کد خبر: ۸۲۷۸

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه زنبورداران ایران گفت: یکی از رویکردهای دولت باید توجه به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و کارآفرینی آنان باشد ولی بر سر راه این فارغ التحصیلان کشاورزی و تسهیلاتی که باید دریافت کنند هزاران مشکل و دست انداز ایجاد می شود.

عفت رییسی سرحدی در هشتمین همایش کارآفرینی زنان استان البرز که با عنوان کسب و کار و کارآفرینی زنان در عرصه کشاورزی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: قانونی که از مزرعه به مجلس برود مقدس خواهد بود اما متاسفانه اکنون این روند برعکس است که باعث شده واسطه ها بر طبل واردات بکوبند.

وی افزود: باید نمایندگان واقعی در مجلس افرادی توانمند و متخصص باشند ولی کسانی که در کمیسیون کشاورزی مجلس عضو هستند از بقیه کمیسیون های نان و آب دار مجلس جا مانده اند و عضو این کمیسیون شده اند.

رییسی سرحدی بیان داشت: یکی از رویکردهای دولت باید توجه به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و کارآفرینی آنان باشد ولی بر سر راه این فارغ التحصیلان و تسهیلاتی که باید دریافت کنند هزاران مشکل و دست انداز ایجاد می شود.

دبیر برگزاری همایش کارآفرینی زنان استان البرز افزود: امروز کشور ما سربلند از همه آزمونها بیرون آمده و در زمینه مواد غذایی به هیچ وارداتی نیاز نداریم ولی تا چه زمانی با تسهیلات 24 درصدی می توان به کار ادامه داد.

وی در ادامه خواستار اجرای بیمه واقعی حمایتی از محصولات کشاورزی شد و گفت: مسوولین صندوقهای حمایت از محصولات کشاورزی تا چه زمانی می خواهند توپ را به زمین تولید کننده بیاندازند و تمام بار مشکلات را بر روی دوش تولید کننده بگذارند.

رییسی اظهار داشت: امروزه نیمی از فعالیتهای بخش کشاورزی کشور بر دوش زنان است و مدیریت نیمی دیگر نیز با زنان است و می توان گفت بخش کشاورزی کشور را 100 درصد زنان مدیریت می کنند.

وی در پایان گفت: کارآفرینی با ایجاد شغل متفاوت است زیرا کارآفرینی کارش ایجاد شغل نیست بلکه کشف فرصت ها است و ما با برگزاری این همایش درصددیم تا با معرفی و شناخت روشهای نو با استفاده از حضور فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بحث رقابت سالم را ایجاد کنیم زیرا زمین به دلیل نعمت و خوان گسترده اش همچون مادری پرمهر دستش را بر سر همه ما دارد.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه