کد خبر: ۷۸۳۰۶
تعداد نظرات: ۵۸ نظر
اظهار نظر عجیب نماینده نجف‌آباد در مجلس:
«ابوالفضل ابوترابی» با اشاره به اینکه توده‌های مردم خواهان نابودی سگ‌های ولگرد هستند، افزود: NGOهای حامی حیوانات یک اقلیت پرهیاهو هستند و نباید به آن‌ها توجه کرد توجه کرد ...

حکیم مهر: «ابوالفضل ابوترابی» نماینده نجف‌آباد معتقد است که باید همه سگ‌های ولگرد سراسر کشور را بر اساس قانون و بدون مسامحه کشت، چون مطالبه توده‌های مردم است. از طرفی، «بنفشه شجاع»، یکی از حامیان حقوق حیوانات که در این حوزه کار اجرایی می‌کند، می‌گوید: اگر برای سگ‌های ولگرد کار اصولی که برخی کشورها انجام دادند، صورت بگیرد با معضل خاصی روبرو نخواهیم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رویداد۲۴، چند سالی است که بحث بر سر کشتن یا نکشتن سگ‌های ولگرد در سطوح شهر داغ است و گاهی خبر کشتار دسته‌جمعی این سگ‌ها واکنش تند حامی حیوانات را در پی داشته است و از طرفی، برخی اخبار از لطمات این سگ‌ها به افراد و اکوسیستم، حامیان کشتن این حیوانات را در مقام طلبکار قرار داده است. از این‌رو، «ابوالفضل ابوترابی» نماینده نجف‌آباد و «بنفشه شجاع» مدیرعامل موسسه هستی‌بانان ایرانیان با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده‌اند که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه‌ها را بخوانید:

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد: باید سگ‌ها را کشت

متاسفانه یکی از معضلاتی که امروز ما با آن مواجه هستیم، موضوع سگ‌های ولگرد است. از آن‌جایی که این سگ‌های ولگرد، گله‌ای شدند، در حال منقرض کردن برخی حیوانات کمیاب هستند.

تجربه ثابت کرده است که سگ‌های ولگرد آن هم به صورت گله‌ای، به پلنگ و یوزپلنگ هم حمله می‌کنند. متاسفانه در حاشیه شهر‌ها از جمله در حوزه انتخابیه خودم، خبر آمده که این سگ‌های ولگرد به صورت گله‌ای به پسر و دختران خردسال حمله کردند که در یک مورد، این حمله منجر به کنده شدن پوست سر پسر بچه اول دبستانی شد و فیلم‌های آن هم موجود است.

ما هم در شرع و هم در قانون اجازه داریم که سگ‌های ولگرد را از بین ببریم. آن‌ها هم مثل موش‌های فاضلابی می‌مانند. پس باید برگردیم به عقب و حتماً این سگ‌های ولگرد را نابود کنیم. همان‌طور که شهرداری‌ها برای قلع و قمع کردن موش‌های فاضلابی اقدام می‌کنند، مکلفند این رویه را در خصوص سگ‌های ولگرد هم داشته باشند.

امروز سگ‌های ولگرد، بهداشت شهر‌ها را هم برهم زدند. این اتفاق ناخوشایند در کنار منقرض کردن برخی گونه‌های حیوانی کمیاب و آسیب به جان مردم، ما را باید در جایگاه برخورد قاطع برای کشتن این سگ‌ها قرار دهد.

قبلاً قانون در خصوص کشتن سگ‌های ولگرد انجام می‌شد، اما در ادامه به واسطه ترس از NGO‌های حامی حیوانات که روی به سر و صدا می‌آوردند، مسئولان برخورد گذشته را پیگیری نکردند.

این NGO‌ها یک اقلیت پرهیاهو هستند که نباید به آن‌ها توجه کرد و توده‌های مردم، خواهان نابودی سگ‌های ولگرد هستند.

بنفشه شجاع، مدیرعامل موسسه هستی‌بانان ایرانیان: پروتکل‌های اصولی و جهانی را اجرا کنید

جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، انتقال و همچنین غربال‌گری آن‌ها به این صورت که اگر دچار بیماری‌های جدی باشند، مرگ آرام را برایشان انجام می‌دهند، یکی از کار‌هایی است که به صورت اصولی در خیلی از کشور‌های دنیا از جمله گرجستان، ارمنستان، ترکیه، مراکش و… در حال صورت پذیرفتن است، ولی از آن‌جایی که این روند براساس این پروتکل‌ها در ایران انجام نمی‌شود، موضوع سگ‌های ولگرد همواره به عنوان یک معضل مطرح می‌شود.

