کد خبر: ۷۷۴۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از مسمومیت 59 راس دام سنگین در یک دامداری در زنجان خبر داد و گفت: لاشه همه دام‌های مذکور در کشتارگاه زنجان توقیف شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از موج رسا، «دکتر محمد‌باقر حاج کاظمی» با بیان اینکه علت مسمومیت این دام‌ها دقیقاً معلوم نیست و در حال بررسی است اظهار کرد: تا زمانیکه علت مسمومیت دام‌ها مشخص نشود از توزیع آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان عنوان کرد: نمونه‌برداری‌های لازم جهت آزمایشات لازم انجام شده و نمونه‌های اخذ شده در آزمایشگاه‌های مرجع کشور در روند انجام آزمایشات تشخیصی قرار گرفته است که با توجه به اهمیت موضوع و لزوم انجام تمامی آزمایشات ضروری این پروسه ممکن است زمان‌بر باشد و فعلا نتیجه قطعی اعلام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعداد لاشه‌ها زیاد می‌باشد علاوه بر بهره گرفتن از نیروهای خبره و امکانات آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی کشور از کمک و امکانات دانشگاه‌های مرجع نیز در بررسی‌ها آنها استفاده می‌گردد.

حاج کاظمی افزود: لاشه همه دام‌ها در کشتارگاه‌ها بعد از کشتار مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر کوچکترین شکی نسبت به سلامت گوشت ها در کشتارگاه وجود داشته باشد اجازه توزیع داده نمی‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: لاشه‌های این دامداری نیز توقیف بوده و بعد از دریافت نتیجه آزمایش‌ها نسبت به تعیین تکلیف گوشت‌های استحصالی تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حاج کاظمی
|
Germany
|
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
0
2
مهم
حتما عنوان اصلاح شود به :

(ذبح اضطراری ۵۹ راس دام سنگین در اثر مسمومیت در یک دامداری در زنجان )

همانطور که در متن هم آمده است، این دامها در دامداری کشتار شدند، به کشتارگاه منتقل شدند، بعد از بازرسی گوشت آنها توقیف شد، منتظر نتایج آزمایشگاهی هستیم تا در مورد مصرف یا عدم مصرف گوشت حاصله تصمیم گیری شود.
پاسخ ها
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
با سلام و احترام،
اصلاح شد.
دامپزشک همه فن حریف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
0
2
جای دکتر بازرگانی خالی .... :(:(
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
0
2
دستورالعمل سازمان میگه مسمومیت فقط معدوم سازی
حتی مصرف صنعتی هم ممنوع هست
نظر شما
ادامه