کد خبر: ۸۵۶۱

حکیم مهر - در پی آماده باش اکیپ های دامپزشکی جهت اجرای طرح نوروزی نظارت بر فرآورده های خام دامی توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، 109 متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیر کل دامپزشکی این استان در این زمینه اظهار داشت: از ابتدای این طرح در اسفندماه سال گذشته و تا امروز 104 اکیپ نظارتی دامپزشکی موفق به بازدید از 2860 مرکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده های خام دامی شده اند.
دکتر ناصر مرگان ازغدی افزود: در جریان این بازدیدها بیش از 3000 کیلوگرم فرآورده خام دامی به عنوان فرآورده غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شده است.


وی یادآورشد: اکیپ های نظارتی دامپزشکی در تمام ایام سال فعال بوده و در ایام خاص نظیر نوروز بر شدت فعالیت های این گروه ها افزوده می شود.

دکتر ازغدی گفت: در کشتارگاه های طیور استان نیز بیش از 2 میلیون قطعه طیور تحت نظر کارشناسان فنی دامپزشکی درایام نوروز ذبح شده و از این تعداد 16 هزار لاشه غیرقابل مصرف تشخیص داده و معدوم شده است.
وی به کشتارگاه های دام نیز به عنوان مراکز اصلی تولید گوشت قرمز اشاره کرده و افزود: در 33 کشتارگاه استان بیش از 64 هزار دام سبک و سنگین به وزن بیش از 2 میلیون و 300 هزار کیلوگرم طی مدت اجرای طرح نوروزی دامپزشکی ذبح شده است که از این میان نیز 57 لاشه به دلایل مختلف ضبط و معدوم شده است.
دکتر ناصر مرگان ازغدی، با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان، اظهار داشت: با کلیه افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و بویژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه، جگر و ... نمایند بطور جدی برخورد شده و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی تسلیم خواهد شد. وی با اشاره به پاسخگویی به 230 مورد شکایات مردمی طی روزهای اجرای طرح نوروزی دامپزشکی، از کلیه شهروندان و
زائران خواست از خرید  گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی،گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری نموده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه نمایند.وی ضمن تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، از کلیه شهروندان درخواست نمود، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های  خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های 7250025و 7250035(شبکه دامپزشکی مشهد)، 1512(مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذارند.

 

نظر شما
ادامه