کد خبر: ۸۱۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر فعال سازی اکیپ‌های زنده‌گیری سگ‌های ولگرد برای اتلاف آنها را در خرمشهر خواستار شد.
احسان‌الله منفرد در دهمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر اظهار کرد: طبق آخرین دستورالعمل‌هایی که از سوی استان خوزستان اعلام شده‌ اتلاف سگ‌های ولگرد نباید به صورت خشونت‌آمیز صورت گیرد و پیشنهادهای متعددی مبنی بر آموزش اکیپ‌هایی برای زنده‌گیری سگ‌ها ارائه‌ شد.

وی افزود: فعال سازی اکیپ زنده‌گیری سگ‌ها در شهرستان خرمشهر نیز باید انجام شود زیرا اتلاف سگ‌ها با استفاده از اسلحه و شلیک کردن به سمت آنها تنها باعث پراکنده شدن سایر سگ‌های ولگرد در اثر ترس از صدای شلیک شده و عملا نتیجه‌ مثبتی به دنبال نخواهد داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر تصریح کرد: تشکیل و فعال سازی چنین اکیپ‌هایی مزایایی نسبت به سایر روش‌های اتلاف دارد که از جمله آنها می‌توان به عدم نیاز به اخذ مجوز حمل اسلحه اشاره کرد.

منفرد با اشاره به اینکه پیشنهادهایی برای اتلاف سگ‌ها با استفاده از سم ارائه شده گفت: اتلاف سگ‌های ولگرد از طریق مسموم کردن آنها روشی قدیمی است که به دلیل توقف تولید تنها سم موثر در اتلاف سگ‌ها استفاده از این روش امکان‌پذیر نیست و به کارگیری سایر انواع سموم تنها باعث مسموم شدن سگ‌های ولگرد می‌شود.

وی ادامه داد: در نتیجه مسموم شدن سگ‌ها و گردش آنها در سطح شهر و همچنین نوشیدن از منابع آبی که انواع دام از آن می‌نوشند، این کار می‌تواند موجب انتقال مسمومیت به دام‌ها شده و به این ترتیب زیان‌هایی را به دامداران وارد کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با بیان اینکه در حال حاضر تنها پروتکل تأیید شده از سوی مسئولان استانی شکار سگ‌ها است خاطرنشان کرد: بحث اکیپ‌های زنده‌گیری سگ‌ها تاکنون در حد پیشنهاد بوده و هیچ پروتکلی برای اجرای آن به تصویب نرسیده اما تجربه چنین روشی می‌تواند بسیار موثر باشد.

منفرد در ادامه جلسه با اشاره به وضعیت سرویس‌های بهداشتی یادمان راهیان نور اظهار کرد: راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی جدید در مجاورت فضای یادمان صورت گرفته و این سرویس‌ها افتتاح شده‌اند.

وی همچنین در خصوص ورود چربی رستوران‌ها به فاضلاب‌ تصریح کرد: اگرچه ورود چربی به فاضلاب ممنوع نیست و دستورالعملی درخصوص جلوگیری از نفوذ آن به شبکه فاضلاب وجود ندارد اما با اینحال برای ممانعت از مسدود شدن انشعابات به رستوران‌ها ابلاغ خواهیم کرد که با نصب توری‌هایی در ابتدای ورود پساب‌ها به فاضلاب از نفوذ چربی‌ها به آن جلوگیری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در پایان گفت: در خصوص جمع‌آوری زباله‌ها در مناطق مختلف شهرستان خرمشهر اقدامات جدی باید صورت گیرد زیرا وضعیت بهداشتی به ویژه در اطراف مدارس خرمشهر بسیار حاد است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
.....
|
-
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
0
چیزی به اسم کشتن غیر خشونت آمیز وجود نداره ! کشتن به هر شکلی که می خواد باشه ، کار زشتیه ! به خصوص اگر یک فرد آگاه این کار رو انجام بده ... مثلا اگر حیوان رو اول زنده گیری کنند و بعد بکشند ، غیر خشونت آمیز به حساب میاد آیا ؟؟؟!!! خب اینطوری که حیوان بیشتر استرس می کشه و میترسه !!! ضمن اینکه تعداد بیشتری کشته میشن !!! واقعا چقدر جالب که صحبت های این آقای رئیس این اندازه متناقض هست ! واقعا ایشون دلش برای سگ ها سوخته ؟ یا برای مجوز های حمل اسلحه ؟؟؟ شایدم فعال سازی این اکیپ ها ، منبع درآمد خوبی باشه ....!!!! به هر حال جای تاسف داره از یک مسئول که به جای جلوگیری از کشتار دسته جمعی حیوانات بی گناه و به جای فرهنگ سازی در مدارس و روستا ها که تشنه ی آموزش هستند و به جای رسیدگی به اصلی ترین وظایفش ، چنین حرف هایی میزنه ...
نظر شما
ادامه