کد خبر: ۸۷۴

حکیم مهر -  مدیر طرح ساماندهی ناژوان شهرداری اصفهان گفت: درآمد حاصل از فروش بلیط باغ پرندگان این شهر، متناسب با آن نیست و حتی این درآمد برای طرح‌های توسعه‌ای باغ پرندگان جوابگو نیست.
مرتضی دافعیان افزود: درآمد سال گذشته حاصل از فروش بلیت باغ پرندگان حدود 460 میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: این در حالیست که هزینه سال گذشته نگهداری این باغ بالغ بر یک میلیارد تومان بوده است.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان شهرداری اصفهان با اشاره به واحد تاکسیدرمی باغ پرندگان بیان داشت: با توجه به اینکه 130 گونه پرنده حتی نادر از مناطق مختلف جهان در باغ پرندگان گردآوری شده و روز به روز به تعداد این گونه‌ها افزوده می شود و تعداد این پرندگان حدود چهار هزار قطعه بوده این واحد با حضور کارشناسان مجرب با به کارگیری روش‌های استاندارد و به صورت تضمینی اقدام به تبدیل لاشه پرندگان به نمونه تاکسیدرمی یا دباغی شده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: پرنده دباغی شده در واحد تاکسیدرمی باغ پرندگان20 سال ضمانت ماندگاری دارد.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان تصریح کرد: نمایشگاه تاکسیدرمی در کنار باغ پرندگان اصفهان برای به نمایش گذاشتن نمونه‌های پرندگان تاکسیدرمی شده برای بازدید عموم گشایش می‌یابد.
وی ادامه داد: انتقال ورودی باغ پرندگان به سمت جنوب با احداث پل جدیدی بر روی رودخانه به منظور کاهش حجم ترافیک در سمت شمال ناژوان از طرح‌هایی است که به اجرا درآمده است.
باغ پرندگان فعالیت خود را در مرداد 1375 آغاز کرده است، این باغ با مساحتی بالغ بر 55 هزار مترمربع یکی از جاذبه‌های تفریحی شهر اصفهان است، این مجموعه که بخشی از پارک جنگلی ناژوان و رودخانه زاینده رود است از معدود باغ‌های پرندگان در خاورمیانه است، مساحت داخلی زیر توری باغ 17 هزار مترمربع و مساحت توری که بر روی 16 ستون متحرک به ارتفاع حداکثر 32 متر قرار گرفته است 40 هزار مترمربع است.
باغ پرندگان توسط شهرداری اصفهان احداث شده است و اکنون با مدیریت طرح ساماندهی ناژوان اداره می‌شود.

 

نظر شما
ادامه