کد خبر: ۷۸۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: بعد از تلف شدن ببر باغ وحش مشهد، حالا با فاصله کمی شیر همان باغ وحش به نام «ریشا» تلف شد، این در حالی است که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست حال این شیر را رو به بهبودی دانسته بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از حیات، چندی پیش بود که خبرنگار حیات، پس از رسانه‌ای شدن وضعیت وخیم شیر باغ وحش مشهد (ریشا) به سراغ «علی سلاجقه» رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست رفت و از او درباره حال این حیوان باارزش سوال پرسید.

سلاجقه که در ابتدا همه چیز را تحت کنترل دانست، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به باغ وحش‌ها نظارت کافی دارد و معاونت تنوع زیستی و طبیعی سازمان و دفتر حیات وحش اقدامات لازم را انجام می‌دهند و تمام باغ وحش‌های کشور مورد نظارت کامل قرار گرفته‌اند اما آنچه که درباره این شیر در باغ وحش مشهد اتفاق افتاده است کاملاً در حال رصد است و اعلام کرده‌اند که این شیر بیماری دارد و آخرین اطلاعاتی که دارم این بود که دامپزشک مربوطه اعلام کرد که بیماری آن رو به بهبود است.

اما با این حال این شیر روز جمعه ۱۰ فروردین تلف شد اما نکته‌ای که قابل توجه است این است که اگر این شیر رو به بهبودی بود پس چرا تلف شد و اگر در آن زمان ریشا هنوز از وضعیت بدی دچار بود، چرا آن موضوع رسانه‌ای نشد و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست او را در حال بهبود دانست.

چندی پیش بود که یک گونه مهم از ببرهای حیات وحش در باغ وحش مشهد به دلیل گوشت غیرقابل جویدن، تلف شد، این موضوع واکنش‌های زیادی را در پی داشت اما این بار نوبت به ریشا رسید و او هم در همان باغ وحش از بین رفت.

موضوعی که حائز اهمیت است مطالبه‌گری مردم در خصوص وضعیت حیات وحش و محیط زیست است، اگر مردم خود به فکر حیات وحش نباشند و برای حال بهتر حیوانات در خطر انقراض کاری نکنند، آیا شاهد تغیری هستیم؟

«دکتر فهیمه اسلامی» دامپزشک حیات وحش، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: شکارهای غیرقانونی، حیات حیوانات در خطر انقراض را تهدید کرده است.

دامپزشک حیات وحش بیان کرد: مردم باید در خصوص حیوانات در خطر انقراض، مطالبه‌گر باشند؛ آنها می‌توانند روند حفاظتی را بهتر کنند و از اقداماتی که علیه حیات وحش است، حمایت نکنند.

اسلامی با اشاره به نقش فعالانه شهروندان در خصوص حیات وحش، تشریح کرد: وقتی مردم به این موضوع اهمیت بدهند، قطعا کار سازمان حفاظت از محیط زیست راحت‌تر است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
3
محیط زیستی ها غالبا از حرفای بدون پشتوانه علمی زیاد میزنن
نظر شما
ادامه