کد خبر: ۸۵۱۱

حکیم مهر - در آستانه عید باستانی نوروز یک مجموعه کتاب آموزشی در قالب نقاشی برای کودکان جهت توزیع به همراه پیک نوروزی با محوریت بیماریهای مشترک توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمان در مراکز پیش دبستانی و مدارس دبستان این استان توزیع شد.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان با تبریک پیشاپیش عید نوروز و بیان اینکه سلامت افراد هر جامعه لازمه پویایی آن جامعه است گفت : اولین و مهمترین راه پیشگیری از ورود بیماریها مخصوصاً بیماریهای مشترک به جامعه شناخت و آگاهی از تهدیدات آشکار و نهان ، راههای پیشگیری و انتقال این بیماریها می باشد.

دکتر آذر نامجو با اشاره به اینکه بهترین زمان فراگیری مطالب در سنین کودکی می باشد گفت: آموزش از سنین کودکی می تواند جامعه را در مقابل بسیاری از بیماریهای مهلک و نوظهور مصون دارد.

وی افزود: به همین منظور اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان با طراحی مجموعه ای از تصاویر کارتونی با مضمون بیماریهای مشترک و جمع آوری آنها در قالب یک مجموعه رنگ آمیزی برای کودکان با عنوان دوستان پرخطر سعی در انتقال مفاهیم مهم بیماریهای مشترک به نوآموزان و دانش آموزان مقطع ایتدایی نموده است.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به تلاش دو ماهه جهت تهیه این مجموعه اظهار داشت:مجموعه جهت کودکان 5 سال به بالا که قدرت دریافت مطالب و رنگ آمیزی را پیدا کرده اند تهیه گردیده است.

نامجو گفت: به منظور ارزیابی تاثیرات این مجموعه در افزایش سطح آگاهی کودکان در انتهای این کتاب مکانی برای کشیدن نقاشی با موضوع بیماریهای مشترک تعیین شده است.

وی ادامه داد : برای بهره برداری هرچه بیشتر از حرکت شروع شده در راستای ترویج سلامتی توسط نونهالان سعی داریم در انتهای اردیبهشت ماه نمایشگاهی از نقاشی های این عزیزان برگزار نماییم.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه