کد خبر: ۲۸۰۵۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با تکذیب خبر صدا و سیما مبنی بر کشف لاشه یک قلاده خرس سیاه ایرانی در اطراف بمپور سیستان، گفت: لاشه کشف شده متعلق به یک قلاده سگ بزرگ جثه بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «سعید محمودی» مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با تکذیب خبر صدا و سیما مبنی بر کشف لاشه یک قلاده خرس سیاه ایرانی در در حاشیه شهر بمپور از توابع شهرستان ایرانشهر سیستان، گفت: طی بازدید کارشناسان این اداره از منطقه، لاشه کشف شده متعلق به سگ سیاه بزرگ جثه است که به علت گذشت مدت زمان چند روزه از مرگ این حیوان و متلاشی شدن سر آن، امکان بیان علت اصلی مرگ در حال حاضر وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اینکه صدا و سیما برای پوشش تصویری این خبر از فیلم و عکس های آرشیوی استفاده کرده و عکس و فیلمی از لاشه کشف شده خرس سیاه ایرانی که مدعی مرگ آن شده پخش نکرده است، افزود: از صدا و سیما درخواست کردیم تا لاشه خرسی که مدعی مرگ آن شده را تحویل دهد.

وی با یادآوری این موضوع که رسالت رسانه ها انعکاس درست واقعیات و اخبار است، از رفتار و موضع خبرگزاری صدا و سیما در پوشش شتابزده و غیر حرفه ای این خبر انتقاد کرد و اظهار کرد: انتظار می رود رسانه ها اخبار دریافتی را پس از دریافت نظر کارشناسان مربوطه منتشر نمایند.

محمودی گفت: یگان حفاظت استان در کلیه مناطق حضور فعال و شبانه روزی داشته و بالاخص در خصوص حفاظت از گونه های نادر همچون خرس سیاه برنامه های حفاظتی ویژه ای اجرا می نماید.

 

نظر شما
ادامه