کد خبر: ۸۹۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای منتقل ساختن تجربیات در بخش کشاورزی و ارتقای امنیت غذایی به کشورهای منطقه را اعلام کرد.

دکتر صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی که برای شرکت در سی و یکمین اجلاس منطقه‌ای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، به رم سفر کرده، در جمع نمایندگان و وزیران کشاورزی و کشورهای خاور نزدیک عضو این سازمان، دست‌آوردهای ایران را در زمینه افزایش تولیدات غذایی، هدفمندسازی یارانه‌ها و پیشرفت‌های مهندسان ایرانی در زمینه آبیاری تشریح کرد.

وی در این اجلاس با تاکید بر اهمیت تغییرات آب و هوایی این مسئله را تهدید عمده‌ای برای تولیدات کشاورزی و منابع طبیعی دانست و گفت: شواهد موجود و انکارناپذیر حاکی از آن است که اثرات تغییرات اقلیم در مناطق خشک و نیمه‌خشک جهان از جمله منطقه خاور نزدیک به مراتب اثرات مخرب‌تری دارد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره بر این که پس از انقلاب اسلامی ایران، تولیدات غذایی در بخش کشاورزی بیش از چهار برابر افزایش یافته است، اضافه کرد: درطول سه دهه گذشته در حالی که جمعیت ایران نزدیک به دو برابر رسیده، کل تولیدات بخش کشاورزی آن از حدود 25 میلیون تن به بیش از 110 میلیون تن افزایش یافته است.

وزیر کشاورزی ایران در بخش دیگری از سخنرانی خود به سیاست‌ها و توصیه‌های فائو در حمایت از تولیدکنندگان خرده‌پا اشاره و از آن حمایت کرد.

خلیلیان در حاشیه این اجلاس همچنین گفت: ما در این کنفرانس دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در زمینه تولید غذا و همچنین مبارزه با فقر و گرسنگی، افزایش ضریب امنیت غذایی، مطرح کردیم.

وی اضافه کرد: در مورد توسعه آبیاری نوین نیز تاکید کردیم که جمهوری اسلامی ایران برای دراختیار گذاشتن تجربیات خود به کشورهای عضو فائو، آمادگی دارد.

گفتنی است طبق تفاهم‌نامه‌ای که توسط "خوزه گراسیانو داسیلوا" مدیرکل خواروبار و کشاورزی مللل متحد (فائو) و صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی کشورمان به امضا رسید، ایران مسئول آموزش کشاورزی فائو در کشورهای در حال توسعه شد.

براساس این تفاهم‌نامه که در جریان برگزاری اجلاس منطقه‌ای فائو برای خاور نزدیک، در مقر فائو در رم به امضا رسید، کارشناسان کشورهای خاور نزدیک و دیگر کشورهای جهان، دوره‌های آموزش کشاورزی فائو را در ایران سپری خواهند کرد.

اجلاس منطقه‌ای فائو برای خاورنزدیک با حضور وزیران کشاورزی و نمایندگان کشورهای عضو، در مقر فائو برگزار شد و 29 اردیبهشت ماه سال جاری هم به کار خود خاتمه داد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
0
0
......قیمت مرغ و گوشت کشور های فلک زده همسایه را بنویس وزیر محترم بدانند که اوضاع چطوری است
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
0
0
..... نیست ....
نظر شما
ادامه