کد خبر: ۹۸۴۹

حکیم مهر - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود میزان تولید عسل استان در سال جاری به حدود 2000 تن برسد.

بهرام خانی در خصوص میزان تولید عسل استان در سال جاری، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید عسل استان به حدود 2000 تن برسد، این در حالیست که میزان تولید عسل سال گذشته استان حدود 1610 تن بود.

وی، تعداد افراد فعال در حوزه تولید عسل را در استان 2650 نفر، عنوان و اذعان داشت: در حال حاضر حدود 156 هزار کلنی زنبور عسل در سطح استان وجود دارد که شامل 148 هزار کندوی مدرن و 8000 کندوی بومی است.

خانی با اشاره به این‌که استان کرمانشاه از نظر شاخص کیفیت و طعم عسل تولیدی از استان‌های مطرح کشور است، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان، کوهستانی بودن و برخورداری از مراتع خوب و متنوع، عسل تولیدی در استان کرمانشاه دارای کیفیت و طعم منحصر به خود است.

خانی با بیان این‌که برداشت عسل در استان آغاز شده و تا اواسط شهریور ماه ادامه می‌یابد، تصریح کرد: سرانه تولید عسل در استان کرمانشاه به ازای هر نفر 700 گرم است.

وی، نیمی از زنبور داران استان را ساکن شهرستان صحنه معرفی کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان کرمانشاه، زنبور عسل را مهمترین حشره گرده افشان معرفی و بیان کرد: زنبور عسل تنها حشره‌ای است که نر و ماده بودن پایه‌های گیاهی را تشخیص می‌دهد و از این نظر نقش موثری در گرده افشانی باغات و زمین‌های زراعی دارد و باعث می‌شود میزان تولید را دو تا 10 برابر افزایش دهد.

 

نظر شما
ادامه