کد خبر: ۹۸۷۴

حکیم مهر - تعامل و همکاری مؤثر میان وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس و حمایت قاطع از طرح انتزاع وظایف و اختیاران بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی از مسائل مطرح شده در نشست دیشب وزیر جهاد کشاورزی با اعضاء کمیسیون کشاورزی مجلس بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: اعضاء کمیسیون کشاورزی مجلس سه‌شنبه شب (10 مردادماه) افطار را میهمان وزیر جهاد کشاورزی بودند که در این نشست برخی از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر علی ایرانپور افزود: در این نشست تعدادی از اعضاء کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس موضوع طرح انتزاع وظایف و اختیاران بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی را مطرح و اظهار امیدواری کردند که با حمایت نمایندگان مجلس این طرح با رأی بالایی در کمیسیون کشاورزی و صحن علنی برخوردار شود.

این دامپزشک خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی نیز با ارائه توضیحاتی درباره طرح مذکور، تصویب و اجرای آن را موجب حمایت بیشتر مجلس از این وزارتخانه دانست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بررسی موضوع گرانی محصولات کشاورزی و دامی را از دیگر مسائل مطرح‌شده در نشست دیشب اعلام کرد و ادامه داد: تعدادی از اعضاء کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خواستار تعامل بیشتر وکلای مردم و دولت برای حل مشکل گرانی‌ها شدند.

ایرانپور پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم را از موارد مطرح‌شده در این نشست دانست و تصریح کرد: آمارها حاکی از تولید حدود 13 میلیون تن گندم در کشور است، اما سیلوهای کشور کمتر از سه میلیون تن گندم در اختیار دارند که نشان‌دهنده پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم و عدم تمایل کشاورزان به فروش محصول خود به این قیمت است.

وی با بیان اینکه اعضاء این کمیسیون در مورد قوانین اجرانشده بخش کشاورزی نیز مسائلی را مطرح کردند، یادآور شد: نمایندگان خواستار پیگیری و اجرای قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و قانون نظام جامع دامپروری از سوی وزیر جهاد کشاورزی شدند.

این نماینده مجلس نهم در پایان تأکید کرد: در این نشست، دکتر صادق خلیلیان قول مساعد داد که نکات مطرح‌شده توسط اعضاء کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس را پیگیری کند تا به نتیجه مطلوب منتهی شود.

 

نظر شما
ادامه