپزشکی سخت ترین و کامل ترینه جراحی ها و ازمایش هایی که میکنه خیلی سخت هستن و با چند گونه متفاوت سرکار داره حتی به راحتی میتونه جراحی کنه ! خود انسانو بعد شما راجب ازمایش حرف میزنین! که باز دامپزشک خیلی کامل تر خونده برین چارت دامپزشکیو ببینین
نظر شما
ادامه