کد خبر: ۲۱۷۱۹

شیر، خرس و میمون سیرک پرشین که نزدیک به یک ماه بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در اسلامشهر به اجرای نمایش با حیوانات مشغول بود، به دنبال گزارش "کارگروه حذف حیوانات از سیرکها" ضبط و به پارک پردیسان تهران منتقل شدند.

"کارگروه حذف حیوانات از سیرکها" در بازدید از خرس سیرک پرشین در پردیسان اعلام کردند تمامی دندانهای این خرس قطع شده و حیوان برای تغذیه با مشکل روبروست.

علی تیموری مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با جمهوریت گفت: این حیوانات به زودی پس از هماهنگی های لازم به باغ وحشهای مجاز منتقل خواهند شد.

تیموری در رابطه با برنامه سازمان برای حذف حیوانات از سیرکها گفت: تا مهر ماه سال جاری بکارگیری حیوانات در 21 سیرک کشور ممنوع خواهد شد و تنها 3 سیرک مجاز به استفاده از حیوانات خواهند بود که حذف حیوانات از این سه سیرک به علت سرمایه گذاری بیشتر آنها روی حیوانات زمان بر است.

تیموری با تاکید بر اینکه نهایتا از پایان سال 94 هیچگونه مجوزی برای بکارگیری حیوانات در نمایشها اعم از سیرک و معرکه گیری صادر نخواهد شد ادامه داد: سه سیرکی که از مهرماه تا پایان سال 94 مجاز به اجرای برنامه با حیوانات هستند موظفند طبق تعهد محضری که به سازمان داده اند حیوانات را طی برنامه زمانبندی شده از چرخه نمایشها خارج و با هماهنگی سازمان به باغهای وحش منتقل کنند.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد از این تاریخ به بعد برای ورود هیچ گونه حیوانی به کشور جهت بکارگیری در سیرکها مجوزی صادر نخواهد شد.

این در حالیست که سیرک عقاب، اولین سیرک ایران، دست کم یک سال زودتر از تاریخ پایان قرارداد، به همکاری کوتاه مدت خود با سیرک پرتغال که به زودی ایران را ترک خواهد گفت خاتمه داده است. سیرک عقاب طی روزهای آتی تنها خرس خود را به سازمان حفاظت محیط زیست اهدا کرده و از این پس تنها با 5 قلاده ببر به اجرای نمایش خواهد پرداخت.

 

 

برچسب ها: سیرک پرشین، خرس،
نظر شما
ادامه