کد خبر: ۱۰۵۸۳

حکیم مهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از عدم تحقق احداث کشتارگاه صنعتی استان پس از گذشت دو سال انتقاد کرد.
قاسم کریمی در کارگروه سلامت و امنیتی غذایی استان، اظهارداشت: استان هم اکنون از برخورداری از واحد کشتارگاه صنعتی محروم بوده و احداث این مکان در  مرکز استان از دو سال گذشته در دست پیگیری است.

وی خواستار تسریع در روند اجرای احداث این کشتارگاه در استان شد.

کریمی همچنین در خصوص احداث مرکز نگهداری و عرضه دام، تصریح کرد: به دلیل مخاطرات بهداشتی نگهداری دام در منازل مسکونی و اماکن عمومی شهر، احداث مرکز عرضه و نگهداری دام در خارج از شهر پیگیری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: این مرکز از یک سال گذشته در حال پیگیری است.

کریمی احداث مرکز عرضه دام و کشتارگاه صنعتی را از مهمترین پروژه های ضروری استان دانست و عنوان کرد: احداث این مراکز باید در اولویت فعالیت های اجرای دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

وی هجواری با افغانستان و ورود دام های غیر مجاز از مرزهای سیستان و کشور افغانستان را از مهمترین معضلات در بیماری های دام و انسان عنوان کرد و بیان داشت: مردم خراسان جنوبی به لحاظ انجام کشتارهای سنتی  در منزل در معرض بیماری های دام و انسان بوده و باید احداث این مرکز در استان تسریع یابد.

کریمی با بیان اینکه اختصاص زمین، تامین آب و سایر زیرساخت های این مراکز نیازمند عزم همگانی دستگاه ها بوده و باید با همکاری همه جانبه مسئولان اجرایی شود.

ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی استان

وی همچنین از ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی خبر داد و گفت: طبق قانون عرضه قلیان در اماکن عمومی از جمله رستوران ها، تالارها، پارک و فضای سبز، مسافرخانه ها و... ممنوع اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه باید مضرات استفاده از قلیان و دخانیات برای جوانان تبیین و اطلاع رسانی شود، افزود: برخوردها با متخلفین باید منجر به کاهش آسیب ها  در سطح استان شود.
 

نظر شما
ادامه