کد خبر: ۹۳۱۹

حکیم مهر - با بهره‌برداری از فاز دوم بزرگ‌ترین کارخانه تولید داروهای دامی کشور واقع در شهرستان کرج استان البرز، ایران به خودکفایی در تولید داروهای دامی نزدیک می‌شود.

با توجه به نیازهای کشورها به محصولات دام و طیور و تأثیرات مثبت آن در اقتصاد جامعه، خودکفایی در تولید داروهای دام و طیور می‌تواند نقش اساسی در پیشرفت اقتصادی و عدم وابستگی به دیگر کشورها، داشته باشد.

افزایش تولید داروهای دامی منجر به ایجاد منبع درآمد می‌شود

تولید داروهای دام و طیور در داخل کشور علاوه بر تأمین نیازهای داخلی و کاهش هزینه‌های واردات دارو از کشورهای پیشرفته و جلوگیری از خروج ارز، می‌تواند منجر به صادرات این داروها به سایر کشورها و ایجاد منبع درآمد برای دولت شود.

ازجمله مؤسسات تحقیقاتی فعال کشور در زمینه تولید دارو و واکسن‌های دام و طیور، شرکت فارمازند واقع در محمدشهر کرج است، این شرکت به‌عنوان تولیدکننده داروهای دامی از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرد و با بکارگیری تکنولوژی روز دنیا و بهره‌مندی از دانش متخصصان در زمینه تولید داروهای دام و طیور، تحول عظیمی در این صنعت به‌وجود آورد.

افزایش فعالیت بزرگ‌ترین کارخانه تولید داروی دامی کشور با استفاده از تکنولوژی

این شرکت محصولات خود را در بسته‌بندی ساشه‌های آلومینیوم فویل سه‌لایه جهت پودرها و بطری‌های پلی‌اتیلن، عرضه می‌کند.

مدیرعامل شرکت فارمازند گفت: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید داروی دامی در کشور، با استفاده از تکنولوژی پیشرفته دنیا، به تولید دو گروه دارو دامی شامل آنتی‌بیوتیک و ویتامین می‌پردازد.

گام مؤثر فارمازند در جلوگیری از خروج سالانه ارز از کشور

مصطفی زندیه افزود: این شرکت در گروه آنتی‌بیوتیک‌ها به تولید دو نوع آنتی‌بیوتیک جدید که در گذشته از خارج کشور وارد می‌شد و هزینه زیادی دربرداشت، پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: در گروه ویتامین‌ها نیز با تولید نوعی ویتامین که به‌صورت ترکیبی از بیش از 10 ویتامین است، گام مؤثری در جهت جلوگیری از خروج سالانه ارز از کشور برداشته است.

تولید داروی بازکننده مجاری تنفسی دام و طیور

این مقام مسئول ادامه داد: در محصولات ارائه‌شده از سوی شرکت فارمازند، دسته‌بندی توسط رنگ انجام گرفته است. به‌گونه‌ای که رنگ زمینه سیاه و سفید به ترتیب نشان‌دهنده گروه آنتی‌بیوتیک و گروه ویتامین‌ها خواهد بود.

زندیه تصریح کرد: نوعی دارو به‌عنوان بازکننده مجاری تنفسی دام و طیور نیز در این شرکت تولید شده است.

سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی بخش خصوصی در کارخانه

مدیرعامل شرکت فارمازند واقع در محمدشهر کرج یادآور شد: راه‌اندازی و افتتاح این بخش کارخانه با هزینه‌ای بیش از 120 میلیارد ریال از سوی سرمایه‌گذار خصوصی صورت گرفته است.

وی با اشاره بر تأثیرات مثبت راه‌اندازی این بخش از کارخانه در اشتغال‌زایی، تأکید کرد: آمار اشتغال‌زایی این طرح عظیم به‌صورت مستقیم بیش از 100 نفر و در بخش غیرمستقیم به بیش از 270 نفر می‌رسد.

افتتاح فاز دوم کارخانه در آینده‌ای نزدیک

زندیه از افتتاح فاز دوم این طرح به‌زودی خبر داد و اظهار داشت: در فاز دوم این طرح، شرکت فارمازند به تولید داروی انسانی خواهد پرداخت و امید می‌رود در این زمینه نیز با تلاش و بهره‌وری از تخصص و تجربه اساتید، بتوان خودکفایی کامل ایران اسلامی در تولید داروهای انسانی را به ارمغان آورد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه