کد خبر: ۷۸۰۵۷
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
نگاه شما:
پیش از این که بخواهم این متن را برای حکیم مهر ارسال نمایم، داشتم به این فکر می‌کردم یادداشتم را با چه عبارتی آغاز کنم تا بتوانم خشمی که در پشت جمله‌هایم پنهان شده است را با کلمات لطیف‌تری بیان کنم ...

نگاه شما:

قیف وارونه صدور مجوز مراکز درمانی و داروخانههای دامپزشکی

نویسنده: امضا محفوظ

پیش از این که بخواهم این متن را برای حکیم مهر ارسال نمایم، داشتم به این فکر میکردم یادداشتم را با چه عبارتی آغاز کنم تا بتوانم خشمی که در پشت جملههایم پنهان شده است را با کلمات لطیفتری بیان کنم. یادم میآید زمانی که فارغالتحصیل شده بودم و مانند هر دامپزشک دیگری در پی عشق به تاسیس کلینیک دامپزشکی کوچکی به نظام دامپزشکی استان مراجعه میکردم، ناگهان با انبوهی از فیلترها و جملات منفی مواجه شدم که «فارغالتحصیلی تازه اول مسیر است»، «امتیاز بازآموزی نداری»، «سابقه کار نداری»، «اصلا الان کلینیک نمیخواهیم»، «چه خبر است هر کس از راه میرسد میخواهد برایمان کلینیک باز کند»، «بروید خاک رشته را بخورید، بعدا در خدمت هستیم» و ...

رفتیم و آنقدر خاک خوردیم که نفسهایمان به شماره افتاد؛ آمدیم و گفتیم «آقا، ما به اندازه کافی از خاک سیراب شدیم، مدتها مسئول فنی شدیم و این در و آن در زدیم، پولمان را هم ندادند فدای سرشان، به هر حال باید از روزگار چند تا سیلی آبدار هم میخوردیم، کمی باید کتک هم بخوریم، این مجوز ما را محبت کنید منت بگذارید بر سرمان بدهید برویم یک گوشه کمی برای خودمان طبیب باشیم».

انبوهی از دستورالعملها را گذاشتند روی میز: «باید بروی اینجا تاسیس کنی، نکند متری کمی و زیادش کنی، کاشی خیلی مهم است، تا سقف کاشی نباشد ما اصلا خوابمان نمیبرد، اگر تجاری نباشد که اصلا حرفش را نزن و...»؛ هر چه گفتند چشم گفتیم، مبادا ناخواسته به رویاهای خودمان آتش بزنیم و آنقدر زخمی شدیم که سینهخیز کرکره کلینیک را بالا زدیم و کار را شروع کردیم.

کمکم داشت از لای زخمها کمی نور داخل میآمد. جنبهی اخلاق را رعایت کردیم، گرانفروشی نکردیم، تحمیل هزینه به صاحب کیس نکردیم، کارآموز و بازآموز با مجوز گرفتیم. پشت به پشت هم آمار میدادیم به اداره استان که فلان کردیم و بهمان کردیم، همه چیز و مرتب تمیز جلو میرفت که فهمیدیم واقعا انگاری همه چیز تمام شده و کابوسها رنگ رویای شیرین گرفتهاند و دیگر انگار نه خانی رفته نه خانی آمده است.

دیدیم بله، ما خواب! و دوستان در سیر و سیاحتاند، مجوز بیمارستان گرفتهاند ولی دکترشان اصلا حضور ندارد، دانشجوی دامپزشکی ویزیت میکند، دامپزشکان معروف هزار جا شیفت میدهند و این ساعت فلان کلینیک هستند، ساعت دیگر در جای دیگر، دامپزشک ویزیت میکند، مدرکش جای دیگر در کارخانهای مشغول به انجام خدمت است، خبر هم میآید که فلانی اصلا مدرک ندارد، جعلی است، کلینیک پشت هم و ردیف به ردیف تاسیس میشود و آشفته بازاری است که شتر با بارش را که گم میکنند هیچ، گوشتش را هم به سیخ میکشند.

ما که زوال نعمت کسی را نخواستیم، خوشحال هم میشویم ولیکن گند نزنید به سالهایی که چشم گذاشتیم برای پاس کردن امتحانات، هزینه کردیم تا طعم واقعی رسیدن به منزل مقصود را بچشیم. خسته‌تر نکنید تن رنجور دامپزشکهای از نفس افتاده را. با کدامین منطق و با چه سیاستی نظارت نمیکنید؟ تا اعتراضی هم میکنیم بیانیه ردیف میکنید که ما به صورت شبانهروزی در حال عملیات علیه متخلفانیم.

یک نفر که از علم دامپزشکی چیزی نداند، اگر یک سال در کلینیک دامپزشکی دام کوچک بچرخد، کم و بیش روتین کاری دستش میآید. هزاران نفر هستند که مهر به دست در پستوی کلینیکها با مجوز فرد دیگری مشغول به فعالیت‌اند. شهرهای بزرگ مانند شهرهای کوچک نیست که طرف را بشناسند و مثل این دامپزشکنمای اخیر لو برود. مرد همت باشید، حداقل ماهی یکبار سری به مجوزهای که صادر کردهاید بزنید و ارزیابی کنید ببینید چه خبر است. شرط میبندم شوکه میشوید، شاید هم میدانید، نشستهاید منتظر تا گزارشی برسد و روی آن اقدام کنید که دیدید چگونه مچشان را گرفتیم.

هر چیز سلسله مراتبی دارد؛ اگر قرار است خاک رشتهای را به سر بریزیم، همه باید در آن شریک باشیم. درمانگر غیرمجاز در شهرها دارد جولان میدهد. این ادعا نیست، بروید تحقیقهای خود را تکمیل کنید. مجوزهایی که سالها از تاریخ انقضای آنها میگذرد؛ دامپزشکانی که اصلا نمیدانند نظام استان در کدام خیابان است، مشغول کار هستند؛ ولی این محافظهکاریها و مصلحتاندیشیها یک روزی کار دستتان میدهد و آن روز دیر نیست.

 

انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
15
5
باید امتیاز لازم جهت صدور پروانه داروخانه دامپزشکی کاهش یابد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
0
16
دوست عزیز
متاسفانه حقایق تلخی را بیان کردید.
فاجعه از آنچه شما نوشید بسیار بیشتر است.
سپیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
0
14
والله ما میخواستیم مجوز کلینیک یا داروخانه بگیریم هزار تا سنگ جلوی پامون مینداختن اخرشم میگفتن نمیشه اما اخیرا میبینم بدون سابقه کار به دامپزشکان تازه فارغ تحصیل مجوز کلینیک و داروخانه داده میشه! میپرسیم امتیازتون چطور رسید میگن n ساعت وبینار بازآموزی شرکت کردیم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
خب شما داستان رو نگرفتی چی بوده. پول کلاسهای بازآموزی به جیب چه کسی میره؟ شما باید پول می‌دادید دوست عزیز!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
0
9
سلام
بنده ۳ سال است در استان ........ درخواست داروخانه دادم موافقت نکردند با ۱۸ سال سابقه.ولی به صفر کیلومترها دادن.بدون امتیاز لازم.با روابط.به یه دختر دادن که خودش حضور نداره.دو شغله ست.از ....... فقط مجوز تاسیس داره.۱۴ ماهه بدون مسئول فنی و بدون پروانه بدون اینکه خودش باشه با دوتا دختر دیپلمه داره کار میکنه ولی به من که نان آور خانه ام با ۱۸ سال سابقه نمیدن.چون رییس نظام حال حاضر استان با باند بازی و ارتباطات فامیلی و رفاقتی پروانه میده.حکیم جان لطف کن منتشر کن تا شدت ظلم رو همه بدونن.منت بذار منتشر کن.بعد میگن دامپزشکا بیکارن.نمیذارن حتی کار راه بندازیم.تصمیم گرفتم از دادگاه شکایت کنم حکم هم معلومه.
سپاسگزارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
0
6
متاسفانه کاملا درست است
دستورالعمل ها در سازمان پشت درب های بسته نوشته میشود
نظارت در پایین تر حد خود است
دوگانگی دیدگاه بین سازمان و نظام بیداد میکند
هیات های بدوی زور کافی ندارند
نظارتی برا فضای مجازی نیست
پت شاپ ها خدماتی درمانی دارند
وامصیبتااااااااااا
استانمازندرون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
5
8
همه این وضعیت را می دانند هیچ کس حاضر نیست شکایت کند حتی این همکار عزیز که مطلب نوشته میترسد اسم خودش را بگوید تشریف میارن اداره داد و بیداد که فلان کلینیک دو تا دامپزشک بدون مجوز دارند کار میکنند میگم خوبه بنویس شکایت مطرح کن رونوشت بزن نظام و سازمان اگر از دو تا همکار دیگه امضا بگیری چه بهتر من پوستش و میکنم میگه نه دکتر جان ما اهل نون بری نیستیم خدا گواه است که حتی یک نفر در این چند سال شکایت مطرح نکرده فقط ...... مجازی میگید وظیفه نظام و اداره است که برخورد کنه با کدوم مدرک بکشمش پای میز محاکمه میری بازدید همکار پروانه دار میگه منشی یا کاراموز دانشجویه میاد پادویی میکنه بیطار ها و پیرادامپزشکا هم که همه زیر چتر یه دامپزشک مخفی شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
شما دارید از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنید.
اگر واقعا عزم داشتید که به وظایف تان عمل کنید همین قدر که یک نفر یک اطلاع جزئی به شما بدهد باید آنر به عنوان یک سر نخ در نظر بگیرید و تا به سرانجام رساندن موضوع آن را دنبال کنید.
کاش هر کدام از ما نقایص خودمان را قبول می کرد و دنبال پیچاندن موضوع نبودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
به به کارمند دولتی که وظایف خودشو نمیدونه. دوست عزیز نظارت وظیفه دولته نه وظیفه بخش خصوصی. شما بدون شکایت بخش خصوصی هم وظیفه تون نظارت و بازرسیه.
دکتر نصیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
شما کاملا درست می‌فرمایید وقتی من دامپزشک میترسم اسم خودم رو بگم و بعد به صورت ناشناس فقط از همه انتقاد میکنم حق ندارم بگم چرا فلان کار خرابه؟؟
این به ما دامپزشکان برمیگرده که جرات ایستادگی جلوی تخلف رو نداریم و از همه طلب داریم .من به همکار کلینیسین گفتم شما از پیرادامپزشک متخلف شکایت کن من شاهد شما میگه صبر کنیم شاید دست از طبابت برداشت.!!
وقتی همکار من می‌ترسه از همکار متخلف شکایت کنه چرا از دست اداره کل و نظام شاکی هست؟چون یه اشاره کرده بقیه کارشون رو بزارن برن دنبال متخلف تا اون شخص ترسو مشکلش حل بشه.
دوستان گرامی کارگروه ماده دو نظام در هر استانی که تشکیل شده وظیفه دفاع از حقوق همکاران مشغول به کار و پیشنهاد برای کار به متقاضیان جدید رو داره ولی وقتی همه می‌خوان در مرکز استان کار کنند و تمام مناطق دورتر خالی از دامپزشک هست چرا توقع دارند با تقاضای اونا موافقت بشه ؟ مگه همه همکاران روز اول مرکز استان بودند خود من بعد از ۲۰ سال هنوز روزی ۵۰ کیلومتر میرم و ۵۰ کیلومتر میام منزل.
مگه من دوست ندارم بغل خونه خودم باشم.
باید منطقی حرف زد و منطقی فکر کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
1
3
اداره دامپزشکی میاد بازدید خودش نمیبینه؟!ده بار از خود استان اومدن دیدن هیشکی نیست.کو قانون؟!تعزیرات اومده طرف رو جریمه کرده به اداره نامه داده چرا فلانی پروانه نداره.رسما نامه داده تعزیرات.چرا اداره پیگیری نکرده و نخواهد کرد؟مشکل من در استان مازندران نیست که.نوشتم خب حکیم مهر نذاشته.اداره منتظر شکایت امثال منه؟!چرا خودش میاد بازدید و به عینه میبینه هیچ اقدامی نمیکنه؟جوابش روفکر کنم همه میدونن.
dr vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
2
5
همکاران عزیز وضعیت کار درمان و داروخانه فاجعه هست
برخی از دوستان که کلینیک ندارن یا داروخانه گمان میکنن چه پولی در این دامپزشکی ریخته شده ولی زمانی که وارد این مشاغل میشن متوجه میشن جای اشتباهی سرمایه گذاری کردن
در استان ما در مدت ۱سال سه کلینیک جمع شد اگر درآمد باشه طرف جمع نمیکنه
مهمترین عاملی هم که باعث شده همکاران دنبال مطب و داروخانه باشن درآمد پایین مسئول فنی هست اگر مسئول فنی حقوق خوبی داشته باشه کسی دنبال مطب و داروخانه نمیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
