کد خبر: ۱۰۳۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: طی سال‌های 1384 تا 1390 هرساله 1.2 میلیون نوبت دام تحت آزمایش سل قرار گرفته که تعداد 1861 راس دام آلوده به بیماری سل شناخته شده و حذف شدند.

دکتر سید محسن دستور اظهار کرد: از ابتدای سال 1384 تا پایان سال گذشته در مجموع بیش از هشت میلیون و 732 هزار نوبت سر دام تحت آزمایش و تست بیماری سل قرار گرفتند.

وی نسبت دام حذف شده به تعداد کل دام هایی که آزمایش بیماری سل بر روی آنها اجرا شده است را 14 درصد (14 مورد از هر 10 هزار راس)عنوان کرد.

دستور اظهار کرد: سل از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که از جنبه های اقتصادی و بهداشت عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیماری سل گاوی از طریق تماس مستقیم و یا مواد آلوده دام مبتلا، به انسان انتقال پیدا می‌کند و انتقال آلودگی به انسان می‌تواند باعث سل ریوی یا (مننژیت، عفونت دستگاه تناسلی، سل پوستی و استخوانی) شود.

برای پیشگیری از این بیماری دام‌های واجد شرایط در دامداری‌های تحت پوشش به طور منظم آزمایش می‌شوند و در صورت مواجه با دام‌های راکتور(آلوده)، تست مورد نظر را تقویت کرده و آزمایشات را در فواصل معینی تکرار نموده تا گله فاقد دام راکتور شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
0
0
صاحبنظران که معتقدند تست سل به روش کنونی، مثبت کاذب زیادی دارد و عملا از بین بردن سرمایه دامی است.
نظر شما
ادامه