کد خبر: ۳۴۸۷۶


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: تنها کشتارگاه صنعتی استان البرز در شهرستان فردیس واقع شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس،«دکتر محمدمهدی راهنورد» در رابطه با پروژه مبارزه با بیماری‌های دامی در این شهرستان، اظهار داشت: این پروژه طی چهار مرحله انجام می‌شود که واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین به صورت مداوم در حال انجام است.

وی افزود: اولویت اداره دامپزشکی شهرستان فردیس در سال جدید، تشدید نظارت در حوزه‌های بهداشتی، عرضه فرآورده‌های خام و افزایش بازدید و بازرسی در سطح شهر خواهد بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس با اشاره به ۵۰۰ واحد صنفی فعال در فردیس گفت: لزوم افزایش نیرو متخصص در این اداره احساس می‌شود و عدم بهره‌مندی از نیروی انسانی کافی موجب شده که نتوانیم برنامه‌ها را به طور کامل اجرا کنیم.

راهنورد تعداد نیرو‌های فعال اداره دامپزشکی را پنج نفر اعلام کرد و افزود: تنها کشتارگاه صنعتی استان البرز در شهرستان فردیس واقع شده است که یک نیرو فعال در این کشتارگاه مستقر است که شرایط شرعی و بهداشتی کشتارگاه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه مبارزه با بیماری‌های دامی در دستور کار این اداره قرار گرفته است، گفت: در حوزه طیور سه واحد فعال در شهر وجود دارد که در قیاس با شهرستان‌های دیگر این تعداد کم است.

رئیس اداره دامپزشکی فردیس با اشاره به اینکه مراقبت از شیوع و ابتلا به بیماری آنفلوانزا از اهداف این اداره بوده است، گفت: تا به امروز شاهد بیماری آنفلوانزا در میان طیور نبوده‌ایم و هیچ موردی در این رابطه گزارش نشده است.


نظر شما
ادامه