در شهر ما یک کلینیک و سه تا داروخانه طی ۲ سال اخیر جمع کردن. علتش کاهش جمعیت دامی و همچنین افزایش تعداد افراد بدون مجوز هست. کاردان می‌ره درمان و جراحی می‌کنه و دارو هم میفروشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
شما نگران و دلسوز بقیه نباشید.برای ندادن مجوز به بنده با ۱۸ سال سابقه بهانه نیارید که همه جمع کردن.این حق من و امثال من هست.درآمد نداشته باشه خود همکار تصمیم میگیره و میبنده.شمااگر درآمد ندارید ببندید نه که جلوی بقیه رو هم بگیرید.هرچند بنده دقیق میدانم داستان چیست.
دارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
داستان‌ چیست ؟
dr vet
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
همکار عزیز با ۱۸سال که پروانه بهتون ندادن امیدوارم هر چه سریعتر پروانه بگیرین و مشغول پول پارو کردن بشین ?از شما با اینهمه سابقه بعیده دنبال این کار میرین ?‍♂️الهی همه مطب و داروخانه بزنن پول پارو کنن?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ارتباطی هم به شما نداره که بعیده یا نه.۳ ساله دنبالشم و نمیدن احتمالا شما رو هم قشنگ میشناسم.دعا کنید کار به دادگستری نکشه چون داروخونه شمارو هم خواهم بست همونجوری که تعزیرات حکومتی علیه شما طومار نوشت ولی اداره دامپزشکی بخاطر .............. نذاشتن ..........
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
2
4
یک عده ای متاسفانه در نظام یا اداره دامپزشکی با سخت گیری های بی مورد در صدور مجوز و یا تمدید ان قصد سنگ اندازی دارند و قصد انجام نارضایتی عمومی است و گرنه من با سی سال سابقه و سوابق تدریس و مقاله و کتاب چرا باید با صرف پول و وقت زیاد در انتظار تمدید پروانه باشم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تمدید رو نظام انجام میده نه اداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
1
7
از زمانی که صدور پروانه ها به نظام داده شده وضعیت این است دلیلش هم اینه که نظام فقط دنبال درامده و کارکنان اون افرادی هستند که اینجا سمت دولتی ندارند و چند سال بعد نیستن و تجربه ای ندارن و طبعا چون استخدام نیستند از پیگیری بعدی هم هراسی ندارند ، اتلاف زمان همکاران و در کمال تعجب تمدید پروانه تاسیس همزمان با تمدید پروانه فعالیت و تخلفات متعدد و انحصار و رانت بازی در صدور پروانه ها و دریافت مبالغ زیاد از نتایج انتقال صدور پروانه ها به نظام هست ، درسته اداره خواسته از وظایف بروکراسی خودش کم کنه ولی واقعا اینکار ظلم به فعالین درمانگر و داروخانه دار و مراکز مایه کوبی هست کاش دوباره این امور به اداره دامپزشکی برگرده که لاقل قانونی باشه و فرد پاسخگو باشه و از این هزینه های بیخود هم خلاص بشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دقیقا همینطوره.
دست اداره بود کاملا قانونی عمل میکرد.الان برای من همه موافقن جز رئیس نظام استان که داره به نفع فامیل و رفیق خودش عمل میکنه.نظام عملا معدن ....... شده و ظلم به همکار.امیدوارم هرچه زودتر صدور پروانه ها برگرده به سیستم اداری.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
1
9
راهکار انحلال نظام هست
چون مجبور هست برا تهیه هزینه ها دست به هر کاری بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
بله.سو استفاده از جایگاه و ........... بی حد و حساب
دامپزشک ۳۰
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
0
3
از حکیم مهر خواهمشندم کامنت من رو حتما بزارن
همکاران عزیز زیر کامنت من تعداد درمانگرهای غیرمجاز رو فقط با قید عدد ثبت کنید.شاید راه کاری پیدا بشه
شهر خودم ۳ نفر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
به اندازه موهای سرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
1
3
متاسفانه کاملا مواردی که ذکر شده صحیح و به حق می باشد. وقتی یک درمانگر غیر مجاز شده عضو نظام دامپزشکی و اتفاقا به عنوان ...... هم منصوب شده دیگه قراره چه گلی به سر بقیه بزنن. خب این قبیل افراد کم نیستن. شما توقع داری کسی به دادت برسه. نه عزیزم. برو یه جا مسئول فنی شو و بصورت غیر مجاز هم کار کن و برا اعضای نظام هم کف و هورا بکش. ببین چقدر محبوب میشی. تازه کارشناسی صدور پروانه هم بهت میدن.
پاسخ ها
dr vet
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
درود دکتر عزیز حرف دلمونو زدی کارشناسا نظام با همکاری رئیس نظام چه میکنن صدجا دیگه هم دارن کار میکنن
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خب خودتون رای دادین که عضو نظام شده! رای نمیدادین!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
2
4
اقااااا مجوز داروخانه و مایه کوبی را ازاد کن، سنگ نیندازید ، و بازنشستگان دولتی سازمان که حقوق دولتی میگیرند چرا باید جواز مایه کوبی و داروخانه بگیرند ؟ یک جوان صفر چطور باید خرج خود را تامین کند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
نظام به نفع خیلیا داره کار میکنه و عملا جلوی اشتغال بقیه رو گرفته ...................
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بازنشستگان دولتی مجوز میگیرند چون معمولا شورای نظام استان چند عضو دولتی داره که هوای همدیگه رو دارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
1
3
درامد داروخانه ها چقدره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
عرفا ۳۰ درصد ولی آقایون بالای ۸۰ درصد سود دارن.با گران فروشی و تخلفات عدیده که اداره دامپزشکی و نطام فقط سکوت میکنه.حالا مسئول فنی خطا نکرده میندازنش زندان.
به امید منحل شدن نظام دامپزشکی در تمام استانها و برچیده شدن بساط ظلم و بی عدالتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
نهایتا ۲۰ درصد
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
0
12
دوستانی که موافق انحلال نظام هستند مثبت بزنن و دوستانی که مخالف انحلال نظام هستن منفی بزنن
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کارآیی خاصی نداره ..فقط یسری موانع گذاشته جلو پای همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
شما برو نظام یه چیزی گردن بگیر کار غیر قانونیت رو برات سه سوت انجام میدن.

