کد خبر: ۳۵۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیرکل به همراه معاونین و مسئول حراست اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان بازدید و با رئیس و کارمندان آن شبکه دیدار صمیمانه ای داشتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین همکاران شبکه دامپزشکی اصفهان، اظهار داشت: پایان سال ۹۵ برای دامپزشکی اصفهان بسیار سخت بود، و این سختی مطمئناً در شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها که خط مقدم پیشگیری، بهداشت و مبارزه با بیماری‌ها هستند بسیار سخت‌تر گذشت و لازم است که به شما سربازان گمنام عرصه بهداشت که چهار ماه سخت را پشت سر گذاشتید خسته نباشید بگویم.

وی در ادامه بیان کرد: فعالیت شما در مبارزه با بیماری آنفلوانزا باعث شد که از ۳ میلیون قطعه مرغ بومی فقط حدود ۳۰ هزار قطعه طیور بومی یعنی یک درصد، معدوم شد؛ که باعث شد، ۹۹ درصد از واحدهای مرغداری‌های گوشتی، تمامی واحدهای مادر گوشتی و رنگی بیماری مشاهده نشود و مطمئن باشید این بخاطر همه تلاش‌های شما در شب‌های سردزمستان، شب و روزهای برفی و آمادگی ۲۴ ساعته شما در پیشگیری از این بیماری بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در خصوص نیروهای شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان گفت: در شبکه دامپزشکی اصفهان نیروهای با تجربه و جوانی وجود دارند که ترکیب تجربه و جوانی علاوه بر ایجاد فضای نشاط در شبکه، سبب انتقال تجربیات گران بهایی می‌شود که در سالیان دور شاید از آن استفاده شود ولی با انتقال به نسل‌های بعدی سبب کاهش خسارت‌ها و افزایش در کارایی می‌گردد، پس باید مدیران شبکه، جوانان را در کنار بزرگان قرار دهند تا نیروی جوانی در کنار تجربه سبب شود بیشترین بهره‌وری را بدست آورد.

وی در خصوص مباحث نظارتی و وظایف جدیدی که به عهده این گروه قرار داده شد، اظهار داشت: با اضافه شدن بازدید نظارتی مراکزی همچون رستوران‌ها، طباخی‌ها و... به شرح وظایف نظارتی دامپزشکی و با توجه به گستردگی و توریستی بودن شهرستان اصفهان، کمبود نیرو در این بخش احساس می‌شود که باید مدیریت ویژه‌ای را برای آن مد نظر قرار داد.

دکتر موحدی در پایان خاطرنشان کرد: شهر اصفهان در خصوص مسائل بهداشتی- دامپزشکی در بسیاری از موارد اول بوده مانند لیبل‌گذاری لاشه‌ها، ساماندهی کشتار طیور و...، بخصوص در سال ۹۵ که برای اولین بار از کشور ما صادرات جنین دام از این شهرستان صورت گرفته، موارد یاد شده مطمئناً بدون تلاش، نظارت و مشاوره‌های صحیحی که کارشناسان این شبکه انجام دادند صورت نمی‌گرفت و امیدوارم همچنان این راه را ادامه پیدا کند.

در ابتدای جلسه دکتر رحمانی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان ضمن خیر مقدم به مدیرکل و هیات همراه، اظهار داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان دارای ۳۷ نفر کارمند می‌باشد، که ۶۵ درصد از این افراد بالای ۲۵ سال سابقه کار دارند، لذا نیاز است تا با تزریق نیروهای جوان که بتوانند در کنار این افراد کسب تجربه نمایند همچنین با اضافه شدن خودروی عملیاتی جهت انجام وظایف محوله می‌توان قسمتی از مشکلات را مرتفع کرد.

وی در ادامه افزود: شهرستان اصفهان دارای هفت واحد کشتارگاه صنعتی طیور و دو واحد کشتارگاه صنعتی دام می‌باشد، که این موارد علاوه بر شرکت‌های بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و کارخانه‌های تولید خوراک دام، مراکز جمع‌آوری شیر و... می‌باشد، همچنین با توجه به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، نظارت بر مراکز توزیع و عرضه بسیار حائز اهمیت می‌باشد که واحد نظارت این شبکه بصورت شبانه‌روزی بازدیدها خود را از تمامی این مراکز انجام می‌دهند.

دکتر رحمانی در ادامه در خصوص کارکرد دیگر واحدها، اظهار داشت: در نه ماهه سال ۹۵ این شبکه پیش‌بینی‌های خود را تکمیل کرد، علاوه بر آن بیش از ۷۲ هزار تست سل و ۴۹ هزار مورد خونگیری داشته است، همچنین آزمایشگاه این شهرستان با همه کمبود نیرویی که دارد سعی کرده موارد ارجاع شده را در کمترین زمان با ببیشترین دقت انجام دهد.

وی در ادامه در خصوص درگیری شهرستان اصفهان به آنفلوانزای فوق حاد طیور، بیان کرد: بروز و آنفلوانزا در سال ۹۵، تمام انرژی کارکنان این شبکه را برای کنترل این بیماری را به خود اختصاص داده، که سبب شد بتوانیم ادعا کنیم که شهر اصفهان اکنون از نظر این بیماری پاک است.

در ادامه این جلسه کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان به ذکر مشکلاتی که با آن روبرو بودند و ارائه پیشنهاداتی که به نظرشان می رسید پرداختند و مسئولین در خصوص حل مواردی که قابل انجام بود قول مساعد دادند.

 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
با وجود سن بالا امتیاز خوبی از نظر عملکرد دریافت کردند، گله من این است که چرا واحد HR سازمان دامپزشکی ضعیف عمل میکنه و جذب نیرو ها هدفمند نیست
نظر شما
ادامه