کد خبر: ۷۷۸۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر - نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر گفت: بهانه‌تراشی دامپزشکی خوزستان به صادرات ماهی ضرر می‌رساند.
نجم بیت‌ چنعان اظهارداشت: مزیت آبزیان و به ویژه ماهی‌های پرورشی از آنجا که از نظر اقلیمی و فرهنگی و فرهنگ مصرفی مردم تقرب بسیار زیادی بین مناطق جنوبی ایران و عراق موجود است علاقه‌مندی مردم عراق به مصرف کالای تولید شده در ایران بسیار زیاد است.
وی افزود: یکی از اقلام برجسته این کالاها ماهی‌های پرورشی گرمابی است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر ادامه داد: در این راستا و برای نخستین‌بار در تاریخ پرورش این گونه آبزیان در دو مجتمع بزرگ در خرمشهر و اهواز راه‌اندازی شده است.
بیت‌ چنعان تصریح کرد: خرمشهر به عنوان نخستین مجتمع با تشکیل نخستین اتحادیه در سطح خوزستان پیش قراول سامان‌دهی در این امر استراتژیک که یکی از مصادیق امنیت غذایی است به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: پس از سقوط رژیم بعث عراق با توجه به نیاز بازار عراق و نزدیکی مجتمع پرورشی شهید احمدیان خرمشهر، اعضای اتحادیه اولین کسانی بودند که با تحمل ریسک فراوان وارد این بازار شده و توانستند کالای مورد علاقه مردم عراق را معرفی و جای بزرگی برای آن در بازار عراق پایه‌گذاری کنند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر خاطرنشان کرد: بعد از راه‌اندازی صادرات از مرز شلمچه که تنها مرز قابل دسترسی به عراق در خوزستان بود اولین محموله‌ها به آسانی و با همکاری فرمانداری که متولی امور شلمچه نیز بود انجام گرفت و تاکنون ادامه دارد.
وی افزود: در چند سالی که از این امر می‌گذرد تاکنون از جانب عراقی ها هیچ گونه مانع و اشکال‌تراشی و محدودیتی برای این کالا قائل نبوده و نیستند.
بیت‌ چنعان ادامه داد: اخیراً دامپزشکی خوزستان که که به تازگی دچار تغییر و تحولات مدیریتی شده است اشکالاتی مانند شست‌وشو و بسته‌بندی بهداشتی بر این صادرات وارد آمده که نه تنها باعث سردرگمی اتحادیه آبزی پروران و اعضای آن شده بلکه چنانچه این مسئله و مانع تراشی‌ها ادامه داشته باشد هزینه هایی بالغ بر دو هزار ریال به هر کیلوگرم ماهی صادراتی افزوده خواهد شد که این باعث ضرر و زیان به تولیدکنندگان خواهد شد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خرمشهر تصریح کرد: البته این موضوع با اعتراض شدید اعضای اتحادیه آبزی پروران خرمشهر واقع و در حال پیگیری است.
بیت‌ چنعان گفت: اتحادیه آبزی پروری خواستار تطبیق تمام شرایط  بهداشتی و بسته‌بندی است و در این راستا گام های خوبی برداشته شده اما اگر مسئله به صورت تحمیلی و خارج از حیطه قانونی باشد در برابر آن مقاومت خواهیم کرد.
وی اظهارداشت: در این راستا این مسئله از طریق فرمانداری خرمشهر و پس از آن استانداری خوزستان پیگیری و راهکارهای لازم نیز دریافت که امیدواریم منجر به رفع این مشکل شود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
-
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
خوبه تو ایران یکی هم که کار اصولی و بهداشتی و درستی انجام بخواهد بدهد همه به جای تشویق ایراد میگیرند تو کشورهای دیگه علاوه بر کیفیت کالا بسته بندی کالا هم مهم است حتی هر کارگاه و کارخانه ای روانشناس صنعتی دارد که در مورد بسته بندی و شکل کالا نظر میدهد.
پزشک متخصص داخلی
|
-
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
اینم شده جریان مرغ زنده و بسته بندی کسانی مثل اقای چنعان که خبری و اطلاعی از بهداشت عمومی و بیماریهایی که از ان طریق منتقل میشود ندارند ایراد میگیرند اقای چنعان مساله بهداشتی را از کاردان ان باید پرسید
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
حال اگر مصرف کننده از بهداشت هیچ سر در نیاورد هرچه را میشود به او داد که بخورد این خلاف اسلام است
دکتر مسوول فنی
|
-
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
اقای بیت چنعان پول فدای بهداشت یا بهداشت فدای پول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما چرا حرص میخورید بازرگانان کافی پول دارند
;کارشناس بهداشت موادغذایی
|
-
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
0
0
ای بابا آقای چنعان اینم شدتشکروخسته نباشی!!!بهتره بدونین مسئولین بفکرآینده هستندکه بهداشت عراق سروسامان میگیره!!بعدتابخاییم به خودمون بیام وارداتشون میشه ازترکیه!!!یکم آینده نگرباشیم وبفکراقتصادکشور
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
0
0
سلام عليكم.هر چند جواب دادن به شما متخصصان دلسوز خیلی دیر داده میشه اما شما اول منزل خودتون را مرتب کنید بعد بفکر خارج کشور و اسلام و آینده.... اینگونه نظریه پردازیها .....باشید. هیچ شهروندی نیست که محلات فروش ماهی مصرفی داخلی را ندیده باشد اگر ............ وجود داشت .اول ماهی فروشیهای خوزستان را درست میکردید .حالا دیگه از بهداشت حرف میزنید اول بروید محدوده کار خودتون را بهداشتی کنید بعد بفکر صادر کردن بهداشتتون بخارج از کشور باشید.بیت چنعان- نجم بیت چنعان
نظر شما
ادامه