کد خبر: ۸۰۳
ما به هر کسی که قصد دارد اعتراض خود را به وجود یک میلیارد انسان گرسنه در جهان نشان دهد توصیه می‌کنیم تا روز شنبه یا یکشنبه در اعتراضات سراسری گرسنگی شرکت کند. دیوف تصریح کرد: من شخصا از صبح روز شنبه روزه 24 ساعته خود را آغاز می‌کنم...
dg_400

حکیم مهر -  سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در آستانه اجلاس جهانی امنیت غذایی برگزاری اعتصابات سراسری یک روزه در سراسر جهان با هدف مقابله با گرسنگی شدید را خواستار شد.

ژاک دیوف ـ دبیرکل فائو ـ در این خصوص گفت: ما به هر کسی که قصد دارد اعتراض خود را به وجود یک میلیارد انسان گرسنه در جهان نشان دهد توصیه می‌کنیم تا روز شنبه یا یکشنبه در اعتراضات سراسری گرسنگی شرکت کند.

وی تصریح کرد: من شخصا از صبح روز شنبه روزه 24 ساعته خود را آغاز می‌کنم.

این در حالی است که براساس آمارهای منتشره از سوی فائو در حال حاضر یک میلیارد و 20 میلیون نفر در جهان با گرسنگی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند و قرار است در اجلاس جهانی امنیت غذایی بر اقدام عاجل در این خصوص توافق به‌عمل آید.

دیوف در ادامه اظهارات خود گفت: برای حضور در این اجلاس از سران 192 کشور عضو فائو دعوت به عمل آمده است و امیدواریم دولت‌ها با روی گشاده و اراده جدی در این اجلاس حضور داشته باشند.

وی همچنین از راه‌اندازی سایتی با عنوان www.1billionhungry.org برای درخواست مقابله با گرسنگی شدید خبر داد و گفت: از مراجعه‌کنندگان به این سایت خواسته می‌شود تا درخواستی را امضا کنند که نشان‌دهنده موافقت آنها با غیرقابل قبول بودن وجود یک میلیارد انسان گرسنه شدید در جهان است. همچنین از مراجعه‌کنندگان خواسته می‌شود تا با استفاده از امکانات خود از قبیل شبکه‌های اجتماعی دیگران را نیز به امضای این درخواست تشویق کنند.

وی افزود: هر امضا در این سایت ما را به هدف خود نزدیک‌تر کرده و سران کشورها را در اتخاذ راه‌کارهایی برای مقابله با گرسنگی تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

 

نظر شما
ادامه