در این پروتکل اصولی، سگ‌های سالم، طی یک جراحی، برایشان عقیم‌سازی صورت می‌گیرد و پس از چند روز، آنتی‌بیوتیک‌تراپی ضدانگل دریافت می‌کنند تا راهی برای شیوع بیماری در محیط‌های دیگر نباشند. در ادامه هم، واکسن هاری به آن‌ها می‌زنند و این سگ‌ها در مناطقی از شهر که ورودی حیوانات است، رها می‌شوند.

در کشور‌هایی که اصولی برخورد می‌کنند، غذارسانی توسط شهرداری‌ها و NGO‌ها برای سگ‌ها صورت می‌گیرد. با این کار، کنترل جمعیت در فاصله زمانی یک تا پنج سال، ۸۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و مزیت این روند این است که ما روی به کشتار آن‌ها نمی‌آوریم و به آن گونه حیوانی، استرس وارد نمی‌شود.

وقتی میزان استرس به هر حیوانی بیشتر شود، زاد و ولد و یا همان ماده‌زایی هم رشد پیدا می‌کند و کشتار دسته‌جمعی سگ‌ها منجر به افزایش استرس و بیشتر شدن جمعیت آن‌ها شده است و اتفاقاً این روند، آسیب بیشتری به اکوسیستم وارد می‌کند.

وقتی این روند اصولی که گفتم صورت بگیرد، سگ‌ها در بخش‌هایی از شهر که ورودی حیوانات هستند، برای خود کلونی ایجاد می‌کنند و اتفاقاً از ورود سگ مریض به جمع خود، جلوگیری می‌کنند.

یکی از مشکلات ما در شهرستان‌ها، عدم‌آگاهی و عدم‌کمک دهیاری‌ها به گله‌داران است. سگ‌هایی که مخصوصاً در این چند سال به انسان‌ها حمله کردند، سگ‌هایی نبودند که این کار‌های اصولی روی آن‌ها صورت گرفته باشد، چون اساساً در رفتار این حیوان‌ها، ترس وجود دارد. سگ‌هایی که توسط گله‌داران در شرایط سخت نگهداری می‌شوند و گوش و دم آن‌ها بریده می‌شود، به آن‌ها خون داده می‌شود و در تاریکی زندگی می‌کنند، اساساً تبدیل به یک گرگ وحشی می‌شوند. حال اگر گله‌دار به هر دلیلی نخواهد این سگ را حفظ کند، حضور آن‌ها در ده و شهر یک تهدید جدی برای مردم است.

از یک سو، آگاهی دادن به گله‌داران و از طرف دیگر، اختصاص بودجه برای ساماندهی این سگ‌ها که روزی گله‌دار به آن احتیاج ندارد، چاره کار است نه اینکه بدون توجه به این موضوعات، یک‌سری حرف‌های تکراری مطرح شود و همه سگ‌ها را به یک چشم دید و کشت.

 

انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
18
40
دوره شو من بازی های افرادی که مثلا حامیان حقوق حیوانات هستند تمام شده و مضرات وجود این جانوران در جامعه بر همه اثبات شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
اگر حقوق حیوانات مهمه پس حقوق موش های فاضلاب و سوسک و عنکبوت و کنه ها و انگل های داخلی و خارجی هم مهم باید باشه.
پس لطفا قبل از فاز حقوق حیوانات بر داشتن خوب فکر کنید بعد لفاظی کنید.
راستی قارچها، آفت ها و علوفه هرز، باکتری ها، عوامل بیماریزای پروتوزوایی، باکتریایی، ویروس ها و پریون ها هم به نوبه خود حقوقی دارند.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
21
8
شاید هم عامل افزایش هاری واکسنهای تاریخ گذشته، لیبل عوض شده یا بی کیفیت که ایجاد ایمنی نمیکنه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
واکسن هاری از کشور بلژیک وارد میشه ولی چون رایگان هست شما فکر میکنید تاثیر نداره
دکتر امید مرادی
|
Germany
|
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
33
22
باید برای شهرستان و حتی مملکتی که نماینده مجلس قانونگذاری اش در این حد بی دانش و دور از منطق اظهار نظر می کند، خون گریست. در یک مصاحبه چند خطی، چه میزان اشتباه، بی احترامی و بی قانونی به چشم می خورد.
کشور ما، معضل سگهای ولگرد ندارد، معضل سوء مدیریت در کنترل جمعیت سگهای بی سرپرست دارد که عامل اصلی آن هم مانع تراشی افراد غیرعلمی و سطحی، برای تدوین و اجرای راه حل اصولی در سطح کلان می باشد.
آقای نماینده پیش از ارائه افاضات خود می بایست از خود این سوال را بپرسند که چرا به رغم نزدیک به ۵۰ سال کشتار سگهای بی سرپرست در کشور، هر روزه شاهد بیشتر شدن جمعیت آنها، بیشتر شدن میزان گزش و بیشتر شدن خروج ارز جهت واردات واکسن هاری هستیم؟ هرچند بعید می دانم فردی که نحوه کنترل جمعیت سگ و موش فاضلاب را یکسان بداند و در ذهن و پندار خود NGO ها،که یکی از نمادهای پویایی و مردم سالاری در دنیا به حساب می آیند را تشکلهایی پرهیاهو که نباید به آنها توجهی داشت، بداند اصولا با خودپرسشگری رابطه ای صمیمانه داشته باشد.
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
به نظر می رسد که نسبت به احوال و وضعیت کشور آگاه نیستید یا از افرادی هستید که از قبل ادامه یافتن معضل سگ های ولگرد؛ منفعت کسب می کنید. به هر حال با مخالفت شما چیزی عوض نمی شود. این معضل در کشور وجود دارد و اگر چاره نشود به بحران خواهیم رسید. اما راه حل آن، کشتار حداکثری نیست. راه حل فقط و فقط واگذاری آگاهانه و قانونمند است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
خیلی از قسمت های صحبت های آقای ابوترابی غیر علمی نبود.
بر خلاف تیتر خبر
پورپیرعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
دادا ما ای بنده خدا رو فرسادیم تهرون بهزیستی واس درمان بعد شنیدیم اشتباهی سر از مجلس در آورده
خودمونم خیلی متاسفیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
به نظر می رسد ممکن است از قبل حمایت از حیوانات بسیاری منافع داشته باشند که مدام بر طبل مخالفت می زنند. متاسفانه یا خوشبختانه دست حامیان حیوانات و برخی که سنگ آنها را به سینه می زنند رو شده است و دیگر این حربه و این حنا رنگی ندارد.
دکتر احمدی آذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
بنظر میرسد در حالت خوشبینانه در قضاوت خود دچار احساسات شده اید، و در حالت غیرخوشبینانه از این چرخه سگ های ولگرد سود می برید، فعالیت به اسم سگ دوستی و ngo های مرتبط با آن به دلیل حمایت مالی عظیم پشت سر آن که توسط افراد ساده لوح و احساساتی جامعه انجام میگیرد تبدیل به یک کسب و کار با تراکنش مالی بالا شده، جای سگ در کنار صاحبش است و سگ بلاصاحب یک موجود مزاحمن و آفت طبیعت است که ضمن تخریب اکوسیستم خود نیز زندگی دردناک و پر رنجی دارد، حال چه می شود ک ه افرادی به دنبال ادامه دادن به این چرخه باطل هستند؟؟
بدلیل تزریق جمعیت سگ ولگرد از برخی منابع به حیات وحش از جمله از طریق وپانان، کشتار سالیانه آنها الزامیست. زیبا نیست اما واقعیت کشور ما با جمعیت عشایری بالا همین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
11
27
کمی واقعیت گرا باشیم
همه این بلاها را همین طرفداران به اصطلاح حقوق حیوانات سر ما درآورده اند.
اخه یکی به طرفداران ...... بگه ، از کی تا حالا ، برخورد با سگ بلاصاحب موجب افزایش جمعیت آنها شده؟ چرا دروغ بافی می کنید!
این موسسه ها فقط برای تیغ زدن دولت هستند
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
16
32
دقیقا نماینده مجلس درست گفته
هزینه کردن بابت این توده ولگرد جز مزاحمت وگرفتاری برای عامه چه نتیجه شگرفی دارد؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
24
17
واقعا که سخت تر از کار معدن حفظ عفت کلام بعد از شنیدن ...... نماینده های این دوره از مجلس هستش . چقدر آدم می تونه ........... باشه؟؟؟ کدوم قانون می تونه بگه یه حیون رو باید کشت ؟ شما هر ........ رو با اروپا و آمریکا مقایسه می کنین مثل قیمت بنزین پس چرا نحوه برخورد با سگ بی صاحب رو مثل اونا انجام نمیدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
دوست دارم یه بار یه سگ ولگرد وحشی دنبال این به اصطلاح حامیانشون بکنه,, ببینم باز پای این حرف هاشون هستن یا نه؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
دقیقا
باید یه بار پاچه یکی شون بگیرن تا بعد اونوقت متوجه بشن با خودشون چند چندن

