کد خبر: ۹۲۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
در حالی که شرایط تولید و پرورش ماهی قزل‌آلا از سال 1342 در کشور فراهم شده است اما هنوز این ماهی به صورت فله‌‌ای و شکم‌پر در بازار مصرف عرضه می‌شود / وی تصریح کرد: بیش از 80 درصد از ماهی که عرضه می‌شوند، فاسد هستند...

حکیم مهر - درحال حاضر انواع ماهی‌ها به صورت فله، پشت نیسان، بدون شناسنامه، تاریخ تولید و مصرف عرضه می‌شوند که کاملا با بهداشت و استاندارد جهانی مغایر بوده و بیش از 80 درصد از ماهی‌های موجود در بازار فاسد و غیر بهداشتی هستند.

محمدتقی لشکری - مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی - اظهار کرد: در حالی که شرایط تولید و پرورش ماهی قزل‌آلا از سال 1342 در کشور فراهم شده است اما هنوز این ماهی به صورت فله‌‌ای و شکم‌پر در بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از 80 درصد از ماهی که عرضه می‌شوند، فاسد هستند.

به گفته لشکری طبق استاندارد جهانی ماهی باید در مزرعه به صورت شکم‌خالی شده، بسته‌بندی، تاریخ مصرف و شناسنامه‌دار شود و پس از یخ‌گیری با یونولیت در بازار عرضه شود اما اکنون هیچ‌‌گونه شناسنامه‌ای برای ماهیان عرضه‌شده در بازار مصرف وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی تصریح کرد: براساس استاندارد جهانی ماهی از زمان صید تاریخ مصرف 14 روز زمان دارد.

وی اظهار کرد: همان‌گونه که ماهی غذای سالم محسوب می‌شود، به همان اندازه سریع‌الفساد است لذا باید شرایط مناسب برای عرضه‌ بهداشتی آن فراهم شود در صورتی که اکنون انواع ماهی‌ها به صورت فله، پشت نیسان، بدون شناسنامه و تاریخ تولید و مصرف عرضه می‌شوند که کاملا با بهداشت جهانی مغایر است.

لشکری گفت: طی چهار سال اخیر بسته‌بندی و شناسنامه‌دار شدن ماهی قزل‌‌آلا را از سازمان دامپزشکی پیگیری کرده‌ایم اما این سازمان همکاری نکرده است. همچنین سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز برای عرضه‌ محصول تازه و مستقیم از تولید هیچ‌گونه حمایتی نداشته است.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی اظهارکرد: در صورت شناسنامه‌دار شدن تولید و بسته‌بندی آن در مزرعه حضور دامپزشک الزامی می‌شود که این امر 2000 فرصت شغلی دامپزشکی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر بر اساس استاندارد جهانی باید هر مزرعه‌ پرورشی که بالای 50 تن تولید دارند، دامپزشک داشته باشد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کمال
|
-
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
0
0
بنظر شما مشکل این آقا چیه؟ ..........
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
0
كارگاههاي هاي بسته بندي بايد زياد شوند و محصول با تاريخ توليد و بقول گفتني شناسنامه وارد بازار شود و البته به روز. اگر تا آخر شب فروش نرفت بايد فروشگاهها آنها را تا نصف يا يك چهارم قيمت عرضه كنند نه اينكه بگذارند در فريزر.

بايد فرهنگ سازي شود. چه كسي بايد اينكار را بكند. به نظرم همه. از پيش نماز محله تا يك استاد دانشگاه و رسانه ملي و البته حكيم مهر عزيز
نظر شما
ادامه