کد خبر: ۷۷۹۸

حکیم مهر - مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اجرای پروژه پرورش قزل آلا در شالیزارهای تالش، گفت: این پروژه به مساحت بیش از 15 هزار متر مربع و با توزیع 131 هزار بچه ماهی قزل آلا به اجرا درآمده است.

‌حجت سعیدی اظهار کرد: این پروژه در مزارع شالیزاری بعد از برداشت محصول کشت دوم یکی از راههای مناسب برای تولید پروتئین مورد نیاز جامعه است.

وی گفت: با توجه به افزایش درخواست مواد غذایی به خصوص پروتئین حیوانی و محدودیت منابع تولید در اکثر نقاط جهان که کشور ایران و استان نیز از این قاعده مستثنی نیست، اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند.

سعیدی افزود: پرورش ماهی قزل‌آلا در شالیزار یکی از راههای استفاده بهینه و چندمنظوره از منابع کشاورزی است که با کاهش دمای هوا از نیمه دوم مهرماه شروع شده است و در یک دوره پنج تا شش ماهه با رسیدن به رشد استاندارد قابل عرضه به بازار مصرف می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان یادآور شد: با اجرای این پروژه علاوه بر استفاده اقتصادی مطلوب و بهینه از اراضی شالیزاری در فصول غیر زراعی، از بین بردن بیکاری پنهان و افزایش درآمد کشاورزان در نیمه دوم سال در بین خانوارهای روستایی و از سوی نیز موجب غنی‌سازی اراضی شالیزاری می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه