کد خبر: ۷۸۳۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از رسمیت یافتن مجدد جایگاه آزمایشگاه مرجع بین المللی آبله گوسفند و بز این موسسه در کنار دو آزمایشگاه مرجع در افریقا و اروپا از سوی سازمان جهانی بهداشت دام، به عنوان دستاورد ارزشمند ملی در عرصه بین المللی، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی اسحاقی» با اشاره به سابقه 30 ساله آزمایشگاه آبله گوسفند و بز موسسه رازی به عنوان مرجع بین المللی تشخیص این بیماری گفت: آزمایشگاه آبله گوسفندی و بزی موسسه رازی از سال 1373 تاکنون، به عنوان تنها آزمایشگاه مرجع بین المللی و رفرانس مورد تائید سازمان بهداشت جهانی دام، کشورمان است و جزء سه مرکز تشخیصی بیماری آبله دام در دنیا به شمار می رود.

اسحاقی افزود: این آزمایشگاه از سال ها پیش به عنوان تنها آزمایشگاه مرجع بین المللی آبله گوسفندی در قاره آسیا، در کنار دو آزمایشگاه دیگر در افریقا و اروپا، مورد تایید سازمان بهداشت جهانی دام بوده و این جایگاه برجسته جهانی به پشتوانه صد سال دانش و تجربه دانشمندان و محققان برجسته موسسه رازی، برای کشور عزیزمان به دست آمده و اکنون نیز تثبیت و این موضوع به طور رسمی اعلام شده است.

رئیس موسسه رازی، با اشاره به پیگیری ها و اقدامات انجام گرفته به منظور تثبیت عنوان "مرجع بین المللی" برای این آزمایشگاه، تصریح کرد: پس از پیگیری های صورت گرفته از طرف موسسه رازی، جایگاه ارزشمند آزمایشگاه رفرانس آبله گوسفند و بز این موسسه در سازمان بین المللی بهداشت دام، بار دیگر به رسمیت شناخته شد و با افتخار، نام محمد حسن ابراهیمی جم پژوهشگر موسسه رازی و مسئول فنی این آزمایشگاه در کنار دو کارشناس دیگر از کشورهای انگلستان pirbright و افریقای جنوبیOnderstepoort  بر روی تارنمای این سازمان بین المللی WAOH  درج شد.

اسحاقی، با قدردانی از پیگیری ها و تلاش مجدانه همکاران موسسه رازی، یادآور شد: کسب این موفقیت، مرهون تلاش و پیگیری های ارزشمند تیمی از همکاران موسسه اعم از معاونت تحقیقات و فناوری، دفتر بین الملل موسسه رازی، مدیریت پژوهش، آموزش و تجاری سازی و بخش تولید واکسن های ویروسی دام، در قالب برگزاری جلسات دوره ای آنلاین با رئیس و کارشناسان دپارتمان علمی آن سازمان و برقراری ارتباط موثر با دیگر آزمایشگاه های رفرانس است.

وی، ضمن تبریک به همکاران موسسه رازی برای کسب این دستاورد ارزشمند ملی، تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های آتی و اقدام موثر در خصوص دریافت نمونه از سازمان دامپزشکی و گسترش اقدامات و فعالیت های بین المللی، موقعیت آزمایشگاه مرجع آبله گوسفند و بز موسسه رازی بیش از پیش ارتقا یابد.

گفتنی است، طی دو سال اخیر با اخذ گواهی بین المللی ایزو ISO/IEC 17025:2017)تکنیک‌های امنیت و سیستم‌های مدیریت امنیت اطلاعات برای آزمایشگاه های تشخیصی و مرجعWOAH( برای این آزمایشگاه، روند تثبیت تنها آزمایشگاه تشخیصی مرجع بین المللی آبله گوسفند و بز کشور از سوی سازمان جهانی بهداشت دام، تسریع شد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
0
2
جناب آقای دکتر اسحاقی کاش اعلام می کردید که طی سالیانی که موسسه آزمایشگاه رفرانس آبله چند نمونه خارج از کشور و از کدام مناطق به موسسه ارسال شده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
0
0
کاش از همکاران زحمتکش اون آزمایشگاه حداقل نام یا عکسی آورده میشد!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
0
0
زنده باد همکاران پرتلاشم در آزمایشگاه مرکزی خراسان رضوی
نظر شما
ادامه