کد خبر: ۳۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  شکارچیان غیرمجاز یک قلاده خرس قهوه ای را به همراه توله اش در منطقه سفید کوه خرم آباد شکار کردند.
مدیر کل محیط زیست استان لرستان گفت: این شکارچیان پس از هدف قراردادن این دو خرس، آنها را با بریدن زبانشان بطور بی رحمانه سلاخی و از این عمل خود فیلمبرداری کرده اند.

محمد حسین بازگیر افزود: با دسترسی به این تصاویر، ماموران گارد اجرایی محیط زیست جستجو برای یافتن متهمان را آغاز و پنجشنبه گذشته در درگیری مسلحانه سه نفر از آنان را دستگیر کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان به متواری شدن 2نفر از متهمان اشاره کرد و گفت: از دستگیرشدگان 2 قبضه اسلحه به همراه مقادیری مهمات کشف شد.

مدیر کل محیط زیست استان لزوم برخورد قاطع قضایی با شکارچیان غیر مجاز را یادآورشد و گفت: یکی از این افراد از شکارچیان سابقه داراستان است که تاکنون چندین بار به محاکم قضایی استان معرفی شده اما هر بار با جریمه ای مختصر اسلحه خود را تحویل گرفته و پرونده مختومه شده است.

منطقه سفید کوه خرم آباد یکی از مناطق حفاظت شده لرستان زیستگاه انواع گونه های جانوری از قبیل کل و بز ، خرس ، کرک ، روباه ، شغال ، خرگوش و پرندگانی همچون کبک ، تیهو ، و پرندگان شکاری است که تخریب زیستگاه ها و شکار بی رویه حیات وحوش آن را تهدید می کند.

گفتنی است خبر شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران موسوم به 20:30 تصاویری از این اقدام ناپسند را شامگاه 23 مرداد ماه پخش کرد که سبب تأثر و تأسف علاقمندان به حیات وحش گردید. امید است در آینده شاهد این اقدامات ناشایست بویژه شکار غیرقانونی نباشیم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك
|
-
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۸
0
0
توي استان لرستان همچين اتفاقاتي چيز عجيبي نيست. يه سر پشت بازار خرم آباد بزنيد تا ببينين ....
اينا همش ناشي از فقر فرهنگي مردم و از طرفي بي كفايتي عده اي از آقايون مدير تو استان ...... لرستانه كه روز به روز داره بدتر ميشه. استاني كه ...... نداشته باشه، وضعيتش از اين بهتر نميشه!
نظر شما
ادامه