کد خبر: ۲۳۹۶۵

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوکان گفت: به دلیل وجود بیماری تب برفکی در منطقه، بازار هفتگی میدان دواب این شهرستان برای دومین هفته متوالی روز 23 آبان ماه امسال تعطیل خواهد بود.

«علی قادری» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی با سویه جدید و نقش نقل و انتقال دام و میدان های دواب در گسترش و شیوع بیماری در سطح کشور که منجر به تلفات و تحمیل خسارت سنگین اقتصادی به صنعت دامپروری می شود، 23 آبان ماه جاری بازار میدان دواب این شهرستان تعطیل است.

وی ادامه داد: این تصمیم به دلیل آلوده بودن تعدادی از مجتمع های موجود در میدان دواب شهرستان بوکان و تعدادی از روستاهای اطراف از سوی مسئولان اتخاذ شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بوکان اظهار کرد: وجود این بیماری در روزهای اخیر باعث به بار آمدن خسارت هایی به دامداران شهرستان بوکان شده است.

قادری گفت: برای جلوگیری از گسترش بیماری و همه گیر شدن آن تاکنون بیش از 9 هزار راس دام سنگین در بوکان علیه این بیماری مایه کوبی شده اند.

وی افزود: پیش بینی شده است که ظرف 10 روز آینده تمامی دام های سنگین شهرستان بوکان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شوند.

وی در خصوص انتشار خبری مبنی بر برگزاری بازار دواب این شهرستان در روز شنبه هفته جاری اظهار کرد: در این روز بازار دام در این منطقه برگزار نشد و افرادی که قصد ورود به بازار را داشتند، در پشت در بسته بازار تجمع کرده بودند که آنها نیز محل را ترک کردند.

قادری اظهار کرد: در این روز فقط خریداران و فروشندگان کاه و علوفه طبق عادت شنبه بازارهای گذشته و آن هم در خارج از محدوده بازار اقدام به معاملاتی جزئی کرده بودند.

وی گفت: در روزهای تعطیلی بازار به هیچ وجه به خریداران دام اجازه خرید و فروش در بازار دواب و محوطه آن داده نمی شود و با خاطیان طبق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در شهرستان بوکان 21 هزار راس دام سنگین و 150 هزار راس دام سبک وجود دارد. میدان دواب شهرستان بوکان بزرگ ترین میدان خرید و فروش دام سبک و سنگین در شمال غرب کشور است. شهرستان بوکان با 225 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.

 

خبر مرتبط:

دهن کجی به تصمیم شبکه دامپزشکی بوکان/ بازار دام در مجتمع ادارات برگزار شد (+تصاویر)

شیوع تب‌برفکی در بوکان، بازار میدان دواب این شهرستان را به تعطیلی کشاند

 

 

نظر شما
ادامه