کد خبر: ۸۷۵۴

حکیم مهر - مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستای بررسی ابعاد درون سازمانی و پردازش به موقع رسانه ها، سامانه آنلاین پایش رسانه ای وزارت جهاد کشاورزی به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

دکتر سید جواد حسینی کوهی در گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی سازمان ها، شرکت ها و موسسات وزارت جهاد کشاورزی به ارتباط یک سویه این سامانه اشاره کرد و افزود: هم اکنون در مرحله نخست فقط مدیران می توانند اطلاعات صوتی، تصویری و متنی دریافت کنند و مورد استفاده قرار دهند.

وی اظهار داشت: در اجرای مرحله دوم این سامانه، ارتباط با رسانه ها به صورت دو سویه انجام می شود.

وی از وزرات جهاد کشاورزی به عنوان یک وزراتخانه مهم و استراتژیک و تامین کننده امنیت غذایی کشور نام برد و گفت: این وزارتحانه مسئول بیان کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه اقتصادی کلان کشور است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این راستا نیازمندی های بخش کشاورزی در حوزه رسانه مورد بررسی قرار گرفته و به دنبال آن قراردادهایی با صدا و سیما به منظور برنامه سازی، ترویج و تبلیغ گسترده این بخش انجام شده است.

وی به وجود مشکلات سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: تولید و سرمایه گذاری در اولویت برنامه های این وزارتخانه قرار دارد و به همین دلیل تولید با سرعت خوبی رو به حرکت است، در حالی که برای افزایش سرمایه گذاری بخش کشاورزی با مشکلاتی روبرو هستیم.

حسینی کوهی اظهار داشت: در این راستا جذب مشارکت و سرمایه گذاری داخلی و خارجی مورد توجه قرار دارد که می بایست از سرمایه گذاری های خارجی در این بخش نیز استقبال شود.

وی، بودجه سال گذشته بخش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی را 270 میلیون تومان ذکر و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به بخش اطلاع رسانی و ترویج این وزارتخانه اختصاص یابد که با تامین این میزان اعتبار می توان شاهد تحول بخش تولیدات کشاورزی در حوزه اطلاع رسانی و ترویج باشیم.

** پیشنهاد اجرای پرو‍ژه های ملی بخش کشاورزی با پیوست اطلاع رسانی

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در راستای اطلاع رسانی گسترده از اجرای طرح های کشاورزی به تامین اعتبار نیاز است که در اختیار روابط عمومی قرار گیرد.

وی افزود: پیشنهاد اختصاص نیم تا یک درصد اعتبار پرو‍ژه های ملی بخش کشاورزی با پیوست اطلاع رسانی از سوی اداره کل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به شورای سیاست گذاری و اطلاع رسانی این وزارتخانه با ریاست وزیر جهاد کشاورزی ارایه شده که تاکنون موافقت اولیه آن انجام شده است.

وی ادامه داد: با اختصاص چنین اعتباری تلاش روابط عمومی برای اطلاع رسانی گسترده و قوی طرح های ملی همچون طرح آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی افزایش می یابد.

** برنامه استراتژیک روابط عمومی ها تدوین شد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین به منظور جهت گیری و انسجام فعالیت های روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور، برنامه استراتژیک روابط عمومی تدوین و در اختیار مدیران استان ها قرار گرفته است. وی افزود: با اجرای برنامه ها و سیاست گذاری های منسجم وزارت جهاد کشاورزی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به طور حتم تولیدات بخش کشاورزی بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما
ادامه