کد خبر: ۹۸۵۴

حکیم مهر - پل عبور احشام در منطقه پردیس برای رفع مشکل تردد عشایر در آینده نزدیک احداث می‌شود.

مسئول امور عشایر شمیرانات و شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: با پیگیری‌های مدیریت عشایری استان تهران دو سال قبل ایل‌راه عشایر برای نخستین‌بار در استانداری تهران ثبت شد.

محسن بختیاری افزود: بر این اساس، هیچ دستگاهی دیگر نمی‌‌تواند در ایل‌راه دخل و تصرف کند.

وی با بیان این‌که دو باند اتوبانی با توجه به ایجاد شهر جدید پردیس ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: با ایجاد اتوبان‌های جدید، عشایر با مشکل تردد روبه‌رو بودند که در برخی موارد تصادف می‌کردند و حتی دام عشایر تلف می‌شد.

بختیاری ادامه داد: بعد از پیگیری مستمر مدیریت عشایر استان تهران و با توجه به مصوبه شورای عشایر استان، قرار شد پل روگذر برای عبور احشام در مجاورت شهر پردیس داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در جلسه شورای عشایر شهرستان تهران با حضور فرماندار، تصویب شد که موضوع پل عبور احشام پردیس هر چه زودتر عملیاتی شود.

مسئول امور عشایر شمیرانات و شهر تهران با بیان اینکه محل ایجاد پل جانمایی شده است، یادآور شد: با ایجاد این پل، در سال آینده که عشایر در 15 خرداد به منطقه لار وارد می‌شوند، دیگر مشکلی نخواهند داشت.

بختیاری تأکید کرد: عشایر ورامین و پاکدشت بعد از 13 فروردین راه می‌افتد و 25 اردیبهشت به اتوبان می‌رسند تا به منطقه لار بروند.

گفتنی است، در حال حاضر 140 خانور عشایر در منطقه شمیرانات و 170 خانوار در شهر تهران وجود دارد. همچنین یک‌هزار و 800 خانوار عشایری در استان تهران ساکن هستند و 800 خانوار عشایری نیز از استان‌های مرکزی، قم و سمنان برای سکونت 100 روزه وارد مناطق ییلاقی استان تهران شده‌اند.

 

نظر شما
ادامه