تو دوران اموزشی محوطه پادگان ما خیلی بزرگ بود و سگ های ولگرد شبانه گله ی حمله میکردن به سربازهای که میرفتن سر پست نگهبانی
وقتی هم شکایت کردیم گفتن متاسفانه اجازه نداریم با شلیک گلوله از پا در بیاریمشون و نهاد دیگه ی‌هم نیست گردن گیرشون باشه
پس توصیه کردن مواظب باشید تا گازتون نگیرن
همین....

من خودم سگ هارو خیلی دوست دارم
ولی وقتی وجود یک حیوان برای زندگی ‌ساکنان مضر باشه باید برخورد قاطع صورت بگیره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
13
16
حيوان موزي هرچي ميخواد باشه يه حيوان موزيه! چه موش! چه سگ! و چه سگان بشكل آدمي كه همنشين و همدم سگان هستند!
حيوان موزي بايد از بين بره! والسلام
جاي سگ در آغوش و يا سرسفره آدمي نيست و كسي كه با سگ همسفره ميشه لاجرم ذات سگي پيدا ميكنه : المجالسة مؤثرة!
بنظرم يه شهرك سگيونيسم نشين درست كنيد و همه حيوانات موزي و خطرناك را در آنجا ساكن كنيد.بعدش با يه موشك نقطه زن همشو تارومار كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
اون‌حیوان موذی است نه موزی. موز میوه ای زرد رنگ و خوشمزه است. شما بجای موشک نقطه زن ، یکم کتاب بخوان
دامپزشک دهکده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
جناب نقطه زن !!! شما فعلا برید ادبیات مردود شده دبیرستانتون رو پاس کنید و کمی هم موشک نقطه زنتون رو بسمت دیپلم ردی خودتون بگیرید تا بعدا ببینیم چه میشه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
20:39عزيز ظاهراً شما از بابت حمايت از حيوانات،موز خيلي زياد مي خوريد كه ميدونيد خوشمزه و زردرنگ است...!!!
dvmm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
12
21
بالاخره این هم نظر بدی نیست.الان خطر سگ های ولگرد برای انسان ها از همه حیوانات دیگه بیشتر هست. الان در داخل کوچه و خیابان هم نمیشه بچه ها رو تنها فرستاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
14
17
نماینده بسیار خوب و متین فرمودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
8
15
1- تیتر خبر متناسب با متن خبر نیست. اکثر قسمتهای صحبت آقای نماینده، اصولی و صحیح است. موضوع موش فاضلاب هم از لحاظ وظیفه شهرداری عنوان شده.
2- زنده نگه داشتن یک سگ که عقیم میشود و یعنی دیگر نیازی به ادامه نسل و وجود اون نیست چه حاصل و توجیهی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
کاملا درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
4
5
این دانشمندان از کجا پیدا یشان می‌شود هر کاري باید به دور از نمایش و با نظر تخصصی و کارشناسی آنجا م شود تا به نتیجه برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
از قضا نظر ایشان کاملا کارشناسی هست. شما کارشناس نیستید
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
11
11
به چنین سنگدلی چه باید گفت؟!!

