کد خبر: ۸۴۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوانسار از توابع استان اصفهان به تشریح عملکرد این شبکه در نظارت بهداشتی و برخورد با متخلفان پرداخت.

بر این اساس دکتر وحیدرضا خامسی پور از ضبط حدود 20 قلم داروهای دامپزشکی تاریخ گذشته و غیرمجاز در سال 90 خبر داد.

به گفته وی این داروها شامل انواع مکملهای دارویی،داروهای ضدانگلی،مواد ضدعفونی کننده و آنتی بیوتیک های مختلف به ارزش تقریبی پنجاه میلیون ریال بوده است که طی بازدید بازرسان شبکه دامپزشکی خوانسار از داروخانه های سطح این شهرستان جمع آوری گردیده و جهت معدوم سازی به اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ارسال شده است.

خامسی پور ضمن درخواست از دامداران برای خودداری از درمان خودسرانه دامها به آنان توصیه نمود با تجویز دامپزشکان مجاز به انجام فعالیت درمانی، نسبت به تهیه داروهای مورد نیاز از داروخانه های دامپزشکی معتبر شهرستان اقدام نمایند و درزمان خرید دارو هم به تاریخ تولید و انقضای آن دقت نموده و زمان پرهیز از مصرف دارو قبل از کشتار دام را مورد توجه قرار دهند تا خطر انتقال باقیمانده های دارویی به مصرف کنندگان از میان برود.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خوانسار همچنین از صدور حکم سه مرغدار متخلف این شهرستان به دلیل دورریز تلفات مرغداری به مناطق اطراف خبر داد.

دکتر وحید رضا خامسی پور گفت : شهرستان خوانسار در غرب استان اصفهان با وسعت 958 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 33000 نفر دارای 75 واحد مرغداری می باشد و میزان جوجه ریزی در برخی ماهها به حدود 700000 قطعه نیز می رسد که با توجه به وسعت کم شهرستان و تراکم بالای واحدهای مرغداری،عدم رعایت شریط بهداشتی بویژه عدم معدوم سازی بهداشتی تلفات مرغداریها می تواند به گسترش سریع بیماریهای طیور در منطقه منجر گردد.

به گفته وی شبکه دامپزشکی خوانسار از ابتدای سال جاری ضمن پیگیری موارد رها سازی تلفات مرغداریها و معرفی خاطیان به مراجع قضایی و با حمایت فرمانداری و دادگاه عمومی این شهرستان موفق شده سه پرونده مرغدار متخلف را تا صدور احکام جزای نقدی سه میلیون ریالی، بیست میلیون ریالی و در نهایت هشت ماه حبس بلاعوض دنبال نماید که بالاخص صدور حکم سنگین هشت ماه زندان نقش موثری در ریشه کنی معضل دورریز تلفات مرغداریها در مناطق اطراف داشته است.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
آیا این مرغداری ها دارای چاه دفن لاشه یا کوره لاشه سوز بوده اند ؟ اگر نه چرا کارشناس شما مجوز جوجه ریزی داده تا یک تولید کننده 8 ماه در زندان باشد اما وارد کننده مرغ برزیلی آزاد و رها؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
برادر من شما داروی تاریخ مصرف گذشته از داروخانه ها گرفتی بعد به مردم میگی از داروخانه ها خرید کنند ..... مگر دارو ها رو از ناصر خسرو و مراکز غیر مجاز کشف کردین .... این فقط نشان دهنده ضعف ..... در نظارت حداقلی بر داروخانه های مجاز سطح شهرستان است حالا مراکز غیر مجاز بماند ... خدایا بداد مردم برس ...خامسی پور ضمن درخواست از دامداران برای خودداری از درمان خودسرانه دامها به آنان توصیه نمود با تجویز دامپزشکان مجاز به انجام فعالیت درمانی، نسبت به تهیه داروهای مورد نیاز از داروخانه های دامپزشکی معتبر شهرستان اقدام نمایند...به گفته وی این داروها شامل انواع مکملهای دارویی،داروهای ضدانگلی،مواد ضدعفونی کننده و آنتی بیوتیک های مختلف به ارزش تقریبی پنجاه میلیون ریال بوده است که طی بازدید بازرسان شبکه دامپزشکی خوانسار ====از داروخانه های سطح این شهرستان جمع آوری گردیده ===-
نظر شما
ادامه