کد خبر: ۱۲۳۷۳

حکیم مهر - سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ جدیدی به مناسبت روز جهانی سل تاکید کرد: این روز فرصتی مناسب برای افزایش اطلاع‌رسانی درباره بار جهانی حاصل از این بیماری و وضعیت تلاش‌های پیوسته برای پیشگیری و کنترل عفونت سل است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در این بیانیه که به مناسبت روز جهانی سل در تاریخ 24 ماه مارس 2013 میلادی، مصادف با چهارم فروردین 1392 منتشر شده، همچنین تاکید شد که این روز در عین حال فرصتی مغتنم برای به جریان انداختن و تمدید تعهدات سیاسی و اجتماعی با هدف پیشرفت‌های بیشتر برای مقابله با این بیماری کشنده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت،‌ آمار بین المللی نشان می‌دهد که پیشرفت‌ها در جهت دستیابی به هدف جهانی کاهش موارد ابتلا به سل و نیز مرگ‌ و میر ناشی از این بیماری در سال‌های اخیر قابل ملاحظه و موثر بوده است.

براساس این آمار، نرخ مرگ و میر ناشی از عفونت سل از سال 1990 میلادی تاکنون در سراسر جهان 40 درصد کاهش یافته و این روند نزولی هم‌چنان ادامه دارد. اما هنوز بار جهانی حاصل از این بیماری، چشمگیر است و باید اقدامات مداوم و موثر برای کنترل و پیشگیری از این عفونت، ادامه یابد.

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت در سال 2011 میلادی 8.7 میلیون مورد جدید ابتلا به سل اتفاق افتاده و 1.4 میلیون نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. شعار امسال روز جهانی سل، «سل را در زندگی من متوقف کنید» تعیین شده است.

نظر شما
ادامه