این مخلوقات حق بقا دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
باید گفت دستت درد نکنه و حرف دل ملتو زدی و از این مافیای حامی ها نترسیدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
11
10
من به عنوان یک متخصص و استاد دانشگاه صحبتهای این نماینده را تایید میکنم. متاسفانه در ده سال گذشته شهرداری ها از ترس جیغ و داد حامیان و در واقع دشمنان حیوانات ، وظیفه خود را در معدوم سازی سگهای ولگرد فراموش کرده اند و به همین دلیل جمعیت سگهای ولگرد صدها برابر شده است. از طرف دیگر تحت تاثیر پروپاگاندای این جماعت، بسیاری از افراد ساده لوح و ناآگاه هم شروع به غذارسانی به حیوانات ولگرد کرده اند که در افزایش جمعیت آنها نقش زیادی داشته است. در کشورهای پیشرفته دادن حتی یک تکه نان به حیوانات مجازات سنگینی در پی دارد. سگهای ولگرد هم در این کشور ها اکثرا کشته و معدوم میشوند و هیچ سگ ولگردی در خیابان و حتی خارج شهر به چشم نمیخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
سلام
به نظرم شما از اون دست استادایی هستی که دانشجوها رو هم اذیت می‌ کنی از کلامت کاملا مشخصه رحم نداری از زجر کشیدن انسان ها و مخلوقات خدا خوشحال می شی. دانشجوهات رو راحت می اندازی. ولی آخرتی هم هست. شما بجای اینکه نظر کارشناسی شده بدی راجع به حیوانات مثلا متخصصی گفتی خیلی راحت بکشنشون با اسید شهرداری می کشد به نظرت کار درستی شهرداری انجام می داد یا روشی دیگه ای انجام می داد جمعشون می کرد یا روش های انسانی دیگه. آیا ما مسلمان هستیم. فقط فیلم کشتن سگها رو با اسید در ایران رو نگاه کنین ببینید حیوان چقدر زجر می کشه تا بمیره آیا بازم این حرف رو می زدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
استاد پس چرا اسم خودت را ناشناس عنوان کردی!!!!!?
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
5
8
دوستان لطفا در مرحله اول کشور خود را با کشورهای مترقی مقایسه نکنید.ببینید آمریکا مثلا هفتاد سال قبل وقتی در شرایط ما بودن برای این معضل چکار کردن . دوم اینکه شرایط اقتصادی و فرهنگی خودمون رو ببینیم و اینکه اولویت اول جان انسانها و جان اکوسیستم هاست. ما فرهنگ زیستی و روانی خوبی نداریم وگرنه هرگز همچنین معضلی نداشتیم. اگر حامیان به سگها غذا نمی‌دادند الان این تعداد نبودن . حالا عاملین این معضل به مدعیان این معضل تبدیل شدن. راه حل اصلی این معضل فقط دست حامیان حیوانات است. اونها نباید غذا بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
8
7
کاش این نماینده بجای صحبت راجع به مسئله‌ای که هیچ تخصصی راجع به آن ندارد کمی به فکر معضل بیکاری، فقر و اشتغال‌زایی می‌کرد. چقدر راحت راجع به کشتن مخلوق خدا صحبت می‌کنن، به راستی این‌ها نماینده‌های ما ملت هستن. سال‌ها پیش شهرداری‌ها با اسید، سم، .... سگ‌ها را معدوم می‌کردن که روشی بسیار غیر انسانی بود و حیوانات زجر می‌کشیدن تا وقتی جان می‌دادن. به راستی مگر ما در کشوری مسلمان زندگی نمی‌کنیم که با