کد خبر: ۷۷۶۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا:
«امین آقایی» افزود: پس از نمونه‌برداری از پرندگان تلف شده و بررسی نتایج آزمایشات و سایر بررسی‌های صورت گرفته، علت تلف شدن این پرندگان از سوی اداره دامپزشکی بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان اعلام شد ...

حکیم مهر: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا از تلف شدن چندین قطعه پرنده مهاجر پلیکان بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «امین آقایی» امروز دوم بهمن ماه با بیان اینکه در پی گزارش محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش سلکه مبنی بر مشاهده چند قطعه پلیکان تلف شده، اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های لازم که با شبکه دامپزشکی شهرستان انجام شد و برمبنای نمونه‌برداری از پرندگان تلف شده و پس از بررسی نتایج آزمایشات و سایر بررسی‌های صورت گرفته علت تلف شدن این پرندگان از سوی اداره دامپزشکی بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی پرنده‌های تلف شده جمع آوری و سپس دفن بهداشتی شدند، افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصول سرد سال که پرندگان مهاجر از منطقه سیبری به مناطق گرمسیر جنوبی مهاجرت می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود زیرا ایران نیز از کریدورهای مهاجرت آنهاست اما وقوع بیماری در سایر فصول نیز دور از انتظار نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا گفت: آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان، متاسفانه از بیمارهای مشترک بین انسان و پرندگان است که در صورت انتقال ویروس به جمعیت دیگری از پرندگان و یا انسان موجب مشکلات حاد و تلفات جدی برای انسان و در جمعیت طیور است.

آقایی با اشاره به تعداد قابل توجهی مرغداری در سطح شهرستان، از شهروندان خواست برای جلوگیری از انتشار بیماری، از شکار غیرمجاز و تهیه پرندگان مهاجر در بازارهای محلی جداً خودداری کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان،وی با اشاره به ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده پرندگان آلوده سریعاً موارد را به نزدیکترین محیط بانی، اداره دامپزشکی و یا مرکز بهداشت گزارش دهند تا اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار این بیماری به عمل آید.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
0
2
واقعا امیدوارم همین مورد باشه اما استانهای دیگم باید به دقت بررسی کنن که گسترش نیابه و اطلاعات کافی از طریق رسانه ها به مردم عامه داده بشه که مشکلی پیش نیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
0
0
سلام دوستان تا حالا واکسن آنفلوانزا فوق حاد واسه انسان ساخته شده؟
نظر شما
ادامه