کد خبر: ۹۶۴۲

حکیم مهر - جلسه شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان همدان با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.
با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه های دام و طیور استان همدان با حضور حجت الاسلام لیاقتی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی، جلسه شورای هماهنگی مسئولین شبکه های دامپزشکی ، ادارات ستادی و ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه های دام و طیور نیز همزمان در اداره کل دامپزشکی برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام لیاقتی طی سخنانی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را رفع اشکالات احتمالی و پاسخ به سوالات ناظرین شرعی شاغل در کشتارگاه های استان عنوان کرد و گفت : با توجه به وظیفه دولت اسلامی در تامین غذای حلال و عهده دار بودن سازمان دامپزشکی در این مورد وظیفه است تا مسائل و مشکلات نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور از نزدیک بررسی شود . و مشکلات ناظرین ذبح شرعی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد .
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد : عدم رعایت مسائل بهداشتی و شرعی حکم مشارکت در جرم را دارد و کوتاهی در امر مسائل بهداشتی و شرعی ذبح دام و طیور خطرات جبران ناپذیری را متوجه جامعه خواهد نمود .
حجت الاسلام لیاقتی در قسمتی از سخنان خود خطاب به ناظرین شرعی کشتارگاه های استان گفت : مسئولیت سنگین است و وقتی این مسئولیت سنگین را پذیرفتید باید به نحو احسن آن را به انجام برسانید ، چون مردم با اطمینان از نظارت شما از محصولات خام دامی استفاده می نمایند .
حجت الاسلام لیاقتی ارزیابی خود را از روند نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور استان مثبت ارزیابی کرد و گفت : مشکل خاصی از لحاظ مسائل شرعی در کشتارگاه های استان همدان وجود ندارد و روند نظارت ذبح شرعی به خوبی انجام می گیرد .
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی در قسمتی از سخنان خود اشاره کرد : با توجه به تصویب قانون نظارت ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور و صید آبزیان و تدوین آئین نامه اجرائی دولت تاکنون حدود بیش از 400 ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های سراسر کشور به امر نظارت شرعی بر ذبح دام و طیور را انجام می دهند و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل بر انجام صحیح نظارت ذبح شرعی نظارت دارند.

لیاقتی افزود : به مردم شریف اعلام می کنم گوشتی که در کشتارگاه های دام و طیور ایران تولید می شود کاملاً شرعی و بهداشتی تولید می شود و مردم هیچگونه دغدغه خاطری در این مورد نداشته باشند.

وی در مورد نظارت ذبح شرعی بر گوشت های وارداتی ابراز داشت : کلیه گوشتهای وارداتی چه گوشت قرمز و چه سفید نیز که در کشتارگاه های خارج از کشور ذبح و به ایران وارد می شود تحت نظارت ذبح شرعی قرار دارند و ناظرین آموزش های لازم را دیده اند و در کشور مبداً نظارت ذبح شرعی انجام می گیرد .
در ابتدای این جلسه دکتر کریمی مخصوص ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام لیاقتی و علیجان زاده و ارائه گزارش کاملی از کشتارگاه های دام و طیور استان گفت : خوشبختانه در کلیه کشتارگاه های دام و طیور استان همدان ناظر ذبح شرعی وجود دارد و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی به تمام توان خود موضوع نظارت بر ذبح شرعی را دنبال می کنند.

 

نظر شما
ادامه