مخلوقات خدا این چنین بد رفتار می‌کنیم. رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) در حدیثی فرمودند: لعنت خداوند بر کسی که حیوانات را زجر کش کند. سگ‌های آموزش دیده‌ای که در زلزله‌ها جان هزاران انسان را نجات می‌دهند یا سگ‌های پلیس، سگ‌های چوپانان،‌‌‌‌ .... هیچ کس در وفاداری سگ‌ها از گذشته تا به امروز شکی ندارد. سگی که آموزش نبیند و با انسان‌ها زندگی نکند خوی وحشی دارد و درنده است مسلما. این مساله باید توسط متخصصین این امر دامپزشکان برنامه‌ریزی شود و بهترین کار شاید جمع‌آوری این حیوانات در مکانی محافطت شده و به دور از مکان زندگی انسان و ... باشد نه کشتن به شکل غیر انسانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
همین سگ ولگرد وقتی زلزله بیاد و زیر آوار بمانید و قسمتی از بدنتان بیرون باشد شروع به خوردن آن قسمت شما می کند پس سگ آموزش دیده را با سگ ولگرد مقایسه نکنید .
نازنین
|
Canada
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
5
5
پس اینجور که مشخص قطعا خداوند در خلقت سگ ها اشتباه کرده این نوعی کفر ورزیدن به آفریدگار هستی ست
دکتر بیگی
|
Ireland
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
5
6
خوب هست اگر کسی قصد داره در زمینه ای نظر عملی و تخصصی بده حداقل علم داشته باشه. دوست دارم بدونم جناب ابوترابی چقدر در زمینه علم محیط زیست و چقدر در زمینه اکوسیستم و حیوانات شهری علم دارن که دستور صادر میکنن کشتار تنها راهه. کجای دنیا نظر توده مردم در خصوص یک مساله زیست محیطی مهم حائز اهمیت بوده؟؟ به عنوان کسی که محیط زیست و دامپزشکی خوندم عرض میکنم، اکوسیستم رو برای پلنگها وقتی دچار فروپاشی کردیم که جاده مون رو از وسط زیستگاهشون عبور دادیم، در بیابان هایی که محل زندگی سگها بود برج ساختیم، به حومه رحم نکردیم و شهر جدید پردیس و پرند و ... رو ساختیم . ظلم به محیط زیست رو از بی خردی و عدم مدیریت خودمون شروع کردیم حالا انگشت اتهام به سمت سگهای بلاصاحب هست. چون دیواری کوتاه تر نیست. هر زمان توانستید با مدیریت صحیح جلوی حمله انسانها به خرس قهوه ای و تصادفات جاده ای یوزهای در حال انقراض رو کنترل بکنید قطعا در زمینه سگهای بلاصاحب صاحب نظرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
9
6
سگ ولگرد باید حذف شود.
جواد
|
Canada
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
4
6
چقدر خشونت‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
5
6
خوب نماینده محترمی که تحصیلاتت مشخص نیست سگ هارو بکشی گربه ها زیاد میشوند گربه هارا بکشی موش ها زیاد میشوند موش ها را بکشی اکوسیستم و انسان را کشته ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
الان سگ های ولگرد گربه شکار می کنند مگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
هر کدام جای خود دارد. الان با انفجار جمعیت سگ مواجه هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
وای چقدر خندیدیم !!
سگ مگخ گربه میخوره؟1

