کد خبر: ۷۹۲۲

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی کردستان از اختصاص 4 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار خشکسالی به این اداره در سال جاری خبر داد.
کامران زیباکردار اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی کردستان به منظور اجرای طرح‌های عملیاتی در راستای مقابله با آثار سوءخشکسالی اقدام به ارائه شش پروژه کرده است.
وی افزود: این پروژه‌ها شامل طرح مبارزه با بیماری‌های انگلی زنبور عسل، مبارزه با بیماری‌های انگلی دام، مبارزه با بیماری استرپتوکوکوزیس در آبزیان، مبارزه با بیماری نیوکاسل در طیور بومی، مبارزه با بیماری‌های واگیر دام و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دام است.
مدیرکل دامپزشکی کردستان اعتبار مصوب این پروژه‌ها را  4.8 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: پروژه‌های مذکور با همکاری بخش غیردولتی انجام می‌شوند.

* اعتبارات دامپزشکی نسبت به هزینه‌های آن کم است
زیباکردار تصریح کرد: اعتبارات دامپزشکی استان با توجه به افزایش هزینه‌های این اداره اندک است و در این راستا عدم انجام واکسیناسیون زنگ خطری برای دام‌های استان است.
وی بیان داشت: اعتبارات لازم برای هزینه‌های جاری این اداره‌ با توجه به آزمایشگاه‌های متعدد باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل دامپزشکی کردستان در ادامه گفت: افزایش تعداد مرغداری‌های استان با وجود 153 نیروی دامپزشکی استان، قابل مقایسه نیست.
وی به کاهش اعتبارات سال مالی جاری اشاره کرد و گفت: کاهش اعتبارات مانع از انجام واکسیناسیون در بین جمعیت دامی استان مانند سال گذشته خواهد بود.

 

 

نظر شما
ادامه