کد خبر: ۸۵۰

حکیم مهر - به اعتقاد یک پزشک هندی، در هنگام اپیدمی جهانی یک بیماری، امکان عدم تماس با عامل آن بیماری تقریباً غیر ممکن است در حالیکه امکان پیشگیری از ابتلاء به آن وجود دارد.

 "دکتر وینای گویال" می گوید: هنگامی که هنوز سالم هستید و بدن شما علائمی از ابتلاء به آنفلوانزای نوع A را نشان نمی‌دهد، رعایت چند دستور العمل ساده از ابتلاء به بیماری و یا توسعه آن جلوگیری می‌نماید.
وی می افزاید: تنها راه ورود ویروس آنفلوانزای نوع A از طریق دهان یا بینی می‌باشد. برای پیشگیری از بیماری کافیست نکات زیر را رعایت نمائید:
- دست های خود را چندین بار در روز بشوئید.
- هیچیک از اجزاء صورت خود را لمس نکنید و در مقابل این وسوسه مقاومت نمائید. (مگر برای خوردن، نوشیدن، شستشو و سایر امور ضروری).
- دوبار در روز با آب نمک ولرم قرقره نمائید (می‌توانید از محلول لیسترین نیز استفاده نمائید.) ویروس آنفولانزای نوع A از هنگام ورود از طریق دهان یا بینی به مدت 2 الی 3 روز در گلو باقی‌مانده و همانجا تکثیر می‌شود. با قرقره محلول های ضد‌عفونی کننده مانند آب نمک یا "لیسترین" می‌توانید از تکثیر ویروس و ابتلاء به بیماری جلوگیری نمائید. این توصیه ساده را بی‌اهمیت تلقی ننمائید.
- بینی خود را نیز حداقل یک بار در روز با آب نمک شستشو نمائید. این موضوع ممکن است برای برخی افراد کمی مشکل بنظر برسد اما با کمی تمرین موفق خواهید شد.
- مصونیت خود را از طریق مصرف غذاها و میوه‌های حاوی ویتامین C افزایش دهید. چنانچه ناچار از مصرف قرص های ویتامین C می‌باشید، از وجود روی (Zinc) در آنها اطمینان حاصل نمائید.
- هرچه می‌توانید مایعات گرم مانند چای،‌قهوه و .... بنوشید. اثر نوشیدن مایعات گرم مشابه قرقره نمودن آب نمک اما بصورت معکوس می‌باشد. با قرقره نمودن، ویروس را از بدن خارج می‌نمائیم و با نوشیدن مایعات گرم، ویروس را به داخل معده انتقال می‌دهیم که در آنجا امکان تکثیر ندارد.
وی همچنین توصیه کرده که این دستورالعمل ها را برای سایرین فهرست نمائید. شما نمی‌دانید چه اشخاصی ممکن است با توجه به آن زنده بمانند.

 

نظر شما
ادامه