هنوز تو اون عکس ابتدای کتاب اول دبستان قدیم هستید؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟
امیر جهان خواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
6
5
طرح cnvr که دکتر شجاع به آن اشاره کردند طرحی است که باید اجرا شود. طرحی که که سازمان بهداشت جهانی حیوانات ارائه کرده و اصولی برای کنترل صحیح حیوانات شهری. کشتار هرگز چاره ساز نبوده و لعنت خداوند را به دنبال دارد. شهرداری اگر بودجه تخصیصی وزارت کشور را صرف طرح زنده گیری، عقیم سازی، واکسیناسیون و رهاسازي در حاشیه شهرها را اجرا کند در بازه زمانی ۴ تا سال زاد و ولد سگها کنترل می شود. سگهای گله و سگهای خانگی نژاد بزرگ دلیل حمله به دیگران هستن که برای این کار تربیت شده اند. سگهای پرسه زن خطرناک نیستن مگر در مواردی که به قصد دفاع از خود در قبال آزارگریهای آدمیزاد از خود دفاع نمایند. هرگز گفته نمی شه که به حیوانات آزار نرسانید. بسیار دیده ایم که حیوانی در گوشه ای نشسته یا خوابیده، و آدمیزاد بزرگ و کوچک بهش سنگ زدن یا ... اگر رفتار انسانی داشته باشیم در قبال حیوانات و سازمانی درستکار متولی کنترل اصولی سگها باشد، این مشکل حل می شود اما حیف و صد حیف که مثل سایر موارد قصدی برای حل معضل نوجود ندارد و چاره در حذف فیزیکی دیده می شود که بسیار وحشیانه است و لعنت خداوند را به دنبال خواهد داشت. یادمون رفته روایاتی را که از معصومین درباره مهربانی با حیوانات گفته شده و برای همین روزبروز در بیچارگی بیشتر غوطه وریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
مشکل شما اینه که با واقعیت ها کنار نمی آیید.
آخه یکبار تا حالا از کنار یک دسته ۱۰ الی ۲۰ قلاده ای سگ در کنار خیابان رد شده اید؟
کاملا هم خطرناک هستن
ببینید در جامعه به چند زن و بچه و حتی مرد حمله کرده اند
اول برو واقعیت ها را نگاه کن و بعد نظر بنویس
الین رهایی
|
Germany
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
9
7
کشتار سگهای بلا صاحب بر ضد اسلام است و سالهاست می‌کشید پس خداوند چی ، چرا بر خلاف کتابش عمل میکنید . راه حل نبود سگهای بلا صاحب ده سال صبوری است که بعد از عقیم شدن و انتقال آنها به مناطق خارج از شهر به همراه غذا رسانی همیشگی تا عمرشان به طور طبیعی به پایان برسد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
با این حساب کشتن موش های فاضلاب هم خلافه!
جمع کنید این کاسه کوزه حامیگریتونو!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
4
7
بخدا شبها تا سوپری جرات نمی‌کنیم بریم، ازبس حامیان حیوانات به اینا غذا میدن و بی رویه زیاد شدن، دوستانی که میگن نماینده اشتباه گفته حتما مرکز شهر زندگی میکنند و به فکر مایی که در حاشیه هستیم توجه نمیکنند که امنیت جانی هم نداریم
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
لطف کنید بیخود گناه را بر گردن حامیان حیوانات نیندازید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
کسی منکر معضل سگهای بدون صاحب و مخاطرات ناشی از اون نیست. ا
ما راه حل کشتن این سگها نیست. راه حل همونیه که خانم دکتر شجاع ارائه کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2
0
کاملا درست است و این موجودات خطر زیستی هستند
نمی دونم چرا بعضی ها سگ مقدس کردند!!! معلوم است که ثروت هنگفتی از این حامی بازی ها به چنگ اوردند!
تنها راه چاره خلاص کردن بدون درد این موجودات موذی است
فرقی بین سگ و موش فاضلاب وجود دارد مگه؟
ناشناس
|
France
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2
0
نماینده بسیار درست فرمودند
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
2
پرورش سگهای خانگی منجر به تقویت NGO های حمایت حیوانات و این تقویت منجر به غذادادن به سگهای ولگرد در نهایت بروز حیوان گزیدگی و نهایت مرگ ناشی از بیماری هاری
16 نفر مرگ هاری در سال در کشور فاجعه است
راه اندازی کمیته اتلاف سگهای ولگرد شهرداری و انتقال بودجه سلامت به سازمان دامپزشکی
سالانه میلیادرها اعتبار سلامت صرف پروتکل هاری گزیدگی میشود وقتش هست که این روند با تزریق اعتبارات به دامپزشکی بمنظور کمک به کمیته اتلاف و عقیم سازی قطع شود
دکتر.. خراسان رضوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
2
دوستان باید باتوجه به شرایط کشورمان تصمیم گیری شود ، خوب اگر کشتن سگ گناه دارد پس کشتن گوسفند و گاو و سایر احشام و طیور گناه ندارد . cnvr هم برای درصد کمی از سگهایی که به پناهگاه ها تحویل داده شده ، انجام می شود و بقیه یوتانایز می شوند.
این مراکز هم در تعداد معدودی از شهرستان ها وجود دارد و در اکثر شهرستان های کشور نه مرکزی برای cnvr وجود دارد ونه معدوم سازی سگهای بلاصاحب(ولگرد) و به همین دلیل تعداد این سگها رشد فزاینده ای داشته است بطوری که در حاشیه شهرها و یا روستاها مملو از جمعیت سگ های بلاصاحب شده است و به همین دلیل الآن خطر انتقال بیماری هاری بخصوص در روستاها بسیار زیاد است .
بنابراین بهتر است در شهرهایی که فاقد مراکز نگهداری از سگهای بلاصاحب و امکانات برای عملیات cnvr هستند ، معدوم سازی انجام شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2
3
این بنده خدا وقتی دید مسئله را نمیتوند حل کند ، داره صورت مسئله را با ازبین بردن سگ های بدون حامی پاک کند. برادر عزیز چرا اینقدر خشونت ، این موجود خداوند گناه دارد، زحمت بکش دستور بده جمع کنند دریک مکان مشخص که توسط شهرداری ها ایجاد شد.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
2
با سلام
درود بر انسان های آگاه، محترم و باشعور
متاسفانه شرایط به گونه ای شده که هر نوع نقد یا مخالفت یا موافقتی با الفاظ زشت و توهین و قضاوت و اتهام پاسخ داده می شود!!!
اتفاقا بسیاری از همین چالشگرها و نقادان میان دو طرف، خودشان ذی نفع اند و دیگران را متهم می کنند.
برای نمونه مثلا پیمانکارانی هستند که نان شان در کشتن است و البته پول "اتلاف" می گیرند و سگها را قبل از اتلاف به منطقه ای دیگر منتقل و رهاسازی می کنند و این چرخه باز تکرار می شود...
دوستان عزیز! واقعا اگر کارشناس یا مدیر یک سازمان هستید، منصفانه و مستقل نظر بدهید. اگر هم مطالعات جهانی وداخلی را نخوانده اید اصلا نظر ندهید. با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
3
3
کاش خودتون جای این زبون بسته‌ها بزارین اینها حق زندگی دارن چرا خودمون مسلمان میدونم وقتی به مرگ این موجودات با وفا رامین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2
4
بنده به عنوان یک دامپزشک میگویم با توجه به شرایط کشور ما امکان زنده گیری و عقیم سازی و سایر راه حل های پیشنهادی حامیان حیوانات قابلیت اجرایی ندارد از طرفی نگهداری این حیوانات در پناهگاههای سگها خود باعث شیوع بیشتر بیماری و زجر کشیدن بیشتر این حیوانات می شود همچنین زنده گیری این سگها و کشتن آنها به طریق مرگ آرام با شرایطی که ما اجرا می کنیم بیشتر وارد آوردن درد و زجر شدید به این حیوانات است مثلا استفاده از سولفات منیزیوم با توجه به مضرات بسیار زیادی که این سگهای ولگرد در آسیب رسانی به محیط زیست و شیوع بیماریها و ایجاد رعب و وحشت و آسیبهای انسانی دارند به نظر بنده بهترین راه حل برای این موضوع به دور از نظرات احساسی و گاها سیاسی و ایجاد جو منفی و احساسی توسط عده ای از حامیان حیوانات که اکثرا کمترین دانش و تجربه ای در این خصوص دارند و به غیر از ایراد گرفتن و ایجاد مسایل حاشیه ای توانایی ارایه راه حل عملی و درست ندارند و یا راه حلهای ارایه شده قابلیت اجرا ندارد هر چه سریعتر برای جلوگیری از تبدیل شدن این موضوع به یک معضل بزرگ ادارات محیط زیست و شهرداریهای هر شهرستان با هماهنگی نیروی انتظامی اقدام به معدوم سازی این حیوانات نمایند حتی معدوم سازی این سگهای ولگرد به نفع سلامت بیشتر سگهای صاحبدار مخصوصا سگهای با ارزش گله در روستاها می باشد و سهم قابل توجهی در کاهش بیماری در سایر سگهای صاحبدار شهری و روستایی دارد و در اصل این قضیه به نفع حامیان حیوانات و صاحبان آنها می باشد خواهشمندم در این خصوص احساسی و سیاسی با قضیه برخورد نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
مرحبا
بهتره بهجای ادای روشنفکر دراوردن ، منطقی فکر کنیم
د.عزیزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
2
2
تزاید خارج از کنترل حیوانات غیرمولدغذایی در محیط شهری بسیار خطرناک است و حتما نیاز به بررسی راهکارهای کنترلی دارد . اینکه یکی از راهکارها یوتانایز یا کشتن آنها با اصول بین‌الملل هستش ، کاملا درست و قابل اجراست ؛ همچنانکه در بسیاری از کشورها نظیر استرالیا در مورد گربه‌ها این کار با بمب سیانور انجام میشود . مقالات متعددی در این باره هست که کشتن حیواناتی مانند سگ و گربه و دیگر حیوانات غیر مولد تایید شده هستش . اینکه افرادی بدون آگاهی و واکاوی خسارات جانی و مالی تزاید این حیوانات به رد کشتن آنها نظر میدن جای تامل دارد . عقیم سازی زمانیست که دولت بودجه‌ی مناسبی به جمع‌آوری و راهکار درمانی تخصیص دهد که تا حال حاضر نه بوده و نیست و نخواهد بود ؛ لذا راه معقول و کنترل هرچه‌سریعتر این معضل بسیار مهم بهداشتی جامعه کشتن و معدوم سازی این حیوانات ولگرد است.
نظر شما
ادامه