کد خبر: ۸۹۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - همبرگر و سوسیس رژیمی با استفاده از ترکیب جدید در جهاد دانشگاهی واحد خراسان رضوی تولید شد.

سوسیس و همبرگر محصولات گوشتی محبوبی هستند که توسط میلیون‌ها مصرف کننده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ایران جمعیت هدف این محصولات اغلب نوجوانان و جوانان هستند که سلامت تغذیه و جلوگیری از افزایش وزن و چاقی و در نتیجه آسیب‌های رشدی در آنها امری ضروری است.

نگرانی‌های روزافزون پیرامون خطرات بالقوه مرتبط با مصرف غذاهایی با چربی زیاد سبب شده است تا صنعت غذا با اصلاح محصولات غذایی سنتی به فراورده‌هایی با محتوای چربی کمتر روی آورد.

رویکرد اصلی این اختراع که در قالب یک طرح پژوهشی توسط فرشته حسینی، الناز میلانی و شادی بلوریان از اعضای هیات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری جهاددانشگاهی واحد خراسان رضوی انجام شده است، تولید همبرگر و سوسیس کوکتل کم چرب با جایگزینی بخشی از چربی متداول آن بوده است. در این مطالعه در ساختار محصولات گوشتی به جای بخشی از چربی، ترکیبی جایگزین شده که منجر به تولید محصول رژیمی کم چرب می‌شود.

از مهمترین ویژگی‌های محصول تولید شده می‌توان به ایجاد یک بافت منسجم و خوب در محصول، ایجاد طعم و مزه مورد نظر مصرف کننده و تطابق محصول نهایی با استانداردهای موجود اشاره کرد. این طرح همزمان اهدافی نظیر بهبود کیفیت و بافت فراورده‌های گوشتی، کاهش هزینه‌های تولید، عرضه محصول جدید کم چرب و رژیمی با محتوی چربی و کلسترول پایین‌تر و ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه را نیز دنبال کرده است.

بر اساس این گزارش، نتایج این مطالعات در بهمن ماه سال گذشته در قالب یک طرح ارائه و موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
0
0
با سلام.
می خواستم ماده مورد استفاده و جایگزین چربی ایشان و شماره ثبت اختراع ایشون رو بدونم...با تشکر
محمد اسلامی
|
-
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
0
0
عجیبه حکیم مهر اختراع رو بدون شماره ثبت قبول کنه!!!!
نظر شما
ادامه