کد خبر: ۸۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی گیلان گفت: تنها آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم کشور در رودسر در دست ساخت است.

دکتر "علی معافی بشری" افزود: ساختمان مسکونی واقع در محوطه دامپزشکی رودسر به این موضوع اختصاص یافته است. در حال بازسازی این ساختمان برای این امر هستیم. هم اینک ساخت این ساختمان بیش از 70 درصد پیشرفت کار داشته است.

وی افزود: برای بازسازی فیزیکی این ساختمان، حدود 500 میلیون ریال از اعتبارات استانی هزینه شده که در کنار آن می‌توان زمینه اشتغالزایی افراد تحصیلکرده در رشته علوم آزمایشگاهی را در سطح شهرستان فراهم کرد.

معافی بشری خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه به تجهیزات مدرن نیاز دارد. طبق مصوبه هیات وزیران، برای اتمام این آزمایشگاه به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

این دامپزشک متخصص با بیان این‌که نوغانداران برای تشخیص بیماری‌های کرم ابریشم دچار مشکلات عدیده‌ای هستند که بدون وجود آزمایشگاه، تشخیص آنها مشکل است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه، تشخیص و درمان بیماری‌های ویروسی، تک یاخته‌ای و باکتریایی کرم ابریشم امکانپذیر خواهد بود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
0
0
با تشکر از سایت مفید آقای دکتر لطفی زاده ، اضافه میکنم که دوره آموزشی نیز 9 تا 11 مهر ماه در مرکز تحقیقات کرم ابریشم واقع در پسیخان رشت با همکاری اساتید آن مجموعه و دانشگاه تهران و سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد که اینجانب به عنوان مسؤول آزمایشگاه شبکه رودسر و کارشناس آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم در این دوره شرکت نمودم. دکتر زهرا جوانمرد
نظر شما
ادامه