کد خبر: ۷۸۳۲۰
رئیس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی شیراز خبر داد:
«دکتر حامد دهقان‌پور» اظهار داشت: پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز، به‌عنوان نخستین دهکده‌ فناوری دانشگاهی در کشور، موفق به دریافت مجوز فعالیت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد ...

حکیم مهر: رئیس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی شیراز گفت: پردیس (دهکده) علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز، به‌عنوان نخستین دهکده‌ فناوری دانشگاهی در کشور، موفق به دریافت مجوز فعالیت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، «دکتر حامد دهقان‌پور» اظهار کرد: دهکده فناوری دانشگاه شیراز با هدف زمینه‌سازی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، جهت‌دهی سرمایه‌های اجتماعی به سوی کسب‌وکارهای فناورانه، گسترش زیست‌بوم‌های نوآوری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای رشد فعالیت‌های دانایی‌محور بخش کشاورزی، دامپزشکی و منابع‌طبیعی و بر اساس دستورالعمل ایجاد پردیس‌های علم و فناوری مصوب شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و امنیت‌غذایی و افزایش شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این حوزه‌، تکمیل زنجیره‌ ارزش در بخش کشاورزی و دامپزشکی، توسعه نفوذ فناوری‌های تحول‌آفرین در بخش غذا و کشاورزی به‌ویژه در حوزه هوشمندسازی و پسماند کشاورزی و حمایت از رفع نیازهای فناورانه بخش کشاورزی فناوری مرتبط با بذر، توسعه فناوری‌های کشت بافت، تولید نشاء و نهاده‌های دامی از جمله مأموریت‌های این دهکده است.

رئیس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی شیراز همچنین از فراخوان جذب هسته‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز خبر داد و تصریح کرد: فراخوان جذب هسته‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی در محورهای دامپزشکی، شیلات و آبزیان کشاورزی و صنایع تبدیلی هوشمندسازی کشاورزی و دامپزشکی ویژه بهار ۱۴۰۳ منتشر شده است.

دهقان‌پور اضافه کرد: هسته‌هایی که در این مرکز مستقر شوند از خدمات استقرار، آموزش‌های کسب‌وکار، مشاوره تخصصی و منتورینگ و ارائه خدمات تجاری‌سازی فناوری بهره‌مند می‌شوند.

 

نظر شما
ادامه