کد خبر: ۸۴۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی بوشهر به برخی انتقادات در خصوص تعطیلی کشتارگاه دام چاهکوتاه پاسخ داد.
دکتر مرتضی بحرانی گفت : تمام تلاش مجموعه دامپزشکی تضمین شرایط بهداشتی مواد غذایی است و در این راه از کوچکترین خطایی که سلامتی جامعه را به مخاطره بیاندازد چشم پوشی نخواهیم کرد.


مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر در برنامه رادیویی سلام بوشهر به سؤالات مطرح شده توسط صنف قصابین و مردم در خصوص تعطیلی موقت کشتارگاه صنعتی دام چاهکوتاه پاسخ داد .
دکتر مرتضی بحرانی در این گفتگو عنوان نمود : تعطیلی موقت کشتارگاه و رعایت ضوابط و مقرارت خاص و حساسیت در این زمینه به دلیل تأمین سلامت مردم صورت گرفته است.
وی علت اصلی تعطیلی موقت کشتارگاه صنعتی دام چاهکوتاه را نواقص و مشکلات عدیده بهداشتی که سلامت شهروندان را تهدید می کرد عنوان نمود و افزود : از مشکلات این کشتارگاه می توان به اشکال در سیستم سرمایشی و سردخانه جهت نگهداری لاشه ها ، نشت گاز و نقص در سیستم فاضلاب اشاره نمود.
مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر همچنین گفت : با رفع برخی از این نواقص توسط پیمانکار کشتارگاه، هم اکنون این کشتارگاه بطور موقت تا رفع کامل نواقص در حال فعالیت است و مسئولین در حال رفع دیگر معایب هستند.
دکتر بحرانی در پاسخ به سئوال مطرح شده در مورد تحویل دام 24 ساعت قبل از ذبح و همچنین نگهداری لاشه 24 ساعت بعد از ذبح گفت : تحویل دام 24 ساعت قبل از ذبح به منظور انجام معاینات لازم صورت می گیرد و نگهداری لاشه 24 ساعت بعد از ذبح در دمای 3 تا 5 درجه نیز بخاطر این است که pH گوشت پائین بیاید.

وی افزود : در این حالت برخی از عوامل باکتریایی از بین می روند و ضمن ایمن سازی هرچه بیشتر گوشت به ترد شدن آن نیز کمک خواهد شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یه آشنا
|
-
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
سلام و خسته نباشید. با تقدیر و تشکر از زحمات بی شائبه آقای دکتر بحرانی مدیر کل محترم دامپزشکی استان بوشهر، با عرض کنم که بنده چندین بار به کشتارگاه دام چاهکوتاه رفته ام و با اکثر مشکلات آن نیز آشنا می باشم. اولین مشکل کشتارگاه ، مشکلات ساختمانی آن است که حدود 7 ، 8 سال بطول انجامیده تا ساخته شود. بنابراین بعضی جاها از ساختمان نو می باشد و بعضی جاها در حال فرسایش. مشکلات ساختاری ساخت کشتارگاه که جای خود دارد. تاسیسات سرمایش کشتارگاه که راه اندازی می شود و برای یه هفته هم جواب نمی دهد و دوباره به دلیل فرسودگی های تاسیساتی و .... می شه روز از نو. البته با این گرفتاری خداوند متعال به آقای دکتر بحرانی و مجموعه توفیق عطا فرماید تا ان شاء الله موفق باشند.
نظر شما
ادامه