کد خبر: ۸۳۴۵

حکیم مهر - مدیرکل شیلات گیلان از ساخت بازار ماهی و سردخانه دو هزار تنی در شهرستان انزلی در زمینی به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع خبر داد.

سعیدی هدف از ساخت این بازار را ایجاد شرایط مناسب برای حمل و نقل، توزیع، عرضه و بازاریابی با رعایت استانداردها، کنترل و تنظیم عرضه و تقاضا، اعمال سیاست‌های حمایتی از بازار، اقتصاد آبزیان و ایجاد مکان قابل دسترس برای مردم محلی و گردشگران عنوان کرد.

مدیرکل شیلات گیلان گفت: برای این بازار 200 غرفه خرده فروشی و یک سردخانه دو هزار تنی با اشتغالزایی 100 نفر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای کمک و پشتیبانی بازار فاز نخست 30 میلیارد ریال تصویب شده که 15 میلیارد ریال تا پایان سال و بقیه سال آینده پرداخت می‌شود.

سعیدی بر لزوم استفاده صحیح از دریا و آبزیان تاکید و اظهار کرد: آبزی‌پروری در استانهای شمالی به ویژه گیلان یک موقعیت مثال زدنی است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش ذخایر آبزیان دریا یادآورشد: با بررسی زیربنایی و توسعه پرورش ماهی، رهاسازی بچه ماهیان، پرورش ماهی در قفس، تقویت آب بندانها و کشت توام برنج و ماهی، گام‌های موثری در تامین پروتئین مورد نیاز مردم برخواهیم داشت.

 

نظر شما
ادامه