کد خبر: ۷۸۳۵۷

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست مینودشت از تحویل یک بهله پرنده شکاری «سارگپه» مصدوم توسط یکی از شهروندان دوستدار حیات وحش به این اداره خبر داد و گفت: فرایند تیمار و درمان این پرنده درحال انجام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی‌اکبر یزدی» روز دوشنبه اظهار کرد: این پرنده شکاری که به سبب آسیب از ناحیه بال، وضعیت جسمانی مناسبی نداشت پس از معاینه توسط دامپزشکی مینودشت و ثبت اطلاعات، برای تیمار و طی مراحل درمان و بازپروری به اداره امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان انتقال یافت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مینودشت اضافه کرد: به طور معمول، پرندگان خانواده سارگپه‌ به دلایلی از جمله برخورد با دکل‌های فشار قوی و یا طعمه مسموم در این منطقه دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار، ضمن اجتناب از نگهداری و خریدو فروش آنها، موضوع را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به محیط زیست اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، گلستان از معدود تنفس گاه‌های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران به شمار می‌رود و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

سارگپه ها پرندگانی شکاری از راسته شاهین سانان هستند که در تیره قوشیان قرار می گیرد.

 

نظر شما
ادامه