انحلال نظام واجبه وگرنه کار به جاهای باربک خواهد کشید.
بهنوش اسدی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
0
4
درود
وقتی من نوعی با رتبه زیر هزار کنکور رفتم دامپزشکی خوندم و فلان دانشگاه آزاد کنار من چند سال متوالی بدون کوچکترین امکاناتی بالای صد و پنجاه تا پذیرش کرده با رتبه های چند ده هزار....چه انتظاری دارید همکار محترم..باید مثل قارچ وقتی صبح بیدار میشید سر هر کوچه کلینیک و داروخونه سر دربیاره...
dr vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
1
1
دوستان و همکاران خدایی در کلینیک و داروخانه حلوا خیرات نمیشه خیلیا جمع کردن
دوستان و همکارانی که انگیزه برای مطب و داروخانه دارن آیندتون خراب نکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
لطفا شما برای بقیه نسخه نپیچید و اول از همه شما داروخونه تون رو جمع کنید برید ۴۰ میلیون پول بگیرید و مسئول فنی شید ....... .مرگ خوبه ولی برای همسایه.
دوستان گرامی درامد داروخونه عالیه اگر بده چرا نمیبندن آقایون و خانومها؟!به این دروغها باور نکنید اصلا.بزودی بساط این انحصارها برچیده خواهد شد.
dr vet
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
ای داد بر ما ای وای بر ما ?‍♂️دوست عزیز بنده کلینیک دارم نه داروخانه ولی تا جایی که میدونم پولی در این دامپزشکی نیست انقدر هم حرص نزننین ان شاالله مجوز داروخانه میگیرین و به زودی سرمایه دار میشوین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
0
2
در این حوالی چی درسته که وضع دامپزشکان درست باشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
در منطقه ما به یه خانم دکتر با ۳ سال سابقه که امتیازشم نمیرسید بخاطر ارتباط فامیلی با ......... پروانه دادن با ۳۰ هزار جمعیت دامی منطقه.من به چشم دیدم ایشون هر ماه بالای ۱۰۰ میلیون تومن سود خالص دارن اونوقت میان اینجا برای همکاران تعیین تکلیف میکنن.دروغه.رشته دامپزشکی عالیه اگز نظام بذاره و اگر اداره دامپزشکیی قانون رورعایت کنه.
نظر شما
ادامه