کد خبر: ۸۸۹۴

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران از ابلاغ مصوبه‌ صنعت پرورش میگو از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل خبر داد.

غلامرضا رازقی ـ معاون وزیر جهاد کشاورزی ـ گفت: تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار برای بخشودگی سود و جرائم پرورش‌دهندگان میگو که در هیات دولت مصوب شده بود، از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل برای اجرایی‌شدن ابلاغ شده است.

وی گفت: با اجرای مصوبه‌ دولت و اعمال این مبلغ از سوی بانک‌ها، تولید میگوی پرورشی در سال جاری با رشد صد‌درصدی مواجه خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی هم‌چنین از درخواست 100 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای پرورش‌دهندگان این صنعت از بانک مرکزی خبر داد و گفت: سال گذشته 60 میلیارد تومان اعتبار به عنوان سرمایه در گردش از طرف بانک‌ها در اختیار تولید‌کنندگان قرار گرفت که برای سال جاری 100 میلیارد تومان درخواست شده است.

در سال گذشته مبلغ یک هزار میلیارد ریال (100 میلیارد تومان) اعتبار برای حمایت از بدهکاران پرورش میگو در نظر گرفته شد که طبق این بسته حمایتی، پرداخت سود و جرائم بدهی پرورش‌دهندگان میگو به دولت واگذار می‌شود.

این مصوبه که سال گذشته از سوی هیات دولت ابلاغ شد، منتظر ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌های‌ عامل بود که این موضوع طی دوسه روز اخیر به بانک‌های عامل کتبا ابلاغ شده است.

در این زمینه وزیرجهاد کشاورزی گفته بود که با اجرای این مصوبه امسال برداشت میگو پرورشی با رشد 100 درصدی همراه خواهد بود و به بیش از 15 هزار تن می‌رسد.

خلیلیان با اشاره به صادرات چهار هزارتن میگو پرورشی در سال گذشته گفته بود: امسال میزان صادرات این محصول با جهش مواجه خواهد شد.

بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید تولیدات آبزی‌پروری چهار برابر و تولید میگو پرورشی هشت برابر شود و یک میلیون و 700 هزار تن محصولات شیلاتی برداشت شود.

 

نظر شما
ادامه