کد خبر: ۷۹۲۳

حکیم مهر - سرپرست شبکه دامپزشکی آبادان گفت: عرضه مرغ زنده چه سالم باشد و چه ناسالم، به طورکلی ممنوع است.
مهدی آقالر در سیزدهمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان آبادان که با حضور فرماندار ویژه و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در بازدیدی که به همراه معاون خدمات شهری شهرداری آبادان از جایگاه دام داشتیم، نواقصی را در این جایگاه مشاهده کردیم که بعد از انجام مذاکرات با دامداران در خصوص انتقال دام‌ها به جایگاه جدید، آنها با این کار موافقت کرده و متعهد شدند که در صورت رفع نواقص داوطلبانه نسبت به این کار اقدام کنند.
وی افزود: از جمله کارهایی که باید در جایگاه جدید نگهداری دام صورت گیرد، فنس‌کشی به علت کمبود فضاست.
سرپرست شبکه دامپزشکی آبادان با بیان ارائه درخواست تخصیص زمین برای احداث یک جایگاه بهتر به اداره مسکن و شهرسازی تصریح کرد: از جمله مشکلات دیگر جایگاه دام وضعیت غیربهداشتی فاضلاب آن است که باید برای بهبود وضعیت آن چاره‌ای اندیشیده شود.
آقالر همچنین به مسئله عرضه مرغ زنده اشاره کرد و گفت: اگرچه عملیات جمع‌آوری مرغ زنده با تأخیر آغاز شد اما حکم برخورد با عرضه‌کنندگان را از دادستان گرفته و هم تذکر شفاهی و هم کتبی را به آنها داده‌ایم.
وی ادامه داد: از دید شبکه دامپزشکی عرضه مرغ‌ زنده چه سالم و چه ناسالم به طور کلی ممنوع است و نیازی به حضور کارشناس برای تعیین سلامتی آنها نیست.
سرپرست شبکه دامپزشکی با بیان اینکه نیروهای دامپزشکی کارهای اجرایی انجام نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت نیروهای دامپزشکی در شهرستان آبادان، این نیروها طیف وسیعی از کارهای تخصصی را برعهده دارند که از جمله وظایف آنها می‌توان به کنترل صادرات مرغ زنده، انجام تست تب مالت، واکسیناسیون و غیره اشاره کرد.
آقالر در پایان با اشاره به اینکه تعداد سه مرغداری فعال در آبادان حضور دارند، گفت: این مرغداری‌ها زیر نظر شبکه دامپزشکی فعالیت می‌کنند و از آنجا که صد درصد مرغ‌های زنده که به آبادان وارد می‌شوند از شادگان و خرمشهر می‌آیند باید اقداماتی را در راستای جلوگیری از ورود آنها انجام دهیم تا بیش از این شاهد مشکلات بهداشتی در این زمینه نباشیم.

 

 

نظر شما
ادامه