کد خبر: ۷۷۷۲۲

حکیم مهر: سرپرست اداره دامپرشکی شهرستان حمیدیه: نمونه برداری از یک مورد الاغ مشکوک به بیماری هاری در روستای مراونه ماهور شهرستان انجام شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «سیده مریم موسوی امین» سرپرست اداره دامپزشکی حمیدیه در تشریح این خبر گفت: با گزارش یک مورد الاغ مشکوک به بیماری هاری از سوی اهالی منطقه، نمونه برداری توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان با رعایت کلیه موازین بهداشتی و حفاظت شخصی صورت پذیرفت و نمونه مغز اخذ شده به مراجع آزمایشگاهی جهت تشخیص نهایی ارسال شد.

موسوی امین با اشاره به اینکه بیماری هاری که یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان می باشد افزود: بعد از اخذ نمونه آزمایشگاهی نسبت به معدوم سازی مطابق پروتکل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور با همکاری دهیاری صورت پذیرفت .

سرپرست اداره دامپزشکی حمیدیه همچنین گفت: پایش، مراقبت و رصد بیماری هاری در روستای مراونه ماهور توسط اکیپ های دامپزشکی شهرستان در حال انجام می باشد که در همین راستا سگ های گله روستاهای نزدیک تحت پوشش واکسیناسیون هاری قرار گرفته اند.

وی افزود: هاری نوعی بیماری ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه‌ها می‌رود و شروع به تکثیر کرده و انسان و سایر پستانداران خونگرم درگیر بیماری شده و بیمار محکوم به مرگ است.

وی مهمترین راه پیشگیری از بیماری هاری را تزریق واکسن در حیوانات دانست و گفت: از دامداران درخواست می شود با مشاهده علایم هاری از قبیل آبریزش، نعره زدن، ترس از آب و نور، دویدن های بی هدف و حمله به اهالی، در اسرع وقت موضوع را جهت پیگیری های بیشتر به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

 

نظر شما
ادامه