کد خبر: ۹۵۲۱

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: کمبود مشوق‌های حمایتی و مهاجرت از روستاها سبب دل‌سرد شدن دامداران از دامداری و علت اصلی عدم استقبال از کلاس‌های آموزشی است.
‌احمدرضا انور اظهار داشت: یکی از وظایف شبکه‌های دامپزشکی آموزش و ترویج فرهنگ نگهداری دام مدیریت بیماری‌ها و انتقال تجربیات علمی به دامداران است که در این راستا با همکاری شوراهای محلی و دهیاری‌ها کلاس‌های آموزشی در روستاها برگزار می‌شود.

وی افزود: مشکلات روزمره روستائیان سبب شده تا رسیدگی به مسائل بهداشتی دامداری‌های موجود در روستاها با سهل‌انگاری مواجه باشد و همین امر موجب ضرر و زیان و حتی تلفات در بین جمعیت دامی باشد، در حالی که درصد بالایی از بیماری‌های دامی با رعایت اصول اولیه و بسیار آسان مدیریتی‌ و بهداشتی قابل پیشگیری است.

انور ابراز داشت: به کارگیری اصول مدیریتی دامداری، استفاده از ضد انگل‌ها در فواصل زمانی منظم، اطلاع از انواع جیره‌های غذایی و فواید و مضرات آن‌ها، نحوه مقابله با مشکلات غیرمنتظره از قبیل سخت‌زایی‌ها و جفت‌ماندگی و ...، نحوه استفاده از مکمل‌ها و ویتامین‌ها در جیره غذایی و مسائلی از این قبیل به افزایش بهره‌وری دامداری بسیار کمک می‌کند.

وی استفاده از روش‌های جدید آموزش از قبیل ویدئو پروژکتور، نمایش عکس، فیلم و اسلاید را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: خشکسالی‌های چند سال اخیر، کمبود مشوق‌های حمایتی و مهاجرت از روستاها سبب دل‌سرد شدن دامداران از دامداری و علت اصلی عدم استقبال از کلاس‌های آموزشی است.

 

 

نظر